וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים נודדים לנבאדה: רוביו וקרוז מתחרים על המקום השני

24.2.2016 / 0:50

בבחירות האחרונות לפני "סופר טיוזדיי", שמתקיימות כעת, שני הסנאטורים מנסים לשפר עמדות, למרות שדונלד טראמפ מוביל בסקרים במדינה בפער גדול. קרוז ספג מכה קשה בשל שערורייה שגרם דוברו, ורוביו מקווה להתבסס כמתחרה העיקרי למיליארדר השנוי במחלוקת

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הבחירות המקדימות לראשות המפלגה הדמוקרטית מתקיימות כעת (רביעי) בנבאדה, ובהן ינסה הסנאטור מרקו רוביו לבסס את עצמו כמתחרהו העיקרי של דונלד טראמפ, על חשבונו של הסנאטור טד קרוז. ואולם, כשהוא צופה על שני הסנאטורים ממוצא קובני מתקוטטים בינם לבין עצמם, המילארדר צפוי לצאת המנצח גם בתום אסיפת הבחירות ולהמשיך את המומנטום שצבר מהבחירות בקרוליינה הדרומית ובניו המפשייר.

לפי סקר אחרון שפורסם ברשת CNN, טראמפ מוביל בפער גדול עם 45% תמיכה, לעומת 19% שלהם זוכה רוביו ואחריו קרוז עם 17%. הרחק מאחוריהם משתרכים הניורוכירורג לשעבר בן קרסון - עם 7% תמיכה - ומושל אוהיו ג'ון קייסיק עם 5% תמיכה בלבד.

מי שיכול להיות מעודד מההתפתחויות האחרונות הוא רוביו. הסנאטור מפלורידה, שסיים במקום השני בבחירות המקדימות בקרוליינה הדרומית, זכה לתמיכה מצד גורמים רפובליקניים בכירים ונהנה מהמבוכה שאחזה בקרב המחנה של יריבו, קרוז. לפני יומיים הביעו תמיכה ברוביו הסנאטור אורין האטץ' מיוטה, מושל ארקנסו אסה האצ'ינסון והמועמד לשעבר לנשיאות בוב דול.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הניצחון הגדול, גם ההיסטוריה עומדת לצדו של טראמפ
הבחירות המקדימות: טראמפ וקלינטון ניצחו, בוש פרש מהמרוץ לנשיאות
תיעוד המעצר שעשוי לסייע לסנדרס לכבוש את המיעוטים בארה"ב

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בלאס וגאס, נבאדה, 22 בפברואר 2016. רויטרס
בדרך לניצחון נוסף. טראמפ בעצרת בחירות, הלילה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לכך, קרוז פיטר את דוברו ריק טיילר, אחרי שפורסם ביום שני סרטון מפוברק שבו נראה רוביו מזלזל בתנ"ך. טיילר התנצל על כך, אך הסנאטור מטקסס הסביר כי הוא לא בוחן את אמונתם של מועמדים אחרים. "זאת הסיבה שביקשתי ממנו להתפטר", אמר קרוז.

המהלך מגיע על רקע ביקורת נוקבת מצד אנשיהם של טראמפ ורוביו כלפי חוסר ההגינות מטעם הקמפיין של קרוז. דוברו של הסנאטור מפלורידה אלכס קוננט כינה את הסנאטור מטקסס "מועמד שמוכן לעשות ולומר הכול כדי להיבחר". הוא הפציר בו להתנצל. ואולם, קרוז מצדו התעקש כי הוא נפל קורבן למתקפות "מתחת לחגורה" של יריביו, שמחפשים "לתקוף אותי באופן אישי ולפגוע בהגינותי".

מרקו רוביו בעצרת בחירות ברינו, לאס וגאס, ארצות הברית, 22 בפברואר 2016. רויטרס
מבסס את מעמדו כאלטרנטיבה לטראמפ. רוביו בעצרת בחירות ברינו, נבאדה/רויטרס

גם טראמפ וגם קרוז התמקדו שלשום במתקפות חריפות נגד קרוז, שאותו הם מכנים שקרן. "אני חושב שמדובר בדפוס מטריד מאוד של קמפיין מטעה ובשקרים מוחלטים למצביעים", אמר רוביו לכתבים לפני שהמריא לעיירה המבודד אלקו בנבאדה.

בעצרת שקיים בלאס וגאס תקף טראמפ בחריפות את הסנאטור מטקסס שניצח אותו בבחירות הראשונות באיווה: "קרוז שיקר יותר מכל בן אנוש אחר. הוא מחזיק את התנ"ך והוא משקר". המיליארדר לא חסך במילים כשהתייחס לכרזת בחירות שפרסם קרוז בנבאדה, שטענה כי טראמפ רוצה להעביר את קרקעות המדינה לידי הממשל הפדרלי: "האיש הזה חולה. יש משהו לא בסדר איתו".

(עדכון ראשון: 23:19)

טד קרוז בעצרת בחירות ברינו, נבאדה, ארצות הברית, 22 בפברואר 2016. רויטרס
הקמפיין שלו הולך ומסתבך. הסנאטור קרוז בעצרת בחירות ברינו, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully