וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניזרי נזכר בתנאי מאסרו: "בלילה בודקים שלא התאבדת, קשה לשרוד"

15.2.2016 / 10:00

השר לשעבר, שהורשע בשוחד בדומה לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שהחל לשאת עונש מאסר בכלא מעשיהו, סיפר במשדר וואלה! NEWS: "עבר עליו לילה שחור, זה נראה כמו סרט נורא". היועצת המשפטית של התנועה לאיכות השלטון על הסרטון של אולמרט: "חוצפה גדולה, שייקח אחריות"

צילום: בני בן סימון עריכה : ניר חן

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יחל היום (שני) לשאת בעונש מאסר של שנה ושבעה חודשים בכלא מעשיהו בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי חקירה על חלקו בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש. מי שיכול להזדהות עמו הוא השר לשעבר שלמה בניזרי, שהורשע בגין עבירות דומות וריצה ארבע שנות מאסר.

"על אולמרט עבר לילה שחור. לא ישנים, מהרהרים, חוששים מה יהיה לקראת מחר, מתעוררים בבוקר בתסכול אחד גדול, מנסים לערוך ארוחה אחרונה אבל האוכל לא עובר ונתקע וסופרים את הדקות והגיע הזמן לשלם החוב לחברה. מצפים לו בשעה מסוימת והוא צריך את הזמן שלו להיפרד בבוקר מהמשפחה שלו, זה אנושי ולכן לוקח זמן עד שמגיעים ופתאום יש מחסומים בדרך. לא רוצים להתחיל את היום ברגל שמאל. היום הראשון מאוד קשה, אחרי שעוברים את החיול זה נראה כמו סרט נורא, כי מצלמים אותך מכל הזוויות", תיאר בניזרי בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את הרגעים האחרונים כאיש חופשי.

לקריאה נוספת:
אולמרט ייכנס מחר לכלא: "שלא יבקש בקשות לא מקובלות"
חדר אוכל פרטי וללא מדים: שב"ס השלים את ההכנות לקליטת אולמרט
תיק השיבוש: נדחה הסדר הטיעון של אולמרט, ירצה חודש מאסר נוסף

אהוד אולמרט היום בכניסה לבית משפט השלום. ניב אהרונסון
"שייקח אחריות". אולמרט בכניסה לבית המשפט בחודש שעבר/ניב אהרונסון

לדברי בניזרי, אולמרט עומד בפני ימים קשים. "אתה מגיע לפינה, וכמו בטירונות יש פינה קטנה. אלה תנאים שאתה לא רגיל, אנשים שאתה לא רגיל לישון איתם. במסדר בלילה צריך לעמוד מול סוהר בן 22, בבוקר צריך לראות שאתה חי ולא קרה שום דבר. בלילה בודקים כמה פעמים שלא התאבדת כי אתה אישיות מיוחדת. לשרוד את השנה זה קשה, אבל הכול תלוי באדם; אם הוא מפנים שהוא בא לשלם את חובו, זה קל. אם הוא שקוע במחשבות 'נקמו בי ועשו לי', כל יום יהיה מבחינת נצח".

השר לשעבר הציע לראש הממשלה לשעבר עצות לתקופת המאסר ומצא את גורם הסבל הגדול ביותר. "שינסה לשקם את עצמו מבחינת חיים חדשים, כי גם כל תקופת המשפט זה עונש אחד גדול והמון תקשורת. העונש של איש ציבור הכי גדול זה תקשורת. בית סוהר זה פחות עונש מאשר בכניסה למקום, כשאתה עם פאסון ומול התקשורת".

עוד באותו נושא

"אגף הולילנד": שישה ממורשעי הפרשה ישוכנו באזור מיוחד בכלא מעשיהו

לכתבה המלאה

בניזרי הזדהה עם אולמרט, שפרסם הבוקר סרטון ובו חזר והדגיש כי הוא חף מפשע. "הקטע של כפירה באשמה היה גם אצלי. נכנסתי בתחושה הקשה שנעשה לי עוול, כי על העובדות איש לא התווכח ולא היה ברור אם נעשתה עבירה פלילית. ברגע שנכנסים לכלא חייבים לשים את המלחמה בצד. הם (הסוהרים) רק באים לבצע את לשון החוק והחלטת בית המשפט. הם לא האויב. צריך להתנהג אתם בשיא הסחבקיות ולבצע את המוטל עליך. זו תחושה קשה של איש ציבור שתרם והשקיע ובסוף נתפסה בנקודה ואתה סבור שלא חטאת. אם לא תניח את זה בצד, השנה תיראה כמו עשר שנים".

מפקד כלא לשעבר: "תמיד יש סיכוי לאובדנות"

גונדר משנה בדימוס דקר אילת, לשעבר מפקד כלא הדרים, פירט במשדר על תנאי מאסרו של ראש הממשלה לשעבר. "כל אסיר שנכנס לכלא עובר שרשרת חיול מסודרת, אך אסירים מתוקשרים עוברים הליכים נוספים: בנוכחות עובדת סוציאלית ומפקד הכלא מעריכים את המסוכנות שלהם, גם לעצמם. תמיד יש סיכוי לאובדנות בשבוע הראשון".

אילת אמר כי הרגישות כלפי אסירים מיוחסים נובעת מכך שמדובר "בעבריינים לא רגילים". עם זאת, הדבר לא חדש למפקד כלא מעשיהו. "הוא מאוד ותיק ומנוסה, הוא קיבל גם את הנשיא לשעבר משה קצב. כולם יושבים לו על הצוואר ביום הזה, אבל זה אגף סגור ומאובטח עם סוהרים מיומנים".

אהוד אולמרט יוצא מביתו בדרך לבית הסוהר מעשיהו, 15 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"עבריין לא רגיל". אולמרט יוצא מביתו לכלא מעשיהו, הבוקר/נועם מושקוביץ

צרויה מידד-לוזון, היועצת המשפטית של התנועה למען לאיכות השלטון, התרעמה על סרטונו של אולמרט. "זו חוצפה גדולה. לבוא ולהעמיד פנים שכולם לא שמעו את הקלטות (עם שולה זקן) ולאחר שהוא עצמו הודה. דעתו לא קובעת, אלא דעת מערכת המשפט, ולדעתי מאוד קשה להאמין לשאר הדברים שהוא חף מכל אשמה כשהוא הודה בשיבוש", אמרה במשדר.

היא הוסיפה כי אולמרט חייב לקחת אחריות ולבקש סליחה מהציבור. "יש קלטת שהוא ישב ותכנן ועשה כמה חזרות עד שזה נשמע מושלם. הוא אומר 'אני נקי כפיים ובר לבב', בעיני זו בעיה מאוד קשה של חוסר כנות. הרי כשהורשע במרמה אמר שהוא זכאי וחלק מהעיתונות פרגנה לו בכותרות בהתאם. שייקח אחריות על מעשיו ויגיד חטאתי, אל תעשו כמוני. זה היה מכבד אותו הרבה יותר. יש אנשים שעשו כך והוא לא נמנה עמם". היא נתנה דוגמה לבכיר נוסף שעשה כמותו: "דרעי חזר לתפקיד שר הפנים מבלי שלקח אחריות. אנשים חוזרים לכיסא בלי שום אחריות ציבורית".

אהוד אולמרט נכנס לכלא מעשיהו, 15 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
שנה ושבעה חודשי מאסר לפחות. אולמרט בכנסיתו לכלא מעשיהו, הבוקר/ראובן קסטרו

רוני ליבוביץ', שריצה שמונה שנות מאסר בגין שוד 21 בנקים ונודע בכינוי "האופנובנק", סיפר במשדר: "טריקת הדלת זה הבום הראשון שממחיש שאתה כבר לא אדם חופשי. את עובר מדרגת קליבר לקליקר. אומרים לך מתי לקום, לשבת, לאכול, מתי לראות את המשפחה. הוא הולך להנהלה מאה מטר ושומע צעקות של אסירים וסוהרים, מערכת כריזה שעושה רעש כל הזמן יותר מבנתב"ג. אחרי תהליך המיון יקבל הבום הכי גדול - הדלת נטרקת כשאתה בצד הלא נכון. אף סוהר לא מכיר את זה. אף אחד לא יכול לעזור לך. הם רוצים לבודד אותו כדי שלא תופעל אלימות נגדו, למרות שבטוח תופעל, כמו שמופעלת על קצב. זו יכולה להיות גם אלימות מילולית, צעקות, קללות, עלבונות.

"אתה מתעסק עם כל מיני סוגי בני האדם, אנשים משכילים ואנשים פשוטים. הוא יחלוק עם האסירים את העבודות, אבל כנראה לא ינקה שירותים. הוא יכול לצאת לעבוד בלהכניס סכו"ם לשקיות תמורת שכר של ארבעה שקלים ליום. והפריבילגיה החשובה - שעות חופשה או ביקור נוספות. הוא יזכה לחופשה הראשונה אחרי רבע מתקופת מאסרו. יש להם סמכות להקדים את הרבע, אבל כשמדובר באולמרט כנראה יעשו זאת בקוצו של יוד. יכולים להקדים בחודש-חודשיים, קצב יצא הרבה לפני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully