וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

85 מיליון שקלים יוקצו להכנת הרשויות הלא יהודיות למצבי חירום

24.2.2016 / 1:45

שר הפנים אריה דרעי צפוי להודיע על התכנית, שתכלול מימון מרכיבי מיגון, הקמת חמ"לים מתקדמים, הכשרות לאחראים על הנושא ברשויות המקומיות ועוד. כמו כן, יושקעו 15 מיליון שקלים ב-15 רשויות וערים שנמצאות בסיכון להתמודדות עם מצבי חירום או אסון טבע

מינוי דרעי במבחן - לייבי יו עם יהושע בריינר + עו"ד אליעד שרגא מבית המשפט. מערכת וואלה!
"החלטנו לשים דגש על כל נושא החירום". דרעי/מערכת וואלה!

שר הפנים אריה דרעי יכריז הבוקר (רביעי) על השקעה תלת שנתית של 85 מיליון שקלים בתכנית ביטחון למלחמה ולמצבי חירום ברשויות הלא יהודיות בישראל, שבהן תושבים ערבים, צ'רקסים, דרוזים ונוצרים. כמו כן, שר הפנים אישר תקציב של 15 מיליון שקלים לשנה הקרובה ל-15 רשויות מקומיות וערים, כולל מועצות מהנגב המערבי, מתוך 255 רשויות שנמצאות בסיכון להתמודדות עם מצבי חירום או עם אסון טבע. תקציב זה ישמש למתן מענה מיוחד בתחום הטכנולוגי לאירועים מעין אלה.

התכנית למלחמה ולמצבי חירום שאותה מקדם דרעי עם משרד הביטחון כוללת מימון מרכיבי מיגון, הקמת חמ"לים מתקדמים, הכשרות לאחראים על הנושא ברשויות המקומיות, ציוד נלווה ומימון של מדריכים קבועים. התכנית השנייה, שנוגעת להקצאת תקציב לרשויות ולערים שנמצאות בסיכון להתמודדות עם מצבי חירום או אסון טבע, כוללת בין היתר את העיר צפת שנמצאת בקרבת גבול לבנון והשבר הסורי-אפריקאי. בקרוב ישודרג החמ"ל בעיר, יתווספו מערכות מחשוב לתהליכי קבלת החלטות מהירים במצבי חירום, גנרטורים, מכשירי קשר והכשרת עובדים.

בנוסף לכך, שיפץ משרד הפנים יחד עם פיקוד העורף 70 מקלטים ברחבי הארץ שהוגדרו כלא ראויים לשימוש ואף היו על סף הריסה. כמו כן, השנה אמור פרויקט שיפוץ המקלטים להתרחב מאוד.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חמאס מורתע בעזה, אך חורש מזימות בגדה: מה אפשר ללמוד מנתוני שב"כ
כשאדמה היא אינטרס, פרנסה ותרבות: סאגת פינוי הבדואים ממעלה אדומים
יעלון מחזק את אלשיך: "אין מקום להשוואה בין שכול שלנו לשכול שלהם"

טקס מינוי מפקד פיקוד העורף ומפקד פיקוד המרכז. דובר צה"ל
פיקוד העורף כבר שיפץ 70 מקלטים. מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק/דובר צה"ל

"החלטנו לשים דגש על כל נושא החירום, תוך מתן מענה מהיר ומידי לרשויות המקומיות. הקצאת תקציבים מיוחדים ושיתוף פעולה הדוק עם יתר הרשויות ומשרדי הממשלה בנושא, יבטיחו כי מדינת ישראל תהיה ערוכה לכל שעת חירום ותדע להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים בפניה", אמר דרעי.

ההכרזה על התקציבים החדשים תיערך בכנס ראשון מסוגו למנכ"לים ולמזכירים ברשויות המקומיות שייפתח בירושלים. במהלך הכנס יינתנו סקירות ביטחוניות של גורמים מקצועיים על אויבי ישראל ועל האיומים נגדה, על תכניות חדשות למיגון ועל הכשרות ותכנים נוספים שעוסקים במצבי חירום. מלבד דרעי ינכחו בכנס מפקד פיקוד העורף האלוף יואל סטריק וראש הרשות לחירום לאומי תת אלוף במילואים בצלאל טרייבר, שייסקרו את האיומים על העורף ואת מוכנותו למצב חירום, וגם יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully