וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור נהג אוטובוס שהורשע בהרג 24 תיירים: ייכלא ל-8 שנים

17.2.2016 / 10:48

אדוארדו גלפונד עקף ב-2008 רכב שהיה לפניו בכביש מצפה רמון-אילת, וכתוצאה מהמהירות הגבוהה הידרדר האוטובוס לתהום וכל נוסעיו נפגעו. שופטי העליון הסתמכו על עדויות שתיארו את המערער כמי שנוהג כ"משוגע" והותירו על כנו את עונשו

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את ערעורו של אדוארדו גלפונד, נהג אוטובוס שהורשע בהרג 24 תיירים מרוסיה בכביש 12 סמוך לאילת ב-2008, והותיר על כנו את עונש המאסר שנידון לו – שמונה שנות מאסר בפועל.

שלושת שופטי העליון טענו כי אין מקום להרשיע את גלפונד בעבירה של מוות ברשלנות בלבד לנוכח התנהגותו במהלך הנסיעה. לפני התאונה, ניסה גלפונד לעקוף תוך נסיעה במהירות מופרזת כלי רכב אחר וכתוצאה מכך התהפך האוטובוס לתהום.

"גלפונד יצא במהירות גבוהה לעקיפת אוטובוס אחר בכביש מפותל, שבצדו תהום, באופן שאינו עולה בקנה אחד עם תנאי הדרך", קבעו השופטים, "כתוצאה מכך הוא נכנס לעקומה במהירות גבוהה מהמהירות הקריטית, איבד שליטה והתהפך. חיזוק למסקנה זו נמצא בהתרשמות העדים השונים שתיארו את המערער כמי שנוהג כ'משוגע' ונוטל סיכון, בעוד היה ברור לסובבים אותו שאינו סביר, תוך שהוא מנסה את מזלו".

עוד בוואלה! NEWS:
החל הדיון בבקשת שחרורה של אתי אלון; הפרקליטות מתנגדת
נתניהו: ביקשתי ממרקל סיוע בהשבת גופות אורון שאול והדר גולדין

אדוארד גלפונד, נהג האוטובוס שהורשע בהריגת סוכני התיירות הרוסים בדרכם לאילת. שי מכלוף
"מדובר בהליכה לקראת סכנה". גלפונד/שי מכלוף

לדברי השופטים, "מדובר בהליכה לקראת סכנה, הליכה שסופה תאונה על תוצאתה הטרגית". במקביל, דחו השופטים גם את ערעור המדינה על קלות העונש וקבעו כי אין מקום להחמיר עם גלפונד שכן התנהגותו מצויה "ברף התחתון של עבירות ההריגה".

התאונה אירעה בדצמבר 2008 סמוך לבסיס עובדה בכביש מצפה רמון-אילת, כשגלפונד ביקש לעקוף אוטובוס שהיה לפניו, ולצורך כך עבר לנתיב הנסיעה הנגדי. "תוך כדי העקיפה, האיץ גלפונד את מהירות הנסיעה, כך שלקראת סוף הישורת הגיעה מהירות נסיעתו ל-98 קמ"ש – מהירות העולה ב-18 קמ"ש על המהירות המרבית המותרת", נכתב בכתב האישום שהוגש נגדו לאחר התאונה. כתוצאה מהתהפכות האוטובוס והחבטות שספג במהלך הידרדרותו לתהום, נפגעו כל נוסעי האוטובוס. 24 מסוכני התיירות הרוסים שנסעו בו נהרגו, ואילו 25 סוכנים נוספים, מדריך התיירים וכן גלפונד עצמו, נפצעו בדרגות חומרה שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully