וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לכלכלת יפן: האוכלוסייה הצטמצמה במיליון אזרחים תוך 5 שנים

26.2.2016 / 22:22

לפי נתוני מרשם האוכלוסין במדינה, בשנת 2010 היו ביפן 128 מיליון אזרחים בעוד בשנה שעברה היקף האוכלוסייה עמד על 127. הירידה תשפיע על כוח העבודה, שיהיה בעיקרו מבוגר, ומכאן על הכלכלה. ראש הממשלה כבר הבטיח לטפל בבעיה, אבל המומחים פסימים

צעדת יום הפועלים בטוקיו, בירת יפן  1 במאי 2015. רויטרס
פעם ראשונה מאז 1920 שחלה ירידה כזו. יום הפועלים בטוקיו/רויטרס

אוכלוסייתה של יפן הצטמצמה בשנים האחרונות בכמיליון בני אדם – כך פרסם היום (שישי) מרשם האוכלוסין במדינה. לפי נתוני המשרד, בסתיו שעבר עמדה אוכלוסיית המדינה על 127 מיליון בני אדם, בעוד בשנת 2010 היו במדינה 128 מיליון אזרחים. בחמש השנים האחרונות חלה ירידה של0.7%. מבט על היסטוריית רישום האוכלוסין במדינה, אשר בודקת את עצמה בכל חמש שנים, מעלה כי זו פעם ראשונה מאז 1920 שבה חלה ירידה שכזו.

הצטמצמות האוכלוסייה עלולה להשפיע על כוח העבודה והכלכלה במדינה, ולכן ראש הממשלה שינזו אבה שם לו למטרה את הטיפול בבעיה, תוך ניסיון למנוע ירידה של מתחת למאה אלף תושבים. עם זאת, מומחים טוענים כי זה כמעט בלתי אפשרי למנוע ירידה שכזו, גם אם אבה יצליח להגדיל את שיעור הילודה מ-1.4 הנוכחי ל-1.8.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
"העולם עוקב": אסד והמורדים בסוריה ינצרו את האש?
דיווח: מבוקש שנמלט מהכלא בישראל נרצח בשגרירות פלסטין בבולגריה
מצחצחים חרבות: רוחאני וחמינאי נלחמים על עתידה של איראן

ביקור ראש ממשלת יפן שינזו אבה ורעייתו ביד ושם, ינואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
שם לו למטרה לטפל בבעיה. שינזו אבה/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

ללא עלייה משמעותית בילודה או מניעת הגירה, האוכלוסייה צפויה לרדת ל-108 מיליון אזרחים עד 2050 ועד שנת 2060 כבר תכיל יפן רק 87 מיליון אזרחים. בשנת 1950 הגיעה אוכלוסיית יפן לשיאה, ומאז 1975 החלה לרדת בהדרגה. עם זאת, בשנת 2011 לא נרשמו שינויים בהיקף האוכלוסייה. בחמש השנים האחרונות כאמור, חלה הירידה החדה ביותר.

חרף העובדה כי טוקיו עדיין אחת הערים העמוסות והצפופות שיש, בכפרים הקטנים של יפן כבר ניתן להרגיש את הירידה שחלה בהיקף האוכלוסייה – חנויות קטנות נסגרות, היעדר כוח אדם ותחושה כללית של הזנחה ונטישה. זאת, משום שעובדים רבים יצאו לפנסיה או אפילו הלכו לעולמם. כך, נשארו הכפרים ללא ממשיכי דרך.

לדבריו של הכלכלן ריצ'רד כץ, כלכלת יפן שקטה על שמריה בשנים האחרונות, מה שהוביל גם כן להתכווצות האוכלוסייה. לדבריו, עד 2045 יהיה 13% פחות עובדים ביפן מה שאומר שכל עובר יצטרך לייצר 13% יותר לשוק כדי למנוע ירידה באיכות החיים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פארק סנטרל, טוקיו. ציון ברנץ, מערכת וואלה! NEWS
"ההזדקנות באסיה חושפת את החברה לאתגרים חדשים". טוקיו/מערכת וואלה! NEWS, ציון ברנץ

יפן היא אמנם מובילת השינוי הדמוגרפי, אך גם שאר אסיה הולכת בעקבותיה. כך למשל, בדרום קוריאה, בסין ובמקומות נוספים ביבשת אמנם עלתה תוחלת החיים אבל שיעור הילודה ירד. מדובר בפגיעה כלכלית במדינות אלו, שכן רוב האוכלוסייה הופכת מבוגרת וכוח העבודה מצטמצם.

"ההזדקנות באסיה חושפת את החברה לאתגרים חדשים ולחצים כלכליים", נכתב בדוח של הבנק העולמי. הדוח ממליץ לממשלות לאפשר לנשים ולמבוגרים לתפוס נתח גדול יותר בשוק העבודה ולספק תכניות בריאות טובות יותר לילדים ולמבוגרים.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • אסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully