וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט קרא לעדכן את המונח "מפגר" בחוק: "בשם המחויבות לכבוד האדם"

בפסק דין הנוגע לבעל מוגבלות שכלית, כתב עודד מאור מבית משפט השלום בת"א: "המונח 'מפגר', המוכר בחוק מאז 1969, מגדיר אדם כבעל התפתחות חסרה או לקויה". לדבריו, יש להתאימו לרוח הזמן

בית של עמותת אקי"ם לבעלי מוגבלויות. דרור עינב
"בקרב המחוקקים מחרישים". הוסטל של עמותת אקי"ם לבעלי מוגבלות שכלית/דרור עינב

שופט בית משפט השלום בתל אביב, עודד מאור, קרא בשבוע שעבר למחוקקים לעדכן את המונח "מפגר" בחקיקה הנוגעת לבעלי מוגבלות שכלית, ולהתאימו "לרוח השמירה על כבודם של אנשים עם מוגבלות". זאת, לדבריו, משום שעל המונח "מפגר" – שהוכר לראשונה על ידי המחוקקים ב-1969—"להתקדם לימינו אנו".

מאור, שנדרש להכריע בנוגע לשהותו במעון של בעל מוגבלות שכלית, במקביל להליך פלילי שהתנהל נגדו באותה עת, הסביר כי נוסח החוק שעל פיו התקבלה הכרעתו לא השתנה מאז שנת 1969. באותו נוסח הביטוי "מפגר", משמש "להגדיר אדם, בשר ודם, בעל התפתחות חסרה או לקויה" – הגדרה שכבר אינה הולמת את המציאות. לדבריו, לו בית המשפט היה משתמש בהגדרה זו "יכול והייתה קמה סערה וזעקה כיצד זה השתמש בית המשפט בביטוי לא זהיר ולא ראוי זה – והכול, אך ביחס למונחים שבחוק". למרות זאת, בבית המחוקקים, לטענתו, "אין פוצה פה והכול מחרישים".

עוד בוואלה! NEWS:
נדחה ערעור נהג אוטובוס שהורשע בהרג 24 תיירים: ייכלא ל-8 שנים
מחקר: הציבור רוצה רפואה שוויונית – אך לא יהסס להשתמש בפרוטקציות
אחייניתה של אתי אלון: "פדופילים ורוצחים משתחררים, ולה שמים רגליים"

"התאמתו הלשונית" של החוק, על פי מאור, מתבקשת לאור "מחויבותנו הן כפרטים והן כחברה כלפי כבודו של אדם, באשר הוא". לראיה, הוא ציין שגם הגוף המקצועי המוביל בתחום האבחון המקצועי בתחום, "האגודה האמריקנית לפיגור שכלי" (American Association on Mental Retardation), שינתה את שמה ונקראת היום "האגודה האמריקנית למוגבלויות אינטלקטואליות והתפתחותיות" (American Association on Intellectual and Developmental Disabilities).

את פסק הדין, שבו פרסם את הקריאה, הורה מאור להעביר לידי היועץ המשפטי של מערכת בתי המשפט, שישקול להפנותו למחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, או כל גוף אחר שימצא לנכון. "ככל שיסברו שיש לתקן את הטעון תיקון – יעשו כן במקום הנכון", הוסיף השופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully