וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס הסכים להעביר את השליטה במעבר רפיח לידי הרשות

העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דיווח כי הארגון הסכים לדרישת מצרים שתאפשר את פתיחת המעבר בין רצועת עזה לסיני. זאת במסגרת תכנית עבודה שעליה סיכמו נציגי פתח וחמאס בשיחות הפיוס בקטאר

פלסטינים ממתינים בצדו הפלסטיני של מעבר רפיח בתקווה לחצות אותו. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
מעבר רפיח היה סגור כמעט לחלוטין מאז חילופי השלטון במצרים. תושבי הרצועה בצדו הפלסטיני של המעבר/רויטרס

הנהגת חמאס הסכימה להעביר את השליטה במעבר רפיח, שבגבול רצועת עזה וחצי האי סיני, לידי הרשות הפלסטינית על מנת לאפשר את פתיחתו – כך דווח היום (רביעי) בעיתון הפלסטיני "אל-קודס", הנחשב מזוהה עם תנועת פתח. על פי הדיווח, התכנית כוללת את העברתו של מעבר הגבול לידי אנשי המשמר הנשיאותי של יו"ר הרשות אבו מאזן, בהתאם לתנאים שהציבה מצרים, השולטת על צדה השני של רפיח, לפתיחת המעבר.

ההסכמה הושגה במסגרת סבב שיחות הפיוס שנערך ביומיים האחרונים בדוחא, בירת קטאר, בין משלחות חמאס לפתח. עם סיום השיחות אמש, הוסכם על תכנית עבודה לקידום הפיוס בין הצדדים, במטרה להקים ממשלת אחדות. התכנית כוללת את העברת השליטה על מעבר רפיח, שהיה סגור למעבר כמעט לחלוטין בשנתיים וחצי האחרונות, מאז עלייתו לשלטון של נשיא מצרים הנוכחי עבד אל-פתאח א-סיסי בשנת 2013.

עוד בוואלה! NEWS:
גורמים פלסטיניים: הרשות סיכלה הקמת תא טרור פרו-איראני בגדה
שנה וחצי לאחר "צוק איתן": קטאר חנכה יותר מאלף יחידות דיור בעזה
בכיר הרשות בעזה התפטר: "אבו מאזן מפקיר את אנשיו ברצועה"

בכיר פתח עזאם אל-אחמד (משמאל), ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה ובכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, עם החתימה על הסכם הפיוס, אפריל 2014. AP
עזאם אל-אחמד/AP

בראש המשלחות עמדו ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ובכיר פתח עזאם אל-אחמד, המקורב לאבו מאזן. סבב השיחות, הראשון בדרג זה מאז החתימה על הסכם הפיוס בין הצדדים בחודש אפריל 2014, אמור להוות את ראשיתם של המגעים בתיווך קטארי ליישום הסכם הפיוס, שיוביל לאיחוד מחדש של הגדה המערבית ורצועת עזה תחת שלטון הרשות הפלסטינית.

בהודעה רשמית שפורסמה עם סיום השיחות, צוין כי "הפגישות נערכו באווירה חיובית, והוסכם בהן על תכנית עבודה עקרונית לקידום תהליך הפיוס, בסיומו תוקם ממשלת אחדות המשותפת לשתי התנועות וייערכו בחירות לנשיאות ולפרלמנט של הרשות הפלסטינית". עם זאת, נקודות מחלקות רבות נותרו פעורות בין הצדדים, ולא דווח על פריצת דרך משמעותית בסבב האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully