וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל בנייה לא חוקית: עיריית יהוד תובעת מיליונים מהתעשייה האווירית

18.2.2016 / 18:08

העירייה דרשה מהתעשייה האווירית לשלם לה 6.6 מיליון שקלים עקב הקמת מבנה חדש בשטח שמוערך בעשרות אלפי מטרים רבועים, שעליו לא שלמה ארנונה. "התעשייה האווירית נוהגת בחוסר הגינות כלפי כספי ציבור"

שר הביטחון משה (בוגי ) יעלון חנך לפני זמן קצר את פס הייצור של כנפי מטוס ה-F35 במפעל התעשייה האווירית, נובמבר 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
התעשייה הואשמה האי תשלום ארנונה. מפעל של התעשייה האווירית/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

עיריית יהוד והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הגישו השבוע תביעה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד התעשייה האווירית, בדרישה שזו תשלם לעירייה 6.6 מיליון שקלים עקב הקמת מבנה חדש בשטח המוניציפלי של העיר והרחבת מבנה קיים, מבלי לשלם את מסי הארנונה הנדרשים. לפי העירייה, המבנים נבנו על שטח של עשרות אלפי מטרים רבועים ובכתב התביעה נכתב כי "התעשייה האווירית נוהגת בחוסר הגינות כלפי כספי ציבור".

בשנת 2012 החלה העירייה בסקר מדידת שטחי ארנונה ברחבי העיר, ובמהלכו גילתה כי התעשייה האווירית החלה בבניית מבנה חדש בהיקף משוער של עשרות אלפי מטרים בתחום המקרקעין שבשטחה המוניציפלי של יהוד. בכתב התביעה פורט כי "לאחר פניות נוספות ושיחות בין הצדדים, שבהן חזרו ודרשו התובעות לקבל מידע על הבנייה או ההריסות והחפירות המתבצעות בשטחן בלא ידיעתן ותחת עננת דיסקרטיות, הודיעה הנתבעת ב-5 בינואר 2014 כי קיבלה אישור מהוועדה לתיאום מתקנים ביטחוניים להקמת מבנה חדש במפעל".

עוד צוין שהתעשייה האווירית הוסיפה כי "נוכח ניסיון העבר, 'תכנית העבודה הפיננסית שלנו מניחה' כי העירייה תמתין לסיום הבנייה ולשלב האכלוס לפני הבקשה לחיוב באגרות ובהיטלים, 'אחרת תכנית הבנייה תיתקע מסיבות פיננסיות'".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שני פצועים קשה בפיגוע דקירה בבנימין; המחבלים נורו
רצח הצעירה בתל אביב: אחותה ובן הזוג שלה נעצרו בחשד למעורבות במעשה
סל התרבות החדש יקל על בנט לקבוע את התכנים שיוצגו בבתי ספר

"הנתבעת מנצלת לרעה את ההארכות שנתנה התובעת"

מכתב התביעה עלה כי רק לאחר כשנתיים, בחודש יוני 2015, הגיבה התעשייה האווירית לשאלות העירייה בדבר המבנים שהתגלו ואז נחשף גודל המבנה החדש. לאחר מכן הוציא גזבר העירייה דרישת תשלום בסכום מצטבר של שמונה מיליון שקלים וחצי של היטלים ואגרות – אך התשלום לא הועבר על ידי התעשייה.

העירייה הוסיפה בכתב התביעה כי "לא ברור מדוע הנתבעת מנצלת לרעה את ההארכות הרבות שנתנו לה התובעות, ועושה זאת בחוסר תום לב ובחוסר הגינות. זאת, על חשבון כספיהם של תושבי יהוד". לטענת התובעות, התושבים "צריכים 'לספוג על גבם' במישרין או בעקיפין, בניגוד מוחלט להוראות הדין הכלליות בנדון, את עלויות הקמת התשתיות שמהן התעשייה האווירית נהנית מדי יום ביומו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התשלומים לא הועברו בהסכמה אז היה צורך בהליכים משפטיים". ראשת עיריית יהוד, יעלה מקליס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשת העיר יהוד, יעלה מקליס, מסרה: "התעשייה האווירית צריכה לשלם היטלי פיתוח כמו כל גורם על פי חוקי העזר שלנו. למרות כל הניסיונות להגיע להבנות לא שולמו ההיטלים עבור המבנה ופיתוח התשתיות, ומן הדין שישולמו. הדבר לא נעשה בהסכמה אז היה צורך בהליכים משפטיים".

מהתעשייה האווירית נמסר כי "טענות העירייה אינן נכונות" וכי "התעשייה האווירית פועלת בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה עם עיריית יהוד לאורך שנים, ומצרה על התביעה הלא מוצדקת שהגישה העירייה, באופן מפתיע וללא כל הודעה מוקדמת, בזמן שהצדדים ניהלו הידברות ביניהם בעניין החיוב השגוי שהעבירה העירייה ואף קיימו פגישות למציאת פתרון לסיום המחלוקת".

עוד נטען כי "המבנה שבו מדובר, המצוי בבניה, גלוי לעיני כל והעירייה מודעת אליו היטב. התעשייה האווירית מסרה את כל הנתונים הנדרשים לגביו, כפי שעשתה במקרים דומים בעבר. לתעשייה טענות, בין היתר, הן לעניין גובה החיוב והן לעניין מועד התשלום. יתרה מזאת, לאחר קבלת החיוב היא פנתה בכתב לעירייה, אך עד לשעה זו טרם קיבלה מענה ענייני לטענותיה. יש לציין כי הסכומים הנקובים בתביעה עצמה נמוכים בהרבה מהחיוב הקודם ששלחה העירייה, באופן המוכיח כי החיוב המקורי היה שגוי. התעשייה האווירית חולקת על טענות העירייה בתביעה והיא תפרט את טענותיה במלואן בפני בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully