וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שלושה חודשים: מעבר רפיח ייפתח מחר לתנועת פלסטינים

גורמים מצריים אישרו כי המעבר ייפתח ליומיים, וחציית הגבול תותר רק במקרים רפואיים או הומניטריים דחופים. 25 אלף פלסטינים הגישו בקשות יציאה. מתחילת השנה, המעבר היה פתוח במשך 19 ימים בלבד

פלסטיניות יוצאות דרך מעבר רפיח. רויטרס
פלסטיניות יוצאות במעבר רפיח, בפעם האחרונה שהוא נפתח/רויטרס

מעבר רפיח, בגבול רצועת עזה וחצי האי סיני, ייפתח באופן חלקי מחר (חמישי) למשך יומיים – כך אישרו גורמים רשמיים במצרים. המעבר ייפתח לתנועת אזרחים בלבד, ורק במקרים רפואיים או הומניטריים דחופים או עבור פלסטינים שנשארו במצרים עקב סגירת המעבר ולא הספיקו לשוב לעזה.

הפעם האחרונה שבה נפתח המעבר הייתה לפני כשלושה חודשים. במהלכה אושרה הכנסת חומרי בנייה לרצועה. על רקע המתיחות בין חמאס לשלטונו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, מתחילת השנה המעבר היה פתוח במשך 19 ימים בלבד – לרוב, רק למקרים הומניטריים דחופים. על פי הדיווחים בכלי התקשורת ברצועת עזה, כ-25 אלף פלסטינים הגישו בקשות ליציאה מטעמים הומניטריים.

במהלך שלטון תנועת האחים המוסלמים במצרים, לפני עלייתו של סיסי בשנת 2013, המעבר נפתח לעתים תכופות יותר, אולם גם אז הגבילו הרשויות במצרים את העברת הסחורות מהמדינה לרצועת עזה. השלטונות במצרים אף בנו אזור חיץ וחפרו תעלת מים בגבול, כדי לעצור את מנהרות ההברחה מתחתיו.

עוד בוואלה! NEWS:
"עונש קולקטיבי": פלסטינים מתקשים לקבל אישור לטיפול רפואי בישראל
חוששים מהטבעות: מצרים חשפה לראשונה מנהרה מעזה שעשויה מברזל
מתנה מטורקיה: "קראווילות" לפלסטינים שביתם נהרס ב"צוק איתן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully