וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס רומז לגרעין ישראלי: "דימונה עזרה לנו להשיג את הסכמי אוסלו"

הנשיא לשעבר אמר בריאיון למגזין "טיים" האמריקני כי הכור הגרעיני יצר "הרתעה". לדבריו, המוסד הסודי "הוביל את השכנים הערבים למסקנה כי יהיה קשה מאוד להשמיד את ישראל". עם זאת, הדגיש פרס: "מעולם לא איימנו על אף אחד עם פצצות גרעיניות"

שמעון פרס אומר בריאיון למגזין "טיים" האמריקני כי הסכמי אוסלו לא היו מתאפשרים ללא קיומו של הכור הגרעיני בדימונה. "רבים מהערבים, מתוך החשד, הגיעו למסקנה כי יהיה קשה מאוד להשמיד את ישראל. ובכן, אם התוצאה היא דימונה, אני חושב שזה מהלך נכון", הסביר הנשיא לשעבר, בריאיון שפורסם הלילה (שלישי).

לדברי פרס, הכור בדימונה סייע לקיום "הרתעה" באזור. "דימונה עזרה לנו להשיג את אוסלו", אמר. כתב המגזין הדגיש כי "המדיניות הישראלית עד כה הייתה לא לאשר ולא להכחיש את הפיתוח הגרעיני".

עם זאת, פרס דחה את הרעיון כי דימונה תדלקה "מרוץ גרעיני" ברחבי המזרח התיכון, וטען שהנשק הוא לא מה שמשנה, אלא מי שמפעיל אותו – ולכן הוא מודאג מהאפשרות של איראן גרעינית. "מעולם לא איימנו על אף אחד עם פצצות גרעיניות, ולא ניסינו משהו כזה", קבע.

עוד באותו נושא:
"שנת קוף מוצלחת": פרס חוזר לפעילות - ושיגר ברכה לעם הסיני
אחרי יותר מיממה בהשגחה: פרס שוחרר מבית החולים
רופאו של פרס: "מצבו טוב, מדובר בבעיה שגרתית"; יישאר היום להשגחה

הקריה למחקר גרעיני (הכור) בדימונה – 2004. GettyImages
"מהלך נכון". הכור הגרעיני בדימונה/GettyImages

פרס אמר את הדברים בריאיון בעקבות אשפוזו בחודש שעבר, שפורסם אתמול. בין היתר התייחס הנשיא לשעבר גם לתהליך השלום שכשל: "אני חושב שמדינה פלסטינית לצד ישראל היא הדבר היחיד שיאפשר סוף לשנאה לאלימות", אמר.

עוד באותו נושא

אחרי 50 שנה: תמונות שלא נראו מעולם מהכור בדימונה

לכתבה המלאה

"הבעיה הגדולה ביותר (במצב הנוכחי) היא חוסר אמון. חוסר אמון מייצר טרור וכל צד מאשים את השני. בלי הסכם נראה שפיכת דמים וטרור. אם לא יהיו שתי מדינות תהיה אלימות מתמשכת לכל הצדדים. בלי שלום, נחיה בטרגדיה נוראה ולא הכרחית".

בתשובה לשאלה כיצד הפך "מאיש מלחמה לאיש שלום" השיב: "לא השתניתי, אני חושב שהמצב השתנה. כל עוד היה איום על קיומה של ישראל הייתי מה שמכנים 'נץ'. ברגע שהרגשתי שהצד השני מוכן למשא ומתן, העדפתי את זה. אנחנו לא מחפשים מלחמה, אלא שלום וביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully