וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציקלון מפלצתי": בפיג'י מתכוננים לשיא של סופה אימתנית

שלטונות מדינת האיים הזהירו את התושבים מפני שיא הסערה הצפוי הלילה, והכריזו על עוצר כללי. הטיסות באזור בוטלו כליל והוקמו יותר מ-700 מרכזי חירום. "כאומה, אנו עומדים בפני עניין רציני ביותר"

צילום: רויטרס

שלטונות פיג'י הזהירו היום (שבת) את תושבי מדינת האיים מפני סופת הציקלון "וינסטון", שהוגדרה סופה בדרגה חמש, הצפויה להכות באזור במהלך היום. הטיסות מפיג'י ואליה בוטלו והופעלו ההוראות לפינוי מרכזים הומי אדם. רוחות עזות כבר החלו לנשב במקום ולזרוע הרס, אך שיא הסערה עוד צפוי להגיע בהמשך. "כאומה, אנחנו עומדים בפני עניין רציני ביותר", אמר ראש הממשלה פרנק ביינימראמה, והוסיף: "עלינו להישאר מאוחדים כעם ולדאוג אחד לשני. היו ערניים ומוכנים".

מהשירות המטאורולוגי של פיג'י נמסר כי עוצמת הרוחות הממוצעת של "וינסטון" צפויה לעמוד על 220 קילומטרים לשעה, אך תגיע לשיא של 315 קילומטרים לשעה כשהיא תכה באי ויטי לבו במהלך הלילה. עד כה, הסופה החלה להכות בעיקר באחד מהאיים הצפוניים בארכיפלג, ונואה לבו, ועדי ראייה רבים דיווחו על קריסת עצים ועל גגות בתים שהתעופפו ממבניהם. "מעולם לא ראיתי ציקלון חזק שכזה בכל 60 שנותיי", סיפר תושב פיג'י, זלים חוסיין. "זה ציקלון מפלצתי, ללא ספק החזק ביותר שחווינו. כולנו מפחדים מאוד ומקווים שהוא יחלוף במהירה", הוסיף.

עוד ידיעות מהעולם:
חדירה לפרטיות או מאבק בטרור? הפריצה לטלפון המחבל תגיע לקונגרס
כלום לא בוער: ישיבת הפרלמנט בוטלה כי "אין נושאים לדיון"
"רגע של פעם בדור": הושג הסכם להשארת בריטניה באיחוד האירופי

סופת הציקלון "וינסטון" בפיג'י. 20 בפברואר 2016.. מטוויטר, צילום מסך
"אל תתנו לאף אחד לצאת החוצה". נזקי הרוחות בצפון פיג'י, היום/צילום מסך, מטוויטר

על פי מנהל מרכז האסונות של פיג'י, אקפוסי טויפגללה, 758 מרכזי פינוי הוכנו מראש כדי לאכלס את תושבי המדינה, המונה כ-900 אלף תושבים, במקרה שיצטרכו מקום מחסה. כמו כן, חברות התעופה "פיג'י איירווייז", "וירג'ין אוסטרליה" ו"ג'טסטאר" ביטלו את טיסותיהן לאזור, הנחשב ליעד חופשה פופולרי עבור אזרחי אוסטרליה וניו זילנד.

מעבר להכנת מרכזי הקליטה לשעת אסון, הכריזה הממשלה על עוצר כללי בכל המדינה החל מהלילה. על פי ראש הממשלה, התנאים בחוץ עלולים להיות מסוכנים מאוד ועל כן עדיף שהתושבים יישארו בבתיהם. "אני מפציר בהורים להיות זהירים במיוחד לגבי ילדים וקשישים", אמר. "אל תתנו לאף אחד לצאת החוצה בזמן הסערה. יש איום ממשי שתיפגעו מחפצים שיתעופפו בגלל הרוחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סופת הציקלון "וינסטון" בפיג'י. 20 בפברואר 2016.. מטוויטר, צילום מסך
ייתכן ש"וינסטון" תסב נזקים כבדים מאוד. צפון פיג'י, היום/צילום מסך, מטוויטר

"וינסטון" התקדמה באזור הפסיפיק בשבוע האחרון ופגעה גם במדינות השכנות לפיג'י, ונואטו וטונגה. סופות ציקלון כמו זו נפוצות באזור זה של העולם, אך קשה מאוד לחזות את תוצאותיהן. לעתים, סופות חזקות כמו "וינסטון" מסבות נזק רב, אך לפרקים מדובר גם באירוע עם נזקים מועטים בלבד. במקרה של פיג'י, סוכנויות האו"ם באזור כבר התכוננו לתמוך באומה במקרה שאסון יכה בה, ומהן נמסר כי "ל'וינסטון' יש פוטנציאל להביא רוחות הרסניים, גשמים כבדים, ברקים מסוכנים והצפות".

סופת הציקלון "וינסטון" בפיג'י. 20 בפברואר 2016.. מטוויטר, צילום מסך
צפון פיג'י, הבוקר/צילום מסך, מטוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully