וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת: בלתי נסבל שיהודים יסירו את הכיפות

לאחר הקריאה ליהודים להימנע מחבישת כיפה, הולנד אמר כי "בלתי נסבל שאזרחינו יגיעו למסקנה שעדיף להסתתר בגלל דתם". הרב לאו בפרלמנט האירופי: "קורא לכל יהודי להמשיך ללכת באותה צורה". בפריז, חברי פרלמנט הגיעו עם כיפה לאות סולידריות

עריכה: ניר חן

נשיא צרפת פרנסואה הולנד התייחס אמש (רביעי) לקריאתו של הרב צבי עמר, ראש הקהילה היהודית בעיר מרסיי שבדרום המדינה, ליהודים להימנע מלחבוש כיפה מחשש למתקפות אנטישמיות. בדברים שאמר בפני נציגי ציבור בלשכתו שבארמון האליזה ודווחו בסוכנות הידיעות הצרפתית, קרא הולנד: "זה בלתי נסבל שבמדינתנו, אזרחים יחששו או יותקפו בשל דתם, ושהם יגיעו למסקנה שעדיף להסתתר".

קריאתו של עמר ליהודים להימנע מחבישת כיפה "עד לימים טובים יותר", הגיעה על רקע שורת אירועים אנטישמיים השבוע. שלשום נמצאה גופתו של הפוליטיקאי היהודי אלן גוזלן, חבר מועצת קרטיי, פרבר של פריז, בביתו, כשעליה סימני אלימות קשים. גוזלן, בן 73, ככל הנראה נדקר למוות. לא נמסר מידע בנוגע לחשודים, אולם דווח בתקשורת הצרפתית כי ביתו של גוזלן לא נפרץ.

ביום שני האחרון תקף נער מוסלמי בן 15 את בנימין אמסלם בעיר מרסיי שבדרום צרפת, ופצע אותו באורח קל. הנער, שהודה בחקירתו כי עשה זאת "בשם אללה ובשם ארגון 'המדינה האיסלאמית'" (דאעש), דקר את הגבר שעטה כיפה לראשו באמצעות מצ'טה וגרם לפציעתו בגב וביד. אמסלם, תושב העיר בן 34, שהיה בדרכו לבית הספר "סורס" ברובע התשיעי של העיר, שם הוא עובד כמורה.

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע הטרור: צרפת הפכה ליצואנית מספר אחת של מתנדבים לצה"ל
הרב שקרא ליהודי צרפת להסיר כיפות מגיב לביקורת: "די לפוליטיקלי קורקט"
פוליטיקאי יהודי נרצח בפריז; קריאה להימנע מחבישת כיפה בצרפת

נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש העיר פריז אן הידלגו בטקס לזכרם של קורבנות מתקפות הטרור בעיר, 10 בינואר 2016. רויטרס
שורת מתקפות אנטישמיות בימים האחרונים. הנשיא הולנד וראשת עיריית פריז אן הידלגו בטקס זיכרון להרוגי המתקפה ב"היפר כשר"/רויטרס
"עצם העובדה שאנו שומעים קולות המבקשים מיהודים שלא להסתובב עם אחד הסממנים היהודיים המרכזיים הוא בלתי נסבל"

הרב האשכנזי הראשי דוד לאו נפגש אתמול בבריסל עם נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ, וקרא לו לדאוג לביטחונם של יהודי אירופה. "מצב היהודים בחלק ממדינות אירופה הפך למצב בלתי אפשרי, ויש לעשות הכל כדי להגביר את ביטחונם האישי", אמר. "עצם העובדה שאנו שומעים קולות המבקשים מיהודים שלא להסתובב עם אחד הסממנים היהודיים המרכזיים שהם כיפה, כובע וציצית, כדי להימנע מהתנכלויות, הוא מצב בלתי נסבל בשום פנים ואופן".

הרב לאו התייחס גם לחילוקי הדעות בין ממשלת ישראל לאיחוד האירופי, וטען: "בעת שמביעים ביקורות, ומותר שתהיה ביקורת בין ידידים, יש להביע אותה בזהירות שכן ישנם כאלה שמתרגמים את הביקורת לשנאה ולעוינות, ויש לנהוג כדברי חכמי ישראל שאמרו כבר לפני דורות רבים: 'חכמים, היזהרו בדברכם'".

בסיום הפגישה הביע הרב לאו תמיכה בעמדתו של הרב הראשי של צרפת חיים קורסייה, שקרא להמשיך להסתובב עם כיפה. "אני קורא לכל יהודי ויהודי להמשיך ללכת באותה צורה אליה היה רגיל עד היום", הבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני קורא לכל יהודי ויהודי להמשיך ללכת באותה צורה אליה היה רגיל עד היום". הרב לאו, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברי הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב וקלוד גוזגאן הגיעו אתמול למבנה האסיפה הלאומית כשהם חובשים כיפה, "כאות לסולידריות עם הקהילה היהודית". לדבריו של חביב, "חופש הדת הוא ערך מרכזי בצרפת. הורדת הכיפה מעבירה מסר מסוכן של כניעה לטרור. לא נשלים עם מצב שבו אנו מפחדים להביע את הזהות היהודית שלנו. מה יעשו החרדים? יגלחו את הזקנים?".

"הבעיה כללית יותר ונוגעת לכל צרפת", הבהיר. "לצערי, בדיוק כפי שישראל היא המטרה הראשונה של הג'יהאד העולמי, כך בדיוק הקהילה היהודית בצרפת. מתחילים ביהודים, ואז זה הופך מהר מאד לפגיעה בצרפת כולה. כמובן שאנחנו צריכים להיות זהירים, אך הסתרת סממנים דתיים אינה תשובה לטרור".

חברי הפרלמנט הצרפתי קלוד גוזגאן ומאיר חביב הגיעו לישיבה עם כיפה, 13 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
"מתחילים ביהודים, ואז זה הופך מהר מאד לפגיעה בצרפת כולה". חביב וגוזגאן, אתמול/צילום מסך, טוויטר

גוזגאן מסר: "היום, למרות שאיני יהודי, חבשתי כיפה כאות לסולידריות. אני לא יכול להבין או לקבל שבמדינה כמו צרפת, מדינת זכויות האדם, הורגים ומנסים להרוג אזרחים בגלל דתם".

יהודי נדקר על ידי נער במרסיי, צרפת, 11 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
"המצב רגיש". הסכין שבאמצעותה נדקר בנימין אמסלם/צילום מסך, טוויטר

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, הגיב עמר לביקורת שנשמעה על הנחייתו החריגה. "אני ער למהומה שהנחייתי עוררה ואני מכבד את כל מי שחושב אחרת, אך אני חושב שכדאי להפסיק עם גישה של פוליטיקלי קורקט ולהבין שיש בעיה ביטחונית קשה", אמר. "לאור המצב המתוח במרסיי אני חושב שעדיף שמי שנוהג לחבוש כיפה שיחבוש קסקט".

"אני איש שטח ואני יודע שהיום המצב רגיש", הוסיף עמר. "חיי אדם זה הדבר הכי חשוב. אני לא רוצה שאף יהודי יינזק. אתמול רצו לרצוח יהודים, והתוקף הרי אמר אתמול לחוקריו: 'אני רוצה למות כשהיד עם ראש של יהודי ביד'. נגד משוגעים כאלה צריך להיות חכם ולא צודק. אנחנו קהילה חזקה, דינמית, מאורגנת עם 58 בתי כנסת, 23 בתי ספר ו-60 מסעדות כשרות. נמשיך לחיות כיהודים, אין ספק בזה, אבל צריך להיות חכמים יותר".

(עדכון ראשון: 19:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully