וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ החדש של צרפת: ראש הממשלה לשעבר שהודח בבושת פנים

הנשיא הכריז על שורת מינויים בממשלה כשנה לפני הבחירות. ראש הממשלה לשעבר ז'אן-מארק איירו מונה לשר החוץ, ויחליף את לורן פביוס. "זה כבוד גדול לשרת את הדיפלומטיה הצרפתית", הכריז השר הטרי, שטרם ברור מה יהיו עיקרי מדיניותו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הכריז היום (חמישי) על סבב מינויים בממשלה, כולל מינויו של ראש הממשלה לשעבר ז'אן-מארק איירו לתפקיד שר החוץ, ומינוי שלושה פוליטיקאים ממפלגת "הירוקים" למשרות ממשלתיות. איירו החליף בתפקיד את שר החוץ היוצא לורן פביוס, שצפוי להתמנות לראש מועצת החוקה.

איירו, ממפלגת השלטון הסוציאליסטית, כיהן במשך כשנתיים כראש הממשלה תחת כהונתו של הנשיא הולנד, אולם הודח לטובתו של ראש הממשלה המכהן מנואל ואלס, הצעיר והפופולרי יותר. רבים בציבור הצרפתי דרשו החל מסוף 2013 את הדחתו של איירו על רקע מדיניותו הכלכלית, ובסוף חודש מרץ 2014 הוא אכן התפטר מהתפקיד.

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: שר החוץ לורן פביוס הכריז על סיום תפקידו
עקב המתקפה בפריז: הפרלמנט בצרפת אישר שלילת אזרחות של מורשעי טרור
הצרפתים מאבדים את הראש: "הכובע" ייעלם מהשפה?

שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו. רויטרס
"הקבינט החדש מנוסה, מגובש ובעל בסיס תמיכה רחב יותר". הולנד, פביוס ואיירו/רויטרס

הוא דובר גרמנית ונחשב למקורבו של הנשיא הולנד. סבב המינויים הנוכחי משיב את הממשלה, לפחות באופן חלקי, לזו שעמה ניצח הולנד בבחירות לנשיאות בשנת 2012. "זה כבוד גדול לשרת את הדיפלומטיה הצרפתית, יחד עם חברי הממשלה", כתב הערב איירו בחשבון הטוויטר שלו. הוא כבר הביע התנגדות לשלילת האזרחות מצרפתים שיורשעו בטרור, אולם מעט ידוע על מדיניותו המתוכננת בתום יחסי החוץ של צרפת. פביוס נודע במדיניות מתערבת ואגרסיבית יותר, וטרם ידוע אם איירו, שבעבר היו לו שאיפות למינויים בצמרת האיחוד האירופי, יאמץ את הגישה של קודמו.

כמו כן, ראשת מפלגת הירוקים עמנואל קוס מונתה לשרת השיכון, וראש מפלגת השמאל הקיצונית ז'אן-מישל ביילה מונה לשר הרשויות המקומיות. תיקים מרכזיים נוספים נותרו ללא שינוי, מלבד המשרד לאיכות הסביבה של סגולן רויאל, שהורחב וכעת כולל גם את האחריות על תחום האנרגיה והאוקיינוסים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו. רויטרס
יסייע להולנד להיבחר שוב? איירו/רויטרס

ראש הממשלה מנואל ואלס, שנשאר גם הוא בתפקיד, אמר היום כי הרכב הממשלה החדש תמשיך לקדם את הרפורמות שעליהן החלה לעבוד כבר הממשלה, עד לסיום כהונתו של הנשיא הולנד בשנת 2017. ואלס הוסיף כי הקבינט החדש הוא מנוסה, מגובש ובעל בסיס תמיכה רחב יותר, בשל הוספת חברי מפלגת "הירוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully