וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצור על עזה? פעילי טרור עוברים לסיני להילחם עם דאעש נגד מצרים

25.2.2016 / 7:30

על אף הדיווחים שלפיהם הרצועה נצורה, בשבועות האחרונים חלה עלייה במעבר חמושים לחצי האי דרך המנהרות הבודדות שנותרו, לעומת מאות שהיו קיימות עד לפני שלוש שנים. הצד המצרי מנסה לבלום את התופעה, אלא שחמאס מעלים עין

עריכה: ניר חן

על אף הדיווחים על מצור כבד על הרצועה, מתברר שיש בעזה מי שמצליח לגבור על כך ולצאת לסיני כדי להצטרף ל"מדינה האסלאמית" (דאעש) ולהילחם נגד צבא מצרים. מקורות בעזה מדווחים כי בשבועיים האחרונים חלה התגברות ביציאת פעילי טרור מוכרים למצרים, לרוב דרך המנהרות הספורות שעדיין ממשיכות לפעול בין עזה לסיני. אותם הפעילים נהגו בעברם לפעול נגד ישראל, אם בשורות חמאס ואם בשורות הארגונים הסלפים הג'יהאדיסטים.

הפעילים עוברים במנהרות שמפוקחות מקרוב על ידי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס. הצד המצרי מודע לתופעה ומנסה לבלום אותה. לפי שעה ישנן מנהרות בודדות בין סיני למצרים - כולן תחת שליטת עז א-דין אל-קסאם. כלומר, חמאס מאפשר את התופעה ולמעשה "עוצם עין" לגביה.

לקריאה נוספת:
"שהפלסטינים יעבירו סחורות דרך אשדוד": יעלון ושב"כ מתנגדים לנמל בעזה
אבטלה, התאבדויות וסמים: המצוקה ב"כלא עזה" מקרבת את המבצע הבא
חמאס מודה: שני פעילים בזרוע הצבאית נהרגו בקריסת המנהרה

מנהרה מרצועת עזה שהוצפה במצרים. מתוך "מען", צילום מסך
נותרו רק בין עשר ל-15 מנהרות לכיוון מצרים. מנהרה שהוצפה במים על ידי מצרים/צילום מסך, מתוך "מען"

הפעילים יוצאים בחוליות קטנות יחסית, אך קיימות רבות כאלו ולכן לפי שעה כבר יש מספר לא קטן של חמושים שהצטרפו לשורות הארגון "ולאית סיני" של דאעש. שני הפעילים המוכרים ביותר מקרב אלה שחצו בשבועיים האחרונים את הגבול לסיני, הם מחמוד זערה ומוחמד שאהין, שלקחו חלק בעבר בלחימה נגד ישראל. השניים, שכבר חברו ל"ולאית סיני", יחד עם חברי החוליות האחרות שנכנסו חצי האי, משמשים ככל הנראה מעין מאמנים של פעילי האזור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
שני פעילים מוכרים עברו את הגבול ומשמשים "מאמנים". אנשי דאעש בסיני/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

על פי המקורות הפלסטינים, מספר המנהרות שפועלות כיום ברצועה לכיוון מצרים הוא בין עשר ל-15. רק לפני כשלוש שנים, נע מספרן בן 650 ל-700 מנהרות. צבא מצרים הצליח לסגור את הרוב המוחלט של המנהרות בין הים למעבר רפיח, ועל פי אותם מקורות, רק מנהרות בודדות פועלות בין מעבר רפיח למשולש הגבולות עם ישראל בכרם שלום.

צבא מצרים ממשיך כל העת בפעילות נגד המנהרות, בין היתר באמצעות הצפה של אזור החפירות במי ים וכן בהריסת בתים הקרובים לגבול. מאות רבות של בתים ברפיח המצרית נהרסו עד כה. אולם במקביל, כמעט בכל יום נמשכות ההתקפות של אנשי "מחוז סיני" על מטרות של הצבא המצרי, שבמהלכן נגרמות לצבא אבדות בנפש. בצד המצרי מתנגדים בתוקף לכל פתיחה של מעבר רפיח למעבר תושבי עזה או לתכניות בישראל להקמת נמל ימי או אי מלאכותי שישמש לשדה תעופה ונמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully