וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים למען בעלי חיים: עיריית בית שאן ממיתה כלבים בניגוד לחוק

16.2.2016 / 15:50

פעילי ארגון "בית שאן אוהבת חיות" טוענים כי מספר רב של כלבים הומת בכלבייה העירונית שלא לצורך, ואלה נקברו בשטח סמוך כדי לחסוך בעלויות. "לא מדובר במקרה חד פעמי, זה שיטתי ועקבי", ציינו. העירייה מכחישה ומדגישה: "הכול נעשה כחוק"

מתוך דף הפייסבוק "בית שאן אוהבת חיות", עריכה: יאיר דניאל

פעילי זכויות בעלי חיים מבית שאן הגישו בימים האחרונים תלונה למשרד החקלאות, ובה טענו כי העירייה ממיתה כלבים בכלבייה העירונית בניגוד לתקנות, וקוברת אותם בשדה הסמוך למקום כדי לחסוך בעלויות. "הכלבים הומתו שלא לצורך", טען אופיר בן-חמו, תושב העיר העומד בראש העמותה "בית שאן אוהבת חיות". "ניתן להמית כלבים אם יש תפוסה מלאה, אולם לא כך הדבר. הכלבייה נמצאת בתפוסה של 50-40%".

"מצאנו קבר של תשעה כלבים בסמוך לכלביה העירונית בבית שאן", הוסיף בן חמו והדגיש כי לא מדובר במקרה חד פעמי. "בעבר נחשפו עשרות גוויות באזור, זה שיטתי ועקבי". לטענת בן חמו, הכלבים נקברים בשטח הסמוך לכלבייה בניגוד לחוק ולא באתר הטמנה מאושר רק כדי לחסוך בכסף, מאחר שהטמנת הגוויות באתר הטמנה רשמי כרוכה בתשלום כספי. "אנחנו מבקשים שהמקום ינוהל בשקיפות ותחת פיקוח ראוי", הדגיש.

עוד בוואלה! NEWS:
הרב יאשיהו פינטו נכנס לכלא ניצן לריצוי שנת מאסרו בגין שוחד
נתניהו ליו"ר ועדת החוקה: כל סיעות הקואליציה יתמכו בחוק ההשעיה
האצות מילאו את הכנרת: "לא מומלץ לשחות, אך אין סכנה למי השתייה"

שטח ליד הכלבייה העירונית בבית שאן שבו, לטענת פעילים למען בעלי חיים, קברה העיריה כלבים בניגוד לתקנות. עמוד הפייסבוק של "בית שאן אוהבת חיות", אתר רשמי
גוויית כלב שנקברה בשטח הסמוך לכלבייה/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של "בית שאן אוהבת חיות"

בעיריית בית שאן הכחישו את הטענות. "העירייה עושה את כל המאמצים למציאת בית לכלבים, והמקרים שבהם כלב מורדם הם נדירים ביותר, ובדרך כלל ההרדמה מתבצעת רק אם הכלב חולה או זקן מאוד". הם סיפקו הסבר למספר הכלבים הרב יחסית שהומת, שעליו דיווחו פעילי זכויות בעלי החיים. "כלב משוטט שאין לו בעלים, מועבר לתחנת מעבר. הווטרינר העירוני דיווח לרשות כי מתוך 20 כלבים השוהים בתחנה, ישנם תשעה כלבים חולים בווירוס הגורם לזיהומים קשים בגורים ובכלבים בוגרים. כיוון שלא ניתן למסור כלבים חולים לתחנת ההסגר, ביצע הווטרינר המתת חסד לתשעה כלבים, הכול בהתאם לחוק".

העיריה הדגישה כי הכלבים שהומתו הועברו לאתר הטמנה מאושר במושבה מנחמיה, ולא נקברו בשטח הסמוך לכלבייה. "מבדיקה נוספת שביצע ביום ראשון הווטרינר העירוני עולה כי התמונות צולמו באתר הממוקם בשטח פתוח ובו כל אדם פרטי יכול להטמין באופן חופשי כל בעל חיים שמת", טענו בעירייה. |אין בתמונות שפורסמו כדי להוכיח ולקבוע כי הכלבים שנקברו שייכים לתחנת המעבר. יתרה מכך, מדובר בשטח מרעה ושרידי העצמות שנמצאו, כך על פי הויטרינר העירוני, מלמדים מעל לכל ספק שלא מדובר כלל בעצמות כלבים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תיעוד קשה: פגרי כלבים נתגלו קבורים סמוך לכלבייה העירונית בבית שאן. מערכת וואלה! NEWS
"מצאנו קבר של תשעה כלבים"/מערכת וואלה! NEWS
שטח ליד הכלבייה העירונית בבית שאן שבו, לטענת פעילים למען בעלי חיים, קברה העיריה כלבים בניגוד לתקנות. עמוד הפייסבוק של "בית שאן אוהבת חיות", אתר רשמי
העירייה טוענת: "לא מדובר בעצמות כלבים"/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של "בית שאן אוהבת חיות"
שטח ליד הכלבייה העירונית בבית שאן שבו, לטענת פעילים למען בעלי חיים, קברה העיריה כלבים בניגוד לתקנות. עמוד הפייסבוק של "בית שאן אוהבת חיות", אתר רשמי
שטח ליד הכלבייה העירונית בבית שאן שבו, לטענת פעילים למען בעלי חיים, קברה העיריה כלבים בניגוד לתקנות/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של "בית שאן אוהבת חיות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully