וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנת קוף מוצלחת": פרס חוזר לפעילות - ושיגר ברכה לעם הסיני

3.2.2016 / 11:30

הנשיא לשעבר יקיים פגישה עם שגריר סין בישראל, בהופעה פומבית ראשונה לאחר שחרורו מבית החולים. בברכה המצולמת התייחס ליחסים בין שתי המדינות, ואמר כי הם "תמיד צומחים". הוא הפליג בשבחים למדינה, שלדבריו היא "אחד משני עמודי התווך המרכזיים של זמננו"

צילום: באדיבות דוברות הנשיא לשעבר שמעון פרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, ייפגש היום (רביעי) עם שגריר סין בישראל, זן יונגקסין, בהופעה פומבית ראשונה מאז שהשתחרר מבית החולים, לאחר שאושפז בשל הפרעה קלה בקצב הלב. לקראת הפגישה איחל לעם הסיני שנה טובה, לכבוד "שנת הקוף".

"חבריי היקרים", פתח בסינית, ואחר-כך אמר באנגלית: "אני רוצה לאחל לעם הסיני שנה טובה, שנת הקוף. עבור סין זו לא רק עוד שנה, כי מדי שנה אתם מתקדמים ומעניקים לעולם דוגמה טובה כיצד לברוח מעוני ומבורות, ולהפוך לאחד משני עמודי התווך המרכזיים של זמננו". פרס הפליג בשבחים ואמר כי "סין כל הזמן ממציאה דברים חדשים, מה שסין עשתה ב-40 או 50 השנים האחרונות הוא חסר תקדים בהיסטוריה".

פרס התייחס גם ליחסים בין סין לישראל, והביע שמחה על כך שהם "תמיד צומחים". לבסוף, איחל לכל העם הסיני "ליהנות משנה טובה ומעתיד טוב, למען סין נהדרת ומבטיחה, שהאל יברך אתכם". הוא אף חתם בסינית: "שנה טובה!".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אחרי יותר מיממה בהשגחה: פרס שוחרר מבית החולים
רופאו של פרס: "מצבו טוב, מדובר בבעיה שגרתית"; יישאר היום להשגחה
הנשיא לשעבר שמעון פרס חש ברע ופונה לבית החולים במצב יציב

שמעון פרס היום בעת שחרורו מבית החולים שיבא. ניב אהרונסון
פרס משתחרר מבית החולים, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

הוא שוחרר מבית החולים שיבא בתל השומר רק ביום שלישי שעבר, לאחר שפונה לשם יומיים קודם לכן בעקבות הפרעה קלה בקצב פעימות הלב. פרס הושאר להשגחה במחלקה לטיפול נמרץ לבקשת רופאיו, שמסרו כי סדרת הבדיקות שעבר תקינות והחליטו על שחרורו.

לפני כשבועיים וחצי פונה פרס לאותו בית חולים לאחר שחש כאבים בחזה. הוא עבר צנתור בלבו משום שעבר התקף לב קל ואותר עורק מוצר, ושוחרר כעבור חמישה ימים. בצאתו מבית החולים אמר: "אני כל כך שמח שאני יכול לחזור לעבודה. טיפלו בי במהירות עצומה. אם זה היה קורה בתקופה אחרת או במקום אחר, לא יודע מה היה קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully