וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיילים מתחילים איתי בטינדר": עולם הדייטים של צעירות ברמאללה

21.2.2016 / 17:30

רוואן נכנסה לאפליקציה מתוך סקרנות כדי למצוא אהבה והסתפקה בשני דייטים "נחמדים מאוד" עם צעיר שהכירה דרכה. "אולי האפליקציות האלה יקרבו אנשים אחד לשני", סיפרה בריאיון ל-BBC

(הריאיון של רוואן לרשת BBC)

אפליקציית ההיכרויות "טינדר" כבר כבשה מזמן את שוק הפנויים-פנויות הישראלי, ובאופן בלתי צפוי נראה שהצליחה לחדור גם לעולמם של צעירים פלסטינים המחפשים זוגיות באופן בלתי קונבנציונלי. בין אלה שבחרו להתנסות בעולם ההיכרויות באינטרנט, שנפוץ הרבה פחות בחברה הפלסטינית, נמצאת רוואן, תושבת רמאללה שסיפרה בריאיון ל-BBC כי "נכנסה לאפליקציה מתוך סקרנות". "חיילים ישראלים מתחילים איתי בטינדר", סיפרה. היא הוסיפה כי אפילו הכירה דרך האפליקציה צעיר שעמו יצאה "לשני דייטים שהיו נחמדים מאוד".

רוואן, שגדלה בבית לחם ועובדת כיום כמנהלת משאבי אנוש ופיתוח, סיפרה כי לאחר שני הדייטים עם הצעיר – הם נפרדו ונשארו ידידים, מאחר שנסע לחו"ל. "רוב האנשים המבוגרים ישאלו 'מה זאת השטות הזו?', ויגידו שצריך להכיר בדרך המסורתית, שהיא באמצעות המשפחה", סיפרה. "יש אנשים בגילי שאמרו 'כן, רעיון יפה, אבל אין מצב שאעשה דבר כזה', ויש אנשים שיגידו 'לא עד כדי כך, רוואן' וישאלו 'את לא מוצאת מישהו להכיר שאת הולכת לאון-ליין?'".


עוד בוואלה! NEWS:
"יש כאן יותר חולי סרטן, למה מחכים?": דיון סוער על הזיהום בחיפה
46 הרוגים בפיגוע במערב סוריה; קרי: "קרובים מתמיד להפסקת אש"
אחרי הפיגוע: מגנומטר הוצב בכניסה לסניף "רמי לוי" בשער בנימין

בכתבה נראית גם חברתה של רוואן, שהביעה דעה רווחת יותר בחברה הפלסטינית וסיפרה על כך שמעולם לא שמעה על "טינדר". "לא ייתכן שזו הדרך לאדם להכיר מישהו. אנחנו נסתובב ככה ונכיר אנשים?", שאלה.

אך למרות הדרך החדשנית שמצאה והפתיחות שגילתה, רוואן סיפרה לבסוף כי נמאס לה מההיצע בה. "רוב האנשים שהיו שם היו ישראלים, כי האפליקציה אומרת לי מה המרחק. אנחנו ברמאללה ובבית לחם מוקפים בהתנחלויות", אמרה והוסיפה: "כל האנשים שם הם בסוף ישראלים, וכמובן שלא אצא עם מישהו ישראלי". היא אף נראית בכתבה מדפדפת באפליקציה, שם היא רואה כמה חיילים – ועוברת הלאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרוב ישראלים כי אנחנו מוקפים בהתנחלויות". רוואן/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שהיא לא מאמינה שתמצא מישהו מתאים באופן זה, רוואן מאמינה כי אם האפליקציה תנוצל בדרך הנכונה בחברה הפלסטינית – היו מצליחים להכיר יותר באמצעותה. לדבריה, "אם הראש של אנשים לא היה חושב ישר שזאת טעות, ואם לא היה כזה פחד ממנה, אולי אנשים היו מכירים יותר באמצעותה. אני מרגישה שאנחנו מאוד מופרדים אחד מהשני – בירושלים או בצפון. אנשים שם מאוד רחוקים מאיתנו". היא הוסיפה כי "יש הרבה אנשים שמהגרים, נוסעים לחו"ל או בגלל המצב הכלכלי או בשל המצב הפוליטי. אולי האפליקציות האלה יקרבו אנשים אחד לשני".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully