וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה יהודי בצרפת שטען כי נדקר בידי דאעש חשוד שבדה את המקרה

בחודש נובמבר, לאחר הפיגועים הקטלניים בפריז, טען ציון סעדון כי שלושה גברים שהזדהו כתומכי הארגון תקפו אותו. ואולם, גורם במשטרה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא נעצר בחשד שהמציא זאת

עריכה: ניר חן

(ריאיון של הרב הראשי במארסיי צבי עמר עם אולפן וואלה! NEWS)

מורה יהודי בצרפת שטען כי נדקר על ידי תומכי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נעצר אמש (רביעי) בחשד ששיקר למשטרה. ציון סעדון הזמין את התקשורת לביתו בעיר מארסיי בחודש נובמבר וטען כי הוא הוכה בידי שלושה גברים שטענו כי הם פועלים מטעם הארגון הקיצוני. ואולם, גורם במשטרה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי סעדון נעצר בחשד שבדה את הסיפור.

הוא לא המורה הצרפתי היחיד שנעצר בטענות דומות. בחודש ינואר האחרון מורה בבית ספר לרפואה בסמוך לפריז נשלח לבדיקות פסיכיאטריות אחרי שהודה כי המציא שהותקף בכיתתו.

שני האירועים הללו הגיעו ברקע המתיחות הגבוהה השוררת במדינה לאחר הפיגועים הקטלניים בפריז בחודש נובמבר, אז רצחו פעילי דאעש 130 בני אדם במתקפה משולבת.

לגבי תקיפה אחרת במארסיי בחודש שעבר לא היה ספק, אז הותקף מורה יהודי חובש כיפה על ידי צעיר מוסלמי. בעקבות זאת קרא הרב הראשי של העיר צבי עמר ליהודי מארסיי להסתיר את זהותם עד "שיגיעו ימים טובים יותר".

לקריאה נוספת בנושא
העורך הראשי של "לה מונד" מגן על הכיפה: "היהודים בקרב הישרדות"
נשיא צרפת: בלתי נסבל שיהודים יסירו את הכיפות

הרב ציון סעדון (משמאל) שנדקר במרסיי על ידי תומכי דאעש, לצדו של הרב יוסף יצחק לבקובסקי, השליח הראשי ורב קהילת חב"ד, נובמבר 2015. בית חב"ד מרסיי, מערכת וואלה! NEWS
ציון סעדון/מערכת וואלה! NEWS, בית חב"ד מרסיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully