וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים צדק לג'ולי": משפחת הבריטית שמתה באילת תגיע לארץ לדרוש תשובות

ג'ולי פירסון, אזרחית סקוטלנד בת 38, נמצאה מתה באכסניה לפני שלושה חודשים. בתחילה עלה החשד כי בן זוגה, שהכה אותה, אחראי למותה – אולם רב הנסתר על הגלוי. משפחתה תגיע לישראל כדי לקדם את החקירה. "המשטרה לא חקרה בצורה הוגנת", זעמה דודתה בשיחה עם וואלה! NEWS

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב הרשמי של הפרלמנט הבריטי, עריכה: אביב אירגז

ג'ולי פירסון, אזרחית סקוטלנד בת 38, הלכה לעולמה בנסיבות שטרם התבררו בעת שהותה באילת בחודש נובמבר האחרון. בני משפחתה וחבריה טוענים כי היא הוכתה למוות ובמשטרה אף עלה החשד כי בן זוגה, אמג'ד חטיב ממזרח ירושלים, שהורשע בעבר בעבירות אלימות וסמים, מעורב במותה – אולם עד כה רב הנסתר על הגלוי. קרוביה, שפתחו במאבק ציבורי לחקור את הפרשה, טוענים כי המשטרה התרשלה בחקירה ויגיעו החודש לישראל "כדי לקבל תשובות".

פירסון התאכסנה באכסניית "הדולפין" בעיר הדרומית. לפני כשלושה חודשים, ב-27 בנובמבר, קיבל צוות מגן דוד אדום קריאה על אישה שנמצאה ללא הכרה, הגיע לאכסניה ופינה אותה לבית חולים, שם נקבע מותה. ביום שקדם למותה היא הוכתה על ידי בן זוגה, וחברתה אף העידה על כך, אולם במשטרה שללו במהלך החקירה כי יש קשר בין התקיפה למותה. בנוסף לכך עלה החשד כי איש אחר הכה אותה כמה ימים קודם לכן, אולם גם במקרה זה המשטרה טוענת כי אין ביכולתה להוכיח קשר בין הדברים. על פי חוות דעת פתולוגית, שטרם הושלמה, אין בסיס לחשד לרצח.

לקריאה נוספת:
התקבלה תביעתו של מני נפתלי נגד מעון רה"מ: יפוצה ב-170 אלף שקל
חשד לניסיון הונאת ענק במכירת קרקעות בשדה דב בתל אביב
חשד: עובד בבתי המשפט הדליף מידע מחקירת פרשת איתמר שמעוני

ג'ולי פירסון מסקוטלנד שנפטרה במהלך ביקור באילת בנובמבר 2015. באדיבות המשפחה
"רוצים צדק לג'ולי". פירסון/באדיבות המשפחה

על פי עדויות של מכריה, פירסון הגיעה אל האכסניה, שם מושכרים חדרים בסכומים של מאה שקלים ללילה, ביום שבו איבדה את הכרתה. אחד מהם היה בחדרה והזמין אמבולנס. לדבריו, היא נכנסה לחדר לאחר שתיית משקה אלכוהולי, והתמוטטה. מכר נוסף שהיה באכסניה באותם רגעים סיפר גרסה אחרת, שלפיה שמע צעקות מתוך חדרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

משפחתה של פירסון: "אנחנו הודענו לשגרירות על מותה"

משפחתה של פירסון טוענת כי התנהלות המשטרה היא מתחת לכל ביקורת. "המשטרה לא טיפלה בתיק הזה כראוי, לא חקרו אותו בצורה הוגנת, אולי כי ג'ולי הייתה שוהה בלתי חוקית (פירסון הגיעה לישראל כתיירת ושהתה באילת לאחר שפגה אשרת התייר שלה, ד"י ו-י"י). הם לא הודיעו לשגרירות הבריטית על מותה. רק כמה ימים לאחר מכן חבר ישראלי התקשר לספר לי על מותה", אמרה דבורה פירסון, דודתה של ג'ולי, בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדבריה, המשטרה נתנה הצהרה לשגרירות הבריטית על מותה רק ב-23 בדצמבר, שישה ימים לאחר קבורתה בסקוטלנד. על מותה ידעה המשפחה רק שלושה ימים לאחר שנמצאה מחוסרת הכרה. "התקשרנו כל יום למשטרה כדי לקבל מידע, ולא קיבלנו. השגרירות לא ידעה, אנחנו יידענו אותה", אמרה.

"בכל לילה הוא היה מכה אותה. אמג'ד פעם תפס אותה וטרק את הדלת על ראשה שוב ושוב. המשטרה עצרה אותו, אבל הוא שוחרר אחרי כמה ימים"

לטענתה, אחייניתה נרצחה. "אני בטוחה שהיא הוכתה למוות, היא הייתה מכוסה בחבורות על גופה. הקברנים אמרו לי שהיו לה חבורות על כל גופה. לא ברור לנו למה המשטרה לא יצרה קשר אתנו, או עם השגרירות. השגרירות לא התקשרה אלינו בכלל - אני יצרתי איתם קשר בעצמי. אנחנו נמשיך להילחם עד שנקבל תשובות. אני מגיעה לארץ בסוף החודש כדי לקבל תשובות מהמשטרה. אני עושה קמפיין 'צדק לג'ולי' וקוראת לכל מי שיכול לעזור ולהצטרף למאבק. שלחתי גם מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ואני מחכה לתשובתו בעניין. אנחנו רוצים תשובות מהמשטרה, איך זה קרה? לקח למשטרה שלושה שבועות כדי להודיע לשגרירות על מותה. ביום לפני מותה הוא הכה אותה, בן זוגה שלה לשעבר, אבל הוא לא הואשם בדבר, והוא שוחרר מידי המשטרה. זה פשוט נורא ואיום, הוא מסתובב ברחובות אילת כאילו לא קרה דבר, בזמן שאחיינית שלי מתה. רוצים תשובות, רוצים צדק לג'ולי".

בריאיון לעיתון הבריטי "טלגרף" סיפרה חברתה: "ראיתי את הילדה הזאת מקבלת מכות לילה אחר לילה. בכל לילה הוא היה מכה אותה. אמג'ד פעם תפס אותה וטרק את הדלת על ראשה שוב ושוב. ולמרות זאת היה נראה שהקשר ביניהם לא נותק. המשטרה הישראלית עצרה אותו, אך הוא שוחרר כמה ימים לאחר מכן". קרוביה של פירסון העלו טענות דומות בשיחה עם המקומון האילתי "ערב ערב" בשבועות האחרונים"

פרסום אודות מותה של ג'ולי פירסון במהלך ביקור באילת בנובמבר 2015. באדיבות המשפחה
"ראיתי את הילדה הזאת מקבלת מכות לילה אחרי לילה". דיווח על החקירה ב"טלגרף"/באדיבות המשפחה

פרשת מותה של פירסון הועלתה גם בדיון בפרלמנט הבריטי בזמן שהוקצב לשאלות לראש הממשלה דיוויד קמרון. הוא התבקש להפעיל לחצים על ממשלת ישראל והרשויות כדי לחקור את נסיבות מותה.

המשטרה: "אין בזהות הקורבן להפחית מהמאמצים"

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות הדיווח על אישה שנמצאה ללא הכרה נפתח תיק חס''מ (חקירת סיבת מוות). אין בשלב זה חשד כלפי אדם כזה או אחר לגרימת מותה בכוונה תחילה. התיק עדיין מצוי בחקירה. בשלב זה אין קשר בין מקרים אלו (האלימות כלפיה) לסיבת מותה.

"הדוח הפתולוגי מתעכב בשל סיבות פתלוגיות ויש לפנות למכון המשפטי לרפואה. משטרת ישראל בודקת את סיבת המוות בכל האמצעים והכלים העומדים לראשותה, ועושה את כל המאמצים על מנת להגיע לחקר האמת ואין בזהות הקורבן בכדי להפחית במאמצים כדי להגיע לחקר האמת. משטרת ישראל יצרה קשר עם המשפחה ועדכנה אותם במצב החקירה".

מהשגרירות נמסר בתגובה כי הם משתתפים בצערה של המשפחה וימשיכו לסייע להם בזמן מצער זה. "לא עודכנו על מותה של פירסון מיד לאחר מכן, שכן הרשויות היו צריכות לזהות אותה ואת אזרחותה. הצוות שלנו נמצאה בקשר עם משפחתה והרשויות בישראל. המשפחה מודאגת מקצב החקירה ואנחנו נמשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות".

ג'ולי פירסון מסקוטלנד שנפטרה במהלך ביקור באילת בנובמבר 2015. באדיבות המשפחה
מכתב התגובה למשפחתה של פירסון/באדיבות המשפחה
  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully