וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידיו של פינטו ממאנים לקבל את הגזרה: "היום העליבו את התורה"

אף שכמעט איש מחסידיו לא ליווה אותו בכניסתו לכלא ניצן, חסידי הרב המורשע זועמים על העונש שהחל לשאת: "ברכה התאבד בגלל ההרשעה". לדבריהם, פינטו דרש שלא ילוו אותו למאסר. "הרב לא מכתיר אף אחד, הוא ממשיך להנהיג את הקהילה"

צלם: יותם רונן, עריכה: ניר חן

"היום ירדנו במדינה למקום לא טוב, לשלוח יד בשליח השם ובצדיק יסוד העולם. היום העליבו את התורה. עיקמו את היוצרות ואת העובדות להרשיע צדיק", כך הגיבו אתמול (שלישי) חסידיו של הרב יאשיהו פינטו בדף המחאה שניהלו בחודשים האחרונים בפייסבוק בתגובה לכניסתו לכלא. הם גם האשימו את העיתונאים והתקשורת בכך שממשיכים "לדבר דברי בלע ולהתעלם ממצבו הרפואי של כבוד האדמו"ר".

מנהלי הדף, כמה מתלמידי הרב, אמנם סירבו להתראיין בימים האחרונים על כניסתו היום לכלא, אך פרסמו בדף דברים לפיהם "מקבלי ההחלטות שיחקו במחשכים, בנפש צדיק". לדבריהם, "אפילו השוטר החסיד של הרב אמר שלדעתו לא הייתה כל כוונה לרב פינטו לתת לו שוחד", אמרו בהתייחס לניצב אפרים ברכה, מפקד יאח"ה ששם קץ לחייו בקיץ והפליל את פינטו. מנהלי העמוד, תלו בהרשעתו של הרב את התאבדותו של הניצב: "אבל הבכירים רצו לתת לברכה מתנה, את הרשעת הרב, דבר שצמרר אותו ולבסוף לא נתן לו לחיות".

עוד בנושא:
הרב פינטו לפני הכניסה לכלא: "לא חושבים על מחר, אין על מה להצטער"
הרב פינטו בשיעור אחרון לפני כניסתו לכלא: "השטן נלחם בנו בכל הכוח"
צ'קים וכסף מזומן: כך סייע הרב פינטו לבנו של ראש להב 433

הרב יאשיהו פינטו נכנס לכלא, 16 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
"בחרו לסגור איתו בצורה אכזרית וקשה". פינטו/ראובן קסטרו

הרב פינטו נכנס אתמול בצהריים לשערי כלא ניצן ברמלה. הוא יישא את עונשו, שנת מאסר אחת, במתקן רפואי מיוחד של שב"ס. מלבד אחיו, מנחם פינטו, עו"ד אבי חימי וחסיד נוסף, אף אחד מתלמידיו לא ליווה אותו בשערי הכלא. הרב יובל אוחיון, אחד מתלמידיו של הרב שמכהן כראש כולל בקהילת "שובה ישראל', אמר היום כי זו הייתה "הוראה מפורשת של הרב". בראיון לרדיו 'קול ברמה' אמר: "אתה רוצה שנצא לרחובות ונריב עם שוטרים? אין בזה טעם. מישהו ירחם עלינו?".

אוחיון הוסיף כי "היו את כל הסיבות בעולם להתחשב ברב, אבל בחרו לסגור איתו חשבון בצורה הכי אכזרית וקשה. הוא היה מטרה מוגדרת מראש". הוא גם טען שבציבור החרדי לא מחו מספיק על כבודו של הרב וציין כי הרב לא מינה את בנו יואל פינטו בן ה-15 וחצי ליורשו: "הדבר הכי כואב לנו שכל העולם החרדי שותק, אין מחאה על כבודו. הרב לא מכתיר אף אחד, הוא ממשיך להנהיג את הקהילה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הרב יאשיהו פינטו נכנס לכלא, 16 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
נכנס לכלא, היום/ראובן קסטרו

מעורבותו של הרב פינטו בפרשת שבה הורשע במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה וכניסתו לכלא כבר השפיעה על מעמדו ועל חצרו שבמשך שנים הייתה כתובת עבור פוליטיקאים, טייקונים ועבריינים. מאז שצצה הפרשה, רובם התרחקו מחצרו. השאלה הגדולה אחרי כניסתו של הרב לכלא היא האם היא תשוב בעתיד למעמדה היוקרתי.

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully