וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בסוגיית הגז: שימוע ציבורי בוועדת הכלכלה על העלייה בקטל בדרכים

7.2.2016 / 14:02

החל מיום שלישי תדון הוועדה, בראשות איתן כבל, בזינוק החד שנרשם במניין ההרוגים בתאונות הדרכים בשנים האחרונות. הוועדה תקיים סדרת דיונים בנושא ולאחרון שבהם יזומן שר התחבורה. כבל: "המטרה היא שמהדיונים יצאו המלצות מעשיות"

צילום: דוברות כבאות והצלה - מחוז חוף, עריכה: גדי וינסטוק

(תאונה בצפון, הבוקר: נהג ונער בן 14 נפצעו בינוני בהתהפכות משאית)

ועדת הכלכלה תערוך סדרת דיונים במתכונת של שימוע ציבורי, כפי שקיימה בסוגיית מתווה הגז, לטיפול בתופעת הקטל בכבישים. הדיון הראשון ייערך ביום שלישי הקרוב ובמהלכו תדון הוועדה בזינוק החד במספר ההרוגים שנרשם בשנה שעברה בדרכים ועמד על 357 הרוגים, ובאפשרויות לבלום את מגמת העלייה.

השימוע הציבורי ייערך בדומה לשימועים שנערכו כאמור בסוגיית הגז, אז הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להשמיע את הסבריו על קידום מתווה הגז והפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים. לדיון האחרון בסדרה בוועדת הכלכלה על תופעת הקטל בכבישים, יזומן שר התחבורה ישראל כץ והוא יצטרך להסביר על מגמת העלייה בקטל בכבישים.

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, שעומד בראש המהלך לקיום שימועים ציבוריים, הסביר: "אסור להשלים עם המציאות הקשה בכבישים וצריך לעשות הכול כדי לשנות את המצב ולהציל חיי אדם". הוא הוסיף כי בכוונתו לכנס את כל הגורמים העוסקים בנושא לסדרה של דיונים בכל מה שקשור לבטיחות בדרכים, "כשהמטרה היא שמהדיונים יצאו המלצות מעשיות הן לטווח המיידי והקצר והן לטווח הארוך – כדי לשנות את המגמה המדאיגה בכבישים כמה שיותר מהר".

לקריאה נוספת:
נער בן 14 ונהג בן 48 נפצעו בהתהפכות משאית בצומת סומך בצפון
רכב החליק והתנגש בתחנת אוטובוס בר"ג; שניים נפצעו קשה ובינוני
בת 17 נהרגה ושני צעירים נפצעו קל בתאונת דרכים ליד כרמיאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדיון הראשון יתמקד בהצעות לדרכי פעולה של הארגונים החוץ-פרלמנטריים לעמידה ביעדי הממשלה להפחתת מניין ההרוגים. לדיון הוזמנו נציגי המשרד לביטחון פנים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הרשות הלאומית לבטיחות בדכים, נציגי עמותת אור ירוק, בטרם, המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים וארגונים רבים נוספים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, שתשתתף גם היא בשימוע הציבורי מסר: "תהליך השימוע הוא תהליך שמתבקש ממצבה העגום של מדינת ישראל בכל הקשור לתאונות הדרכים. הכי קל זה להאשים תמיד את הנהג אבל גם למדינה יש אחריות. כל המדינות המתקדמות נמצאות במגמה של ירידה במספר ההרוגים ואילו ישראל נמצאת כבר שלוש שנים במגמת עלייה במספר ההרוגים, נתון שמחייב את המדינה להכריז על מצב חירום בכבישים. אני מקווה שתהליך השימוע יביא את הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים בישראל לקחת אחריות ולפעול על מנת לצמצם את מספר ההרוגים הגבוה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכונית שסטתה לתעלה אתמול. נערה בת 17 שנסעה בה נהרגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביממה האחרונה נרשמו שלוש תאונות קשות ברחבי הארץ, בהן נהרגה נערה בת 17. בתאונה שאירעה אתמול סמוך לכרמיאל נהרגה הנערה ונפצעו שני צעירים, בני 17 ו-19, באורח קל. מבדיקה ראשונית עולה כי כלי הרכב הידרדר לתעלה בצד הדרך, מסיבה שטרם התבררה.

בשעות הערב נפצעו שני הולכי רגל באורח קשה ובינוני מפגיעת רכב שהחליק והתנגש בתחנת אוטובוס ברחוב ז'בוטינסקי סמוך לבורסה ברמת גן. השניים, צעירה וצעיר בני 25, פונו על ידי פרמדיקים של מד"א ממרחב דן לבית החולים איכילוב בתל אביב.

הבוקר, בעקבות מזג האוויר הסוער, החליקה משאית במחלף סומך שבכביש 79 ליד קריית אתא ושני נוסעיה נפצעו באורח בינוני. נהג המשאית בן 48 חולץ ממנה תחילה, ולאחר מכן נער בן 14. צוותי לוחמי אש מתחנה אזורית חיפה פעלו לחילוץ השניים בחסות הגשם השוטף שיורד במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully