וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים פתחה את מעבר רפיח נפתח לשלושה ימים עבור עולי רגל למכה

מצרים פתחה הבוקר את המעבר למשך שלושה ימים, כדי לאפשר ל-2,450 פלסטינים מהרצועה לקיים את מצוות העלייה לרגל למכה. זו הפעם הראשונה שהמעבר נפתח מאז התקרית לפני כשבועיים, שבה נחטפו ארבעה לוחמי חמאס

פלסטיניות יוצאות דרך מעבר רפיח. רויטרס
נפתח למעבר עולים לרגל למכה. מעבר רפיח, היום/רויטרס

שלטונות מצרים פתחו היום (שני) את מעבר רפיח, המחבר בין רצועת עזה לסיני, למשך שלושה ימים. מנהל המעבר מצדו הפלסטיני, חאלד אל-שאער, אמר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" כי מצרים הסכימו לפתוח את המעבר כדי לאפשר לתושבי הרצועה לקיים את מצוות עליית הרגל המוסלמית למכה. כמו כן, יתאפשר גם מעבר של תושבים במקרים הומניטריים.

אתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע" דווח כי היום עברו למצרים כ-800 מתושבי הרצועה. זאת, מתוך 2,450 שצפויים לעבור בו בסך הכול בדרכם לקהיר, משם יטוסו למכה שבערב הסעודית.

עוד בנושא:
דגי בורי ושרימפסים: כך יעצרו המצרים את מנהרות ההברחה מעזה
צה"ל מאשים: חמאס גנב חומרים שנועדו לשיקום הרצועה ובנה עמם מנהרות
גורמים בישראל: לשקול תיאום ביטחוני מול חמאס דרך צד שלישי

פלסטינית ממתינה במעבר רפיח. אתר "שיהאב", צילום מסך
2,450 איש צפויים לעבור למצרים. פלסטינית ממתינה במעבר רפיח, היום/צילום מסך, אתר "שיהאב"

מעבר רפיח, המוצא היחיד מרצועת עזה שאינו לישראל, נסגר על ידי מצרים עם עלייתו לשלטון של הנשיא עבד אל-פתח א-סיסי לפני כשנתיים, ונפתח רק לעתים למקרים הומניטריים. השלטונות במצרים אף בנו אזור חיץ וחפרו תעלת מים בגבול, כדי לעצור את מנהרות ההברחה מתחתיו.

בשנה האחרונה נפתח המעבר בתכיפות רבה יותר בעקבות התחממות ביחסים בין מצרים לחמאס. קהיר גם אפשרה להכניס דרך המעבר חומרי בנייה לשיקום מבנים שנהרסו ברצועה במבצע "צוק איתן", אך בתחילת יולי הוא נסגר שוב לתקופה ארוכה, בעקבות מתקפת טרור של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בצפון סיני, שבה נהרגו עשרות חיילים מצרים.

לפני שבועיים נפתח המעבר וארבעה תושבי הרצועה שעברו באוטובוס במקום נחטפו בידי חמושים בצדו המצרי של הגבול. לוואלה! NEWS נודע כי החטופים הם ארבעה בכירים בקומנדו הימי של חמאס, שהיו בדרכם לעבור הכשרות באיראן והם נחטפו בידי המודיעין המצרי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פלסטיניות יוצאות דרך מעבר רפיח. רויטרס
נפתח לשלושה ימים. מעבר רפיח, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully