וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נציגי חמאס ופתח ייפגשו בקטאר לחידוש שיחות הפיוס

שמעון סימן-טוב

26.1.2016 / 19:42

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח כי משלחות של שני הארגונים צפויים להיוועד ביומיים הקרובים בבירה דוחא ואם השיחות יעלו יפה, ייפגשו גם אבו מאזן ומשעל. זאת על אף מתקפה חריפה של ראשי הארגון בעזה נגד מנגנוני הרשות

יו"ר הלשכה המדינית של החמאס חאלד משעל ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. AP, Getty images, עיבוד תמונה
המגעים לפיוס מתחדשים. אבו מאזן ומשעל/עיבוד תמונה, AP, Getty images

ביומיים הקרובים ייערכו בדוחא, בירת קטאר, פגישות בין נציגי פתח לחמאס במטרה לחדש את שיחות האחדות - כך מסרו היום (שלישי) מקורות ברצועת עזה וברמאללה לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד". בראש משלחת פתח יעמוד עזאם אל-אחמד ובראש משלחת חמאס סאלח אל-ערורי מוסא אבו מרזוק ועיזאת א-רישק.

מקורות פלסטיניים בכירים מסרו לעיתון כי אתמול התקיימה באיסטנבול פגישה בין נציגי שתי התנועות. ההערכה היא כי אם הפגישות הנוכחיות בקטאר יעלו יפה, יבקר במדינה בפברואר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שייפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל.

על פי המקורות, מטרות הפגישות הן "הרכבת ממשלת האחדות הלאומית נוכח האתגרים הקיימים", וקיום בחירות לראשות הרשות ולפרלמנט הפלסטיני. מוחמד אשתיה, בכיר בפתח, מסר כי אם יצליחו השיחות תכונס מחדש גם המועצה הלאומית הפלסטינית בהשתתפות נציגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

עם זאת, בימים האחרונים החריפו בכירי חמאס בעזה את התבטאויותיהם נגד הנהגת הרשות בגדה. זאת על רקע דבריו של ראש מנגנוני המודיעין של הרשות מאג'ד פארג' כי אנשיו סיכלו מתחילת גל הטרור הנוכחי כ-200 פיגועים. בכיר חמאס מחמוד א-זהאר כינה את הנהגת הרשות "בוגדים המתגאים בסיכול פעולות. אם חצי מפעולות אלו היו מתבצעות, הכיבוש כבר היה בורח מכל הגדה המערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully