וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין מג"ב שזוכה מהריגה למשפחת המנוח: "מצר על כך שהשלו אתכם"

ניר סומך, שישתחרר מהכלא אחרי שלוש שנים, הודה לשופטים ששמו סוף "לעוול הנוראי" שנעשה לו והביע את תנחומיו למשפחת הקורבן, בן טל. קרוביו של טל נדהמו למשמע הזיכוי: "המאבק כעת יהיה שסומך לא יו?שב חלילה למשטרה ושלא ייתנו לו שוב נשק בידו". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז ושניר דבוש

"אני רוצה להודות לשופטים שהשכילו לעשות סוף לעוול הנוראי שעבר עליי במשך שש השנים האחרונות", אמר בצהריים (חמישי) ניר סומך, שוטר מג"ב לשעבר, שזוכה הבוקר בהחלטה דרמטית של בית משפט העליון מהריגת חברו בן טל. סומך ביקש לפנות למשפחת טל ולהביע בפניה את תנחומיו: "אני מצר על כך שיותר משש שנים השלו אתכם בדבר נסיבות האירוע".

משפחת טל מסרה כי היא נדהמה מהחלטת שופטי העליון וקראה לגורמים הרלוונטיים שלא להחזירו לשירות המשטרה. עורך דינה נחמי פיינבלט סיפר כי עם מתן הכרעת הדין שוחח עם בני המשפחה, שציפו שהעליון יקל בעונשו ולא יזכה אותו באופן מלא, ופרצו בבכי למשמע הזיכוי. "הזיכוי הכה בהם בתדהמה", אמר פיינבלט בשם המשפחה. "המשפחה הייתה מאוד נסערת. המאבק כעת יהיה שסומך לא יו?שב חלילה למשטרה ושלא ייתנו לו שוב נשק בידו. יש לזכור כי מדובר בזיכוי מחמת הספק. ראוי שאדם שזוכה מעילה זו לא יושב למג"ב".

כשסומך הגיע לביתו במושב לכיש, עם דמעות בעיניו, הוא סיפר על התקופה הקשה בכלא: "תודה לכל התומכים שלי שליוו אותי לאחרונה, יש שופטים בירושלים, אני מתרגש להגיע הביתה, אני חוזר לחיק משפחתי לנסות להשלים את הפערים, אני לא רוצה להתעסק בזה, הכרעת הדין מדברת בפני עצמה, אנחנו רוצים ללכת לבנות שלי, רוצה לשים את הדברים מאחוריי".


עוד בוואלה! NEWS:
ערבי בן 17 מרמלה מואשם שדקר ילד דתי כנקמה על מעצר מחבלות
סמוטריץ' ליעלון: "קרא את הרמטכ"ל לסדר על דבריו בנוגע לירי על מחבלים"

ניר סומך בבית המשפט העליון עם אשתו טלי סומך אחרי היודדע ההודעה על זיכויו. נועם מושקוביץ
ביקש לפנות למשפחת טל ולהביע בפניה את תנחומיו. ניר סומך ורעייתו טלי/נועם מושקוביץ

בני משפחת סומך פרצו בקריאות שמחה ודמעות באולם. טלי סומך, רעייתו של ניר: "חיכינו שזה יקרה כבר, יש צדק, הוא לא היה צריך להיות שם יום אחד עם כל הצער והוא סוף סוף חוזר הביתה. האמת יצאה לאור".

אביו של ניר, אהרון סומך, אמר כי "היום אני מרגיש שזה מה שרצה אלוהים. השנים האחרונות היו קשות ביותר. יום, יום, שעה, שעה, לא הפסקנו לחשוב ולא הפסקנו להאמין. רק דבר אחד אני רוצה להגיד לעם ישראל ולמח"ש: תעשו בדק בית. צריך להגיד לתובע שיארוז את חפציו ויעזוב וילך כי הוא נזק למדינה. מח"ש זה נזק למדינה. אנחנו נחגוג בשמחה וששון, כל הבית כבר מפוצץ בבלונים ומה שאתה לא רוצה, כל הבית מחכה לניר שכבר יחזור הביתה. גם המשפחה של בן טל עברו טרגדיה לא נעימה ולא טובה וזו משפחה שאני עזרתי להם לכל אורך הדרך כשהייתי בהנהלת המושב, הם אנשים מסכנים. זה שיצא להם בן כזה, לא רוצה להגיד כלום. גם הם עברו טרגדיה לא נעימה".

בית המשפט העליון זיכה הבוקר מחמת הספק את סומך, שירה ב-2009 בחברו בן טל בקיבוץ זיקים, מעבירת הריגה. השופטים החליטו לקבל את גרסתו של סומך וקבעו כי קיים ספק סביר בשאלה אם הירי לעברו של טל נעשה בגדר הגנה עצמית. ב-2013 זוכה סומך מעבירת רצח בבית המשפט המחוזי בבאר שבע אך הורשע בעבירת הריגה ונידון ל-13 שנות מאסר. מדובר במכה קשה למחלקה לחקירות שוטרים שראתה בתיק סומך כתיק דגל. זאת, לאחר שעמדה על כך כי מותו של טל בוצע בדם קר. סומך ישוב במהלך היום לביתו אחרי שלוש שנים בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully