וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון סחיטה": הליך נגד לב לבייב בארה"ב

19.2.2016 / 11:50

במקביל להליך בוררות מול הטייקון, הוגשה נגדו תביעה חמורה שבה נטען כי "תכנן לסחוט, להונות ולהשיג כסף או רכוש בעזרת מצג שווא". הדבר עשוי להוביל לחקירה מטעם הרשויות. מטעם לבייב נמסר: "מידע שקרי ומטעה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשוי להיאסר לשנים ארוכות? לב לבייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

תביעה חמורה הוגשה בשבוע שעבר בארצות הברית נגד הטייקון לשעבר לב לבייב. מדובר ב"תביעת ריקו" - ראשי תיבות באנגלית של: Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act – המתבססת על חוק ריקו נגד ארגוני סחיטה ושחיתות, והעבירה עליו עשויה להוביל לעונש חמור. התובעים הם שותפיו לשעבר של לבייב, בני משפחת קליין, שהיום נמצאים בהליך בוררות מולו ובכתב התביעה נגדו הם העלו טענות קשות נגד מי שנחשב לאחד הטייקונים הגדולים שהיו בישראל.

בכתב האישום מוזכרות עבירות הלבנת הון, הימנעות מתשלום מס כחוק, הונאת בנקים וסחיטה. בהתאם להליך תביעת הריקו האמריקני, הרשויות מקבלות הודעה על הגשת התביעה, ועליהן לקבוע אם הנושא מצדיק הליך פלילי, הליך אזרחי, או שניהם. לכן, כבר בקרוב צפויות הרשויות בארצות הברית לבדוק אם סכום גדול עד כדי כך הצליח לעבור להן תחת לרדאר.

הטענה הבסיסית של התובעים היא כי במהלך הבוררות בינם לבין לבייב והחברות שבבעלותו, החברות קיבלו תשלומים שעליהם ככל הנראה לא דווח לרשויות. "הנתבעים מפעילים ארגון פשיעה אשר עובר על חוק הריקו", נכתב בתביעה, שבמסגרתה זומן לבייב לבית המשפט להגיב לדברים. "פעולות הנתבעים נובעות בין היתר מתכניתם לסחוט, להונות ולהשיג כסף או רכוש באמצעים של מצג שווא ולהסתיר את הכסף או הרכוש הזה בהפרה של חוקי המדינה". לפי הנטען, תכניתם שעוברת על חוק הריקו יצאה לפועל בארצות הברית, בישראל, בפנמה, בשוויץ ובהונג קונג.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הוארך מעצר הצעירה שחשודה ברצח אחותה התאומה; האם הגיעה לתמוך בה
חשד לפרשת מין במערך הכיבוי: נבדק אם כבאים ניצלו מתנדבת בת 18
בשל בנייה לא חוקית: עיריית יהוד תובעת מיליונים מהתעשייה האווירית

קבוצת לבייב: "אין בכוונתנו להיגרר לפרובוקציות מיותרות"

הגדרת נאשם על ידי התביעה כמי שעבר על חוק ריקו, בכפוף לראיות ולאחר שימוע, יכולה להוביל את התיק הפלילי לערוץ ייחודי המרחיב את יכולתם של בתי המשפט לחבר יחדיו פשעים שנעשו לאורך זמן רב למסכת אחת, ולגזור עונשים כבדים במסגרת המשפט הפלילי. בין היתר, עשויים להיגזר עונשי מאסר ארוכים ועיקול אוטומטי של כל רכושו של המורשע. החוק נועד בעבר לפגיעה בפשע המאורגן ובשנים האחרונות הורחב לעבירות כלכליות.

דוברת קבוצת לבייב מסרה כי מדובר במידע "שקרי, מטעה, ובלתי ראוי" שהגיע מבית מדרשה של קבוצת "ג'וליוס קליין" והעומדים בראשה מרטין קליין, אברהם דויד קליין ועזרי גרטי, יחד עם רואה החשבון גיא טנא. "כידוע, בין משפחת קליין לבין קבוצת לבייב מתנהל בימים אלה הליך בוררות לפירוק השותפות העסקית" טענה, "מתחילתו של ההליך, קבוצת קליין עושה שימוש בזוי וציני בבני משפחתם, ילדיהם ואפילו רעייתו של מרטין קליין, הגברת מלכה קליין, כדי להלך אימים על הבוררים".

היא הוסיפה כי "מדובר בהודעה בלבד, ללא פרוט, על כוונה להגיש תביעה. הודעה זו היא חסרת כל בסיס וכל הצדקה. מרטין קליין הציב מתוך פחדנות את רעייתו מלכה כצד להליך, והדבר מצטרף לשורה של אירועים אחרים שבמסגרתם מאיימת משפחת קליין על הבוררים חדשות לבקרים, אך ורק מתוך מטרה להפריע להליך המשפטי המתקיים בין הצדדים. אי לכך ובהתאם לזאת אין בכוונת קבוצת לבייב להיגרר לפרובוקציות מיותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully