וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שורת מקרי מוות: מומביי מכריזה על אזורים "חופשיים מסלפי"

25.2.2016 / 20:48

העיר ההודית סימנה כמה חלקים מועדים לפורענות, שבהם לא ניתן להצטלם. העובר על החוק עשוי לקבל קנס. מספר מקרי המוות שנקשרו בסלפי במדינה הוא הגבוה ביותר בעולם. "צורך של אנשים לקבל הסכמה"

אדם מצטלם תמונת סלפי במומביי, הודו, פברואר 2016. AP
אדם מצטלם תמונת סלפי לאורך קו החוף של מומביי/AP

בכל עיר גדולה בהודו ניתן להבחין במישהו עם זרוע מושטת, כשטלפון נייד בידיו ועם חיוך מרוח על פניו הוא מצלם את עצמו. אפילו ראש הממשלה נרנדרה מודי אימץ את המנהג ופרסם תמונות באינטרנט כשהוא לצדם של מנהיגים מרחבי העולם. ואולם, המרדף אחרי תמונת הסלפי הדרמטית ביותר יכולה לגרום לתוצאות קטלניות.

לפי מאגר מידע שנמצא בסן פרנסיסקו שבארצות הברית, הודו היא המקום שבו נהרגו הכי הרבה בני אדם בעולם בזמן שניסו לצלם את עצמם – 19 מתוך 49 המקרים המתועדים שנקשרו לתופעה מאז 2014 אירעו בשטחה. בין היתר, ייתכן שהנתונים הללו נובעים מכך שאוכלוסייתה של המדינה מונה 1.25 מיליארד תושבים ולנוכח היותה שוק הסמרטפונים הצומח במהירות הגבוהה ביותר בעולם.

כשהיא מוטרדת מהמנהג המסוכן, העיר מובמאיי הכריזה על 16 אזורים בשטחה ככאלו שבהם אסור לצלם תמונות סלפי. זאת כחלק מאזהרת הרשויות את התושבים שלא לקח סיכונים מיותרים. בחודש שעבר נערה בת 18 נפלה למים לאחר שניסתה להצטלם באתר תיירות פופולרי בנמל בעיר.

משטרת מומביי הכריזה על האזורים החופשיים מסלפי במקומות שנחשבים מסוכנים – במיוחד לאורך קו החוף, בחלקים שבהם אין מעקות בטיחות או מחסומים. כל מי שיגיע לאזורים הללו, אפילו אם לא כדי להצטלם, מסתכן בקנס של 1,200 רופי, כ-18 דולרים. העיר מתכננת גם לצאת בקמפיין שיזהיר את התושבים.

קרטי סצ'דבה, פסיכולוגית מקומית, אמרה כי היא לא מצפה שהמרדף המתמשך אחרי תמונת הסלפי ייפסק בקרוב. לדבריה, אחד ההסברים לתופעה הוא הצורך בקבלה ובאהבה. "אנשים בגיל ההתגברות זקוקים לקבל הסכמה מצד כולם, לכך שהם חכמים ויפים", הסבירה. "לכן כדי לקבל זאת הם מוכנים להסתכן בצילום תמונות סלפי".

עוד ידיעות מהעולם
מורה יהודי בצרפת שטען כי נדקר בידי דאעש חשוד שבדה את המקרה
אחרי יותר משנה: דוח ראשון קובע כי התובע הארגנטיני ניסמן נרצח
"גנרל, רופא ופילוסוף": נשיא מצרים הוצע למכירה פומבית באיביי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully