וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: ישראל מקיימת הידברות עם מדינות סוניות שאינן מצרים או ירדן

במהלך נאומו בכנס הביטחון במינכן חשף שר הביטחון כי מתקיימים קשרים עם מדינות המפרץ ומדינות בצפון אפריקה. "המדיניות הישראלית בסוריה מאפשרת הזדמנויות חדשות ביצירת אסטרטגיה משותפת עמן". בתום דבריו, שאל אותו הנסיך הסעודי אל-פייסל שאלה והשניים לחצו ידיים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר הביטחון משה יעלון נאם היום (ראשון) בכנס הביטחון הבינלאומי במינכן בתום פאנל שעסק במזרח התיכון וחשף כי ישראל מקיימת הידברות עם מדינות ערביות סוניות במזרח התיכון. "לא רק מצרים וירדן. אני מדבר גם על מדינות המפרץ וגם על מדינות בצפון אפריקה", אמר והוסיף כי "לצערי, הם לא כאן כדי להאזין לדבריי". במהלך ביקורו בפאנל לחץ ידיים עם הנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל.

בנאומו, גילה יעלון כי המדיניות של ישראל בעניין הסורי מאפשרת הזדמנויות חדשות "לא רק בתחום ההומניטרי, אלא גם באינטרסים משותפים עם מדינות רבות באזור במטרה ליצור אסטרטגיה משותפת, המבוססת על כוונות דומות עם מדינות ערביות סוניות".

בתום דבריו, ניתן זמן לשאלות, והנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל ניצל את ההזדמנות ושאל את יעלון שאלה בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "יש מדינות ערביות, סוניות ושיעיות, שכועסות על איראן ועל הדרך שבה היא מתערבת (בעניינים לא לה). אבל אנחנו כועסים באותה מידה על ישראל ועל הכיבוש שנמשך זה יותר מ-67 שנה, ועל המדיניות שהיא נוקטת נגד פלסטינים בשטחים הכבושים", פתח בהקדמה, אל-פייסל. "אתם מונעים מהם מים כשהם רוצים לשתול צמחים, ואתם הורסים את בתיהם, אתם עוצרים אותם במחנות. למה שהמדינות הערביות יהיו חברות שלכם (הישראלים), אם זה מה שאתם עושים לחברינו הערבים?".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בבג"ץ: "אם מתווה הגז לא יאושר - ייגרם נזק ארוך טווח לישראל"
חיזבאללה מוכן לשלב הבא: מאיים להפיל מטוסי קרב ישראליים בלבנון

כנס הביטחון הבינלאומי, מינכן, גרמניה. 14 בפברואר 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
לחיצת ידיים מחויכת. השר יעלון והנסיך הסעודי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

יעלון החל את תשובתו בהפרכת הקשר שבין הסכסוך הישראלי-פלסטיני למצב במזרח התיכון. "שמעתי בישיבה האחרונה שיש בעיה לייצב את המזרח התיכון בגלל הסכסוך הישראלי-פלסטיני. מי שמבין את המציאות בשטח מבין שזה מגוחך", אמר. "באשר לאיראן, אין לנו כל מחלוקת טריטוריאלית עם איראן חוץ מעצם קיומנו. אנחנו לא טוענים שזה בגלל הסכסוך הישראלי-פלסטיני. מה הקשר בין מלחמת האזרחים בסוריה לסכסוך? אף צד לא טוען שיש קשר. או בקשר לאביב הערבי בתוניסיה או במצרים, בסכסוך בתימן או בעיראק? אין שום קשר".

לאחר מכן דיבר על הסכסוך עצמו וטען כי הפלסטינים אינם מוכנים להכיר בעם היהודי ובכך שמדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי. "אנחנו מוכנים לשבת לשולחן המו"מ בכל רגע בלי תנאים מוקדמים. אף שהסכמנו לתנאים מוקדמים כשהיו דיונים על יוזמת קרי לפני תשעה חודשים. מי סגר את הדלת בפני הנשיא ברק אובמה? אנחנו?", תהה. "אנחנו היינו מוכנים להמשיך. הפלסטינים אמרו לא להמשיך וטענו שאנחנו האשמים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כנס הביטחון הבינלאומי, מינכן, גרמניה. 14 בפברואר 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"מי סגר את הדלת בפני הנשיא ברק אובמה? אנחנו?"/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
"אני אישית תמכתי פעם באוסלו, הייתי מוכן לתת שטחים תמורת שלום ורוגע, אף שחשבתי שלא בטוח שצריך לתת אדמות"

לדבריו, "עיקר הסכסוך הוא לא הכיבוש מאז 1967 אלא מאז 1948. מדובר בקיום שלנו. כל עוד אבו מאזן לא מוכן להכיר בזכות להתקיים כמדינה של העם היהודי שהוכרה על ידי המוסדות הבינלאומיים מאז תחילת הציונות – הצהרת בלפור והחלטת האו"ם. הוא (אבו מאזן) מכחיש את זה, הוא אומר שאין עם יהודי ולא מוכן לומר שתי מדינות לשני עמים". יעלון טען כי יו"ר הרשות הפלסטינית מעוניין לדבר רק על החלפת שטחים ועל התנחלויות. "בעיניו, שטחים רק חייבים להינתן ולא להילקח. לכן אנחנו מחכים שאבו מאזן יבוא לשולחן המו"מ בלי תנאים מוקדמים. וידון על מכלול הסוגיות של הסדר קבע".

שר הביטחון הוסיף כי הסכסוך ישראלי-פלסטיני אינו מובן היטב. "הסיקור התקשורתי של הסכסוך נשלט על ידי יותר מדי תפיסות מוטעות. אני אישית תמכתי פעם באוסלו, הייתי מוכן לתת שטחים תמורת שלום ורוגע, אף שחשבתי שלא בטוח שצריך לתת אדמות. אבל אני כן מכיר בזכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית. ולמעשה, הם כבר זוכים לעצמאות פוליטית. יש להם ממשלה ופרלמנט. הם החליטו להיות בנפרד, ישות אחת ברצועת עזה שנקראת חמאסטן ואחרת בגדה המערבית – הרשות הפלסטינית. אנחנו יודעים איך לטפל בישות העוינת ברצועת עזה באמצעות מקלות גדולים אבל גם באמצעות גזרים. העזתים תלויים בתשתית הישראלית – חשמל, מים, מוצרים בסיסים. אנחנו לא שם ולא כובשים אותם".

בדבריו התייחס גם להפסקת האש שהושגה בסוריה בין המעצמות. "אני מאוד פסימי", ציין. "לצערי, אנחנו עומדים בפני אי-יציבות שתימשך המון המון זמן. צריך להימנע מלחזור לעבר ולומר שאנחנו הולכים לאחד מחדש את סוריה. אנחנו יודעים איך להכין חביתה מביצה, לא ביצה מחביתה". לגישתו, "אנחנו צריכים להבין שאנחנו הולכים לראות מובלעות: עלאוויסטן, כורדיסטן הסורית, גורג'יסטן הסורית. הם עלולים לשתף פעולה או להילחם זה בזו. הבעיה העיקרית היא הסונים. אם דאעש לא יובס, הסוגיה הסונית לא תיפתר בסוריה או במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully