וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מבוקש שנמלט מהכלא בישראל נרצח בשגרירות פלסטין בבולגריה

אילן זלאיט

26.2.2016 / 11:06

הפלסטינים מדווחים כי עמר א-נאיף מהחזית העממית, שרצח תלמיד ישיבה בי-ם, נרצח בחצר השגרירות, שם שהה כדי להתחמק מהסגרה. בבולגריה דווח כי הוא הושלך אל מותו. בארגונו מאשימים את המוסד. ישראל: "למדנו על מותו מהתקשורת"

עמר אל-נאיף, פלסטיני שהיה מבוקש בישראל ונרצח בשגרירות פלסטין בבולגריה. אל-ג'זירה, צילום מסך
עמר אל-נאיף ורעייתו/צילום מסך, אל-ג'זירה

פלסטיני המבוקש על ידי ישראל נרצח הלילה בבולגריה - כך דיווחו הבוקר (שישי) כלי תקשורת פלסטיניים. לפי הדיווח, עמר חסן זיאד א-נאיף בן ה-52 נרצח בחצר השגרירות הפלסטינית בסופיה, שבה שהה בחודשים האחרונים לאחר שירושלים דרשה את הסגרתו מהרשויות במדינה. בבולגריה דווח כי הוא הושלך אל מותו מאחת מקומות המבנה.

בהצהרה מטעם התביעה הכללית בבולגריה נמסר כי התקבל דיווח מהשגרירות הפלסטינית במדינה על אדם שנמצא מת כתוצאה מנסיבות אלימות בשטח השגרירות. הדיווח על מותו של א-נאיף התקבל בסביבות השעה 8:00. לפי הטלוויזיה המקומית, כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה והחלו בחקירת מותו של הפלסטיני.

גורם ישראלי מסר בתגובה כי "אין לנו כל קשר לאירוע". משרד החוץ הוסיף: "ישראל אכן ביקשה את הסגרתו של זיאד, שהינו אסיר נמלט, אך את הידיעה על מותו למדנו מאמצעי התקשורת. אנו לומדים את הפרטים".

א-נאיף השתייך לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין וריצה בעבר עונש מאסר בביץ כלא בישראל לאחר שהורשע ברצח תלמיד הישיבה אליהו עמדי בירושלים ב-1986. א-נאיף, יליד ג'נין, הצליח לברוח ב-1990 מסוהרים ששמרו עליו בזמן שהיה בטיפול בבית חולים ונמלט מישראל. הוא חי בכמה מדינות ערביות עד שהתמקם בבולגריה, שם קיבל תעודת תושב. א-נאיף, שניהל מעדניה בסופיה, היה נשוי לאזרחית המדינה ולשניים היו שלושה ילדים.

עוד בוואלה! NEWS
הפיגוע במעלה אדומים: במשטרה בודקים כיצד המחבל נכנס לקניון
בת 14 כתבה במחברת "אל תשפוט אותי כי עזבתי" - ויצאה לבצע פיגוע
העיר נחסמה: 40 אלף משתתפים במרוץ השנתי בתל אביב

לפי רשת אל-ג'זירה, ב-15 בדצמבר ביקשה שגרירות ישראל בסופיה מנמשלת בולגריה להסגירו. בתגובה, משטרת בולגריה נתנה לו אולטימטום של 72 שעות, אך הוא סירב לעזוב את מתחם השגרירות בסופיה. אחיו של הנרצח, חמזה א-נאיף, ישב גם הוא בכלא בישראל. וב-2011 הוא שוחרר בעסקת שליט לאחר 26 שנים וגורש מהארץ.

ממשרד החוץ הפלסטיני נמסר כי נפתחה חקירה סביב נסיבות הרצח ויו"ר הרשות אבו מאזן גינה בתוקף את ה"פשע המתועב". בהודעה שפרסמה החזית העממית האשים הארגון את המוסד בהתנקשות בא-נאיף. עורך דינו אמר לאחרונה כי הבקשה להסגרתו של מרשו נובעת ממניעים פוליטיים וכי הוא עונה כדי להודות ברצח של תלמיד הישיבה.

האירוע מגיע ברקע חזרתו לבולגריה של ראש הממשלה בויקו בוריסוב, שביקר בישראל, שם הוא פגש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת הנשיא ראובן ריבלין, כמו גם בכירים ברשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully