וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של ברגותי: "חובתו להתמודד על נשיאות הרשות - למען הפלסטינים"

שמעון סימן-טוב

25.2.2016 / 8:35

בריאיון לעיתון ירדני אמרה פדווא ברגותי כי לבעלה, הנושא עונש של חמישה מאסרי עולם בכלא בישראל, "אין אופציה לא להתמודד". היא גם התלוננה על כך שאיש מבכירי הרשות אינו עושה די כדי לשחררו, אלא רק חמאס

מרואן ברגותי, 2012. AP
"זו חובתו, על מנת לשפר את מצבם של הפלסטינים". ברגותי/AP

פדווא ברגותי, אשתו של בכיר פתח מרואן ברגותי הכלוא בישראל, אמרה אתמול (רביעי) בריאיון לעיתון הירדני "אל-ערב אל-יום" כי ייתכן שבעלה יתמודד בבחירות עתידיות לנשיאות הרשות הפלסטינית. "אני סבורה כי דעת הרוב בקרב בני העם הפלסטיני היא כי אין לו אופציה לא להתמודד", אמרה בריאיון.

לדבריה, התמודדותו תשפר את רווחת חיי הפלסטינים. "זו חובתו - על מנת לשפר את מצבם של הפלסטינים, להציל את התנועה הלאומית הפלסטינית ולהשלים את הפרויקט הלאומי להשגת חופש, עצמאות וזכות השיבה", אמרה. בריאיון התלוננה פדווא כי אף אחד מבכירי הרשות לא עושה מאמצים לשחרור ברגותי, וכי עד כה עסק בכך רק חמאס.

לקריאה נוספת:
עריקאת: אתמוך במרואן ברגותי להנהגת הרשות הפלסטינית
שגרירות ישראל בפריז דרשה, ויצירה המציגה את ברגותי הוסרה
ברגותי על גל הטרור: "לא יהיה שלום עד סיום הכיבוש"

מרואן ברגותי, 2012. AP
רק חמאס ניסה לשחררו. ציור קיר של ברגותי/AP

ברגותי הנהיג במהלך האינתיפאדה השנייה את "תנזים" של פתח. ארגון זה הורכב מפעילי שטח וממנהיגים מקומיים שלא השתייכו לשכבת ההנהגה הוותיקה של הארגון, שאליה משתייך גם אבו מאזן. התנזים, בהנהגת ברגותי, ביצע פיגועי טרור רבים, לרבות פיגועי התאבדות שבוצעו במרכזי הערים בישראל והסתיימו ברצח עשרות ישראלים.

במהלך מבצע "חומת מגן" נתפס ברגותי ונשפט לחמישה מאסרי עולם על מקרי רצח שהוכח שהיה לו קשר ישיר אליהם. כיום הוא נחשב לאחד האישים הפופולריים ביותר ברחוב הפלסטיני. תרחיש של זכייתו בבחירות עתידיות לנשיאות הרשות יהיה בעייתי עבור ישראל, שכן היא עומדת איתן בסירובה לשחררו. כך היה גם בעסקת שליט, אז נמנה עם שמות הבכירים ברשימת האסירים אותם דרש חמאס לשחרר. אם ייבחר לנשיא, הרי שהמנהיג הלגיטימי המקובל על הציבור הפלסטיני יהיה רוצח מורשע הכלוא בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully