וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח מבקר המדינה על הקטל בכבישים: מדוע לא הועילו מצלמות האכיפה?

24.2.2016 / 7:00

מבקר המדינה יוסף שפירא יפרסם היום דוח ביקורת בנושא מערך המצלמות, שבמסגרתו בחן אם ישנם כשלים בהפעלתן. כמו כן, המבקר בדק את טיפול המשטרה בדוחות ובכתבי אישום לשוטרים ואת יעילות מערכת המשפט

הגשת דו"ח מבקר המדינה ליו"ר הכנסת, אפריל 2015. טלי מאייר
יפרסם היום דוח ביקורת מיוחד. מבקר המדינה יוסף שפירא/טלי מאייר

מבקר המדינה יוסף שפירא צפוי לפרסם היום (רביעי) בשעות אחר הצהריים דוח ביקורת מיוחד בנושא הקמת מערך המצלמות האלקטרוניות ואכיפת חוקי התעבורה. במסגרת בדיקתו בחן המבקר אם ישנם כשלים מערכתיים שמנעו הפעלה תקינה של מערך המצלמות, שבו הושקעו משאבים רבים, שכן למרות הקמתו, בשנים האחרונות מסתמנת עלייה ניכרת במספר ההרוגים בתאונות הדרכים.

כמו כן, המבקר בחן את טיפול המשטרה בדוחות ובכתבי אישום שנרשמו לשוטרים בכלל ובעיקר לקציני משטרה בכירים. בנוסף לכך הוא בדק את יעילות הנהלת בתי המשפט, המשרד לביטחון פנים והמשטרה בהעברת כתבי אישום לדיונים בבתי המשפט ללא דיחוי, כדי שלא יצטברו כתבי אישום ללא מועד משפט, אשר עלולים להימחק לבסוף.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח חדש: עינויים וכליאה בצינוק – כך חוקר שב"כ עצירים ביטחוניים
בצל דיווחים על אי-סדרים: ניצחון מוחץ לטראמפ בנבאדה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס חילופי מפקד מג"ב 11 פברואר 2016. ניב אהרונסון
נבדקה יעילות המשרד לביטחון פנים. השר גלעד ארדן/ניב אהרונסון

כבר בשנת 2005 אישרה הממשלה הקמת מערך של 300 מצלמות תנועה דיגיטליות, בשם "מערכת א' 3", והוא החל לפעול בתחילת שנת 2012. מטרותיו הראשיות הן הגברת הבטיחות בדרכים, הפחתת מספר ההרוגים ושיפור תרבות הנהיגה על ידי הגברת ההרתעה.

הדוח מגיע על רקע ביקורת חריפה שנמתחה בשבועות האחרונים בוועדת הכלכלה, בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), שהחליט לקיים את הדיונים בנושא הקטל בכבישים במסגרת של שימוע ציבורי. בכל שנה מתרחשות בישראל עשרות אלפי תאונות דרכים, שבהן נהרגים מאות בני אדם ונפצעים אלפים. אלפי משפחות נאלצות להתמודד עם התוצאות הקשות, שגורמות גם לנזק כלכלי כבד של מיליארדי שקלים למשק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully