וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

46 הרוגים בפיגוע במערב סוריה; קרי: "קרובים מתמיד להפסקת אש"

עשרות נהרגו ונפצעו בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעיר חומס, באחד מהפיגועים הקטלניים ביותר מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה. שר החוץ האמריקני שוחח עם מקבילו הרוסי, והשניים הגיעו להבנות. עם זאת, קרי הבהיר: "לא תהיה נקודת מפנה בלחימה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 46 בני אדם נהרגו היום (ראשון) בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעיר חומס שמערב סוריה. על פי נתוני הארגון הסורי לזכויות אדם, מדובר באחד מהפיגועים הקטלניים ביותר מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה בשנת 2011. לפחות מאה בני אדם נוספים נפצעו כתוצאה מהפיצוצים, ברובע א-זהרה שבמרכז העיר.

תמונות שפורסמו ברשתות הממלכתיות מזירת האירוע הציגו את ההרס הרב שנגרם למבנים ולמכוניות, והנפגעים הרבים שהיו בזירה. אף ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע, אולם ההערכה היא כי האחראי לכך הוא ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שביצע פעולה דומה בחודש שעבר, אז נהרגו 24 בני אדם. בשני המקרים, הפיגועים הגיעו לאחר שכוחות המשטר של בשאר אסד התקדמו והשתלטו על שטחים שבשליטת הארגון האסלאמיסטי.

עוד בוואלה! NEWS:
אסד: מוכן להפסקת אש, אם המורדים לא ינצלו אותה לטובתם
האופוזיציה הסורית: מוכנים להפסקת אש – אם רוסיה תפסיק לתקוף
תיעוד: בן 11 נשלח על ידי אביו לבצע פיגוע התאבדות עבור דאעש

זירת פיגוע התאבדות כפול בחומס, סוריה, 21 בפברואר 2016. רויטרס
יום לאחר התקדמות משמעותית של כוחות הממשל נגד דאעש. זירת הפיגוע בחומס, היום/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר היום כי הוא ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב הגיעו להסכם מסגרת בנוגע לתנאים לרגיעה בלחימה בסוריה, אולם הבהיר כי כמה סוגיות נותרו לא פתורות. "הגענו להסכם מסגרת עקרוני על תנאי הפסקת פעולות האיבה, שתוכל להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים", מסר קרי במסיבת עיתונאים משותפת בעמאן עם מקבילו הירדני נאסר ג'ודה.

משרד החוץ במוסקבה אישר כי קרי ולברוב שוחחו מוקדם יותר היום בטלפון בנוגע לתנאי הפסקת האש, שלטענת רוסיה, לא תכלול מבצעים צבאיים נגד ארגונים המוגדרים על ידי האו"ם ארגוני טרור. לדברי קרי, הצדדים "עובדים על הפרטים. המרכיבים של הפסקת האש מושלמים כעת. למעשה, אנחנו קרובים יותר מתמיד להפסקת אש".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זירת פיגוע התאבדות כפול בחומס, סוריה, 21 בפברואר 2016. רויטרס
"האופוזיציה הבהירה כי היא נחושה לשוב ולהילחם". זירת הפיגוע בחומס/רויטרס

זאת לאחר שאתמול אמר הנשיא אסד כי הוא מוכן להפסקת אש, בתנאי ש"הטרוריסטים" לא ינצלו את ההפוגה לטובתם ויפסיקו לקבל תמיכה ממדינות זרות. נציגי האופוזיציה הסורית הבהירו כי הם מסכימים לאפשרות של הפסקת אש זמנית, בהינתן ערובות לכך שבעלות בריתה של דמשק, ובראשן רוסיה, יפסיקו גם הן את התקיפות, ולכך שיתאפשר מעבר סיוע הומניטרי לכל חלקי המדינה.

קרי הבהיר כי וושינגטון ומוסקבה מתייעצות עם גורמים שונים המעורבים במשבר בסוריה, כולל ארגוני המורדים. רוסיה מתווכת את המגעים עם המשטר הסורי ואיראן, ואילו ארצות הברית פועלת עם שותפותיה הזרות וגורמי האופוזיציה. "אני לא מאמין שבימים הקרובים, שבמהלכם ננסה ליישם את זה, תהיה בשטח נקודת מפנה כלשהי", הבהיר קרי. "האופוזיציה הבהירה כי היא נחושה לשוב ולהילחם".

זירת פיגוע התאבדות כפול בחומס, סוריה, 21 בפברואר 2016. רויטרס
זירת פיגוע התאבדות כפול בחומס, סוריה, 21 בפברואר 2016/רויטרס
זירת פיגוע התאבדות כפול בחומס, סוריה, 21 בפברואר 2016. רויטרס
זירת פיגוע התאבדות כפול בחומס, סוריה, 21 בפברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully