וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מחזק את אלשיך: "אין מקום להשוואה בין שכול שלנו לשכול שלהם"

24.2.2016 / 0:52

שר הביטחון חיזק את דבריו של המפכ"ל, שיצא השבוע במרומז נגד ההשוואה שעשה שדרן הרדיו רזי ברקאי בנוגע לשכול של משפחות ישראליות ושל משפחות מחבלים. כמו כן, איזנקוט הבהיר אחרי "נאום המספריים": "יש לנו צבא ערכי - אנחנו רואים את זה ביהודה ושומרון"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: מתן חדד

שר הביטחון משה יעלון חיזק אמש (שלישי) את דבריו של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, שאמר ביום שני כי קיים הבדל בין השכול הישראלי לבין שכול של משפחות מחבלים. זאת, ככל הנראה, בהתייחס להשוואה שעשה שדרן הרדיו רזי ברקאי בנושא. "שכול בחברה חפצת חיים, בחברה שמכבדת את הבנים לחיות, להיות בני אדם, להתנהג כבני אדם, לחתור לשלום", אמר יעלון בכנס של ארגון "יד לבנים" באילת". "זו החברה שלנו. וחברה שחפצה במוות - כפי שאנחנו רואים סביבנו את השמחה על הפיכתו של הבן לשהיד - זו חברה שאינה מכבדת שום דבר, לא חוק בינלאומי, כאשר הם משתמשים באזרחים שלהם כמגן אנושי, ותוקפת בכוונת מכוון את האזרחים שלנו".

עוד הוסיף יעלון, כי אין מקום להשוואה בין השכול הישראלי לשכול של משפחות המחבלים. "כל השוואה בין שכול בצד שלנו לשכול בצד שלהם, אין לה שום מקום. ואנחנו בחרנו בחיים, ואתם תמשיכו לבחור בחיים, כי מבחינתי העובדה שאנחנו, משרד הביטחון וצה"ל, החברה הישראלית, מתייחסת באופן כזה אל החיים ואל המוות - היא מרכיב חשוב בחוסן הלאומי שלנו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חמאס מורתע בעזה, אך חורש מזימות בגדה: מה אפשר ללמוד מנתוני שב"כ
כשאדמה היא אינטרס, פרנסה ותרבות: סאגת פינוי הבדואים ממעלה אדומים
בתו הלסבית של הח"כ החרדי: "אבא ואני הצלחנו להגיע להכרה והבנה"

תמונות שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הערב בטקס אביר איכות השלטון, 16.12.15. דיאנה חננשווילי, משרד הביטחון
"חברה שחפצה במוות זו לא מכבדת שום דבר". יעלון/משרד הביטחון, דיאנה חננשווילי

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט נכח גם הוא בכנס, ודיבר על גל הטרור בחודשים האחרונים. "התקופה האחרונה היא מורכבת ורבת אתגרים. יש את גל ההסלמה ביהודה ושומרון, האיומים מעזה, איומים מצפון. לצה"ל ניסיון ארוך במלחמה בטרור", אמר איזנקוט. "יש לנו צבא מקצועי, נחוש, ובעל מחויבות עמוקה. מביקורים יומיומיים ביחידות צה"ל, יש לנו צבא חזק - גם מקצועית וגם ערכית. אנו רואים זאת יום יום בלחימה ביהודה ושומרון".

דבריו נאמרו ברקע "נאום המספריים" שנשא בשבוע שעבר ועורר הדים במערכת הפוליטית, ובו אמר כי "היו מקומות שיש נערה בת 13 שמחזיקה מספריים או סכין, ויש מתרס בינה לבין החיילים. לא הייתי רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה כזאת, גם אם היא עושה מעשה חמור מאוד, אלא יפעיל את הכוח הדרוש לביצוע המשימה".

(עדכון ראשון: 23:32)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איזנקוט: "לא הייתי רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים". יותם רונן
"יש לנו צבא מקצועי ונחוש". איזנקוט/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully