וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג טרקטור בבקעת הירדן נפצע בינוני-קשה ממוקש בשטח שהצבא ניקה בעבר

הנהג עלה עם הטרקטור שבו נסע על מוקש בסמוך לצומת נערן שבכביש 90 בבקעה. גורמים בצה"ל הבהירו כי העניין ייבדק וכי השטח נוקה בעבר ממוקשים. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים

גרעיני אבטיח גדלים בתוך אבטיח [בארץ בעיקר מזן "מללי"]. יולי 2015. ראובן קסטרו
הטרקטור עלה על מוקש/ראובן קסטרו

נהג טרקטור נפצע היום (רביעי) באורח בינוני-קשה כשעלה עם רכבו על מוקש בסמוך לצומת נערן שבבקעת הירדן. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא סובל מפציעות בפניו. כוחות הביטחון הגיעו למקום. טרם ברור אם המוקש היה שם מלכתחילה, או שהוא נסחף לאזור כתוצאה מהגשמים האחרונים.

מבדיקה ראשונית בשטח עולה כי מדובר בשטח צבאי לשעבר, שעבר ניקוי ממוקשים. "כל שטח מהסוג הזה, נמסר מהצבא לידיים אזרחיות", אמרו גורמים בצה"ל. "במקרה הזה, זה עבר כשטח חקלאי. הוא עבר טיפול של גורמי חבלה מקצועיים שחותמים על השטח כנקי לאחר שבוצעו כל הפעולות המתבקשות. מוקדם לקבוע מה קרה בשטח אבל זה נראה כמו מוקש נ"ט שהתפוצץ". גורם צבאי רשמי הוסיף כי בימים הקרובים תתבצע בדיקה לבירור הפרטים.

בשטח מדינת ישראל מצויים אלפי שדות מוקשים שהונחו במהלך השנים לשם צרכים מבצעיים, ומיועדים לפגוע בבני אדם ובטנקים. חלק מהשדות אינם משמשים עוד לצרכי ביטחון, חלקם שדות מוקשים זרים ולאחרים נסחפו מוקשים במשך השנים. לצורך פינוי שטחים אלו ולשם הקטנת הסיכון הבטיחותי לאזרחים, הוקמה הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון בשנת 2011.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"הכאב ממלא את הלב": אליאב נהרג כשהיה בדרך לחופשה ממילואים
לכם אסור, לשוטרים מותר: כך הועלמו מאות דוחות תנועה לניידות משטרה
חשפה פדופיל באינסטגרם: "לא האמנתי שהוא תקף כל כך הרבה ילדות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully