וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' ליעלון: "קרא את הרמטכ"ל לסדר על דבריו בנוגע לירי על מחבלים"

18.2.2016 / 9:42

חבר הכנסת מהבית היהודי תקף בחריפות את גדי איזנקוט, שאמר לתלמידי תיכון כי לא היה רוצה לראות "חייל מרוקן מחסנית על נערה בת 13". סמוטריץ' ביקר את הזלזול לטענתו במאמר חז"ל "הקם להורגך, השכם להורגו", שהרמטכ"ל כינה ססמה וטען: "אמירה בוטה ומזלזלת"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) תקף אתמול (רביעי) את הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שאמר כי לא היה רוצה לראות את חייל "מרוקן מחסנית על נערה בת 13". סמוטריץ' פנה לשר הביטחון משה יעלון בדרישה לקרוא לסדר את הרמטכ"ל.

"בשיחה שנשא הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, בפני תלמידים בבת ים, אמר הרמטכ"ל כי צה"ל לא יכול להתנהל על פי סיסמאות וכי מאמר חז"ל 'הקם להרגך השכם להורגו' הוא סיסמה בלבד. זוהי אמירה בוטה ומזלזלת שאסור שתעבור בלא התייחסות", כתב.

לקריאה נוספת:
צפו ברגעי הטירוף בירושלים: המחבלות מנופפות בסכין - ומנוטרלות
חשד: ערבי דקר עם מספריים יהודי בן 11 ברמלה, הנסיבות נבדקות
גופת המחבלת בת ה-16 מהפיגוע בשוק מחנה יהודה הועברה לפלסטינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרמטכ"ל צריך לחזור בו מדבריו". איזנקוט וסמוטריץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף כי דבריו עומדים בניגוד לערכי היהדות. "העקרונות והערכים היהודיים הם התשתית עליהם בנויה מדינת ישראל ועליהם נשען צה"ל. הזלזול בקודשי ישראל ובערכים שליוו את עמינו זה אלפי שנים לא ראוי ולא תואם את ערכי צה"ל ואת ההתנהגות המצופה מקצין בכיר בו".

סמוטריץ' סיכם את פנייתו בדרישה לקרוא את הרמטכ"ל לשיחת הבהרה. "אבקשך לזמן את הרמטכ"ל לבירור בעניין ולהבהיר לו באופן שאינו משתמע לשתי פנים את חומרת העניין. על הרמטכ"ל לחזור בו מן מהדברים ולוודא שהתבטאות לא ראויה כזו לא תישנה", כתב ליעלון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פיגוע דקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים: שתי מחבלות דקרו פלסטיני - ונורו. ספק 500
תיעוד פיגוע הדקירה שביצעה נערה בת 16 בשוק מחנה יהודה בירושלים, נובמבר 2015/ספק 500

בשיחה בפני תלמידי בית ספר תיכון בהיכל התרבות בבת ים אמר אתמול איזנקוט כי חיילי צה"ל יכולים להתמודד אחרת עם האיומים המופנים אליהם בגל הטרור הנוכחי. "היו מקומות שיש נערה בת 13 שמחזיקה מספריים או סכין, ויש מתרס בינה לבין החיילים. לא הייתי רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה כזאת, גם אם היא עושה מעשה חמור מאוד, אלא יפעיל את הכוח הדרוש לביצוע המשימה".

לדבריו, "אני חושב שהחיילים שלנו הם מקצועיים וערכיים מאוד, ועלינו לשמר את זה אם אנחנו רוצים לשמור על הרוח של צה"ל ועל התדמית של צה"ל., שנדע לנצח את הטרור, אבל להסתכל על עצמנו במראה יום אחרי. אם היינו פועלים בצורה לא ערכית בהוראות הפתיחה באש זה היה מאיים על צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully