וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל בכנסת: 59% ממקרי הרצח בישראל מבוצעים על ידי ערבים

9.2.2016 / 12:00

רב-ניצב רוני אלשיך הציג את הנתונים בוועדת הפנים והגדיר את הנתונים על היקף הפשיעה במגזר הערבי חסרי תקדים. במסגרת דיון לרגל "יום ההצדעה למשטרה", הוא הסביר גם על שאלון האמינות שהנחיל במשטרה: "שוטר סופר עד 10 לפני שהוא עושה שטות"

צילום: רוני כנפו, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק

המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך, הגיע היום (שלישי) לוועדת הפנים והגנת הסביבה לרגל יום ההצדעה למשטרה והתייחס בין היתר לעבריינות במגזר הערבי. "מהנתונים שבידי המשטרה עולה כי חלקם של הערבים באוכלוסייה עומד על 21%, בעוד חלקם במורשעי עבירות רצח הוא 59% - נתון חסר תקדים". לפי ממצאי המשטרה, 27% מעבירות הסחר בסמים מבוצעים על ידי ערבים, 32% רכוש, 47% שוד, 55% ניסיון רצח, ו- 58% הצתה.

אלשיך דיבר גם על המחדל סביב מוקד 100 בטיפולו בפיגוע בתל אביב. "האתגר שלנו הוא למחוק את המשפט 'אם לא תאכל יבוא שוטר', אנחנו רוצים להגיע למצב שאבא אומר לילדה שלו 'תפני למוקד 100', ולא 'אל תפני למוקד, חבל על הזמן שלך'", אמר בוועדה.

לדבריו, "היוזמה להצדיע למשטרת ישראל היא חלק בתהליך בניית אמון הציבור. המשטרה לא יכולה לתפקד בלי אמון הציבור. המשטרה משרתת את הציבור באופן הדוק ויומיומי. אם לא יהיה ציבור שמדווח למשטרה, הציבור יעבור למדרכה השנייה. המשטרה מונה 30 אלף שוטרים ו-36 אלף מתנדבים והם הכרח במשטרה כדי לשרת את הקהילה".

עוד בוואלה! NEWS:
נחמן בן ה-14 כתב להוריו לפני שמת מסרטן: "סליחה, קשה לי לסבול יותר"
איזנקוט רומז על הפעילות נגד המנהרות: המאמץ גדול, רובו רחוק מהעין

רנ"צ רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה, טקס חילופי מפקדים במחוז תל אביב של המשטרה. 8 בפברואר 2016. מגד גוזני
"למחוק את המשפט 'אם לא תאכל יבוא שוטר'". אלשיך/מגד גוזני

אלשיך התייחס גם לפרסום בוואלה! NEWS על אודות שאלון שניתן לשוטרים ובו מאות שאלות מטרידות ואישיות הקשורות לביצוע של עבירות מין ויחסי מרות, שאלות הקשורות להשתתפות בקטטה, הימורים וכן שאלות הנוגעות להדלפות מתוך המשטרה. "שוטר שיודע שבצומת הקידום הבא שלו הוא עושה עוד פעם את המבדק ולוקח את זה בחשבון, הוא סופר עד 10 לפני שהוא עושה שטות".

בזמן המרדף אחר המחבל נשאת מלחם שביצע את הפיגוע בתל אביב, נשמעה ביקורת על המשטרה שאינה מפרסמת בתקשורת על התקדמות החקירה. "ההתעקשות לסגור בתחומים האלו שנקראים חקירות, בצורה הרמטית, זה ליבת הערכים של המשטרה ואמון הציבור", אמר אלשיך בוועדה. "שלא יובן שאנו לא פועלים עם התקשורת", הוסיף. "אנחנו מציגים לתקשורת את מה שאנחנו עושים ולא מתכוונים לסגור את המשטרה לתקשורת, אבל יש נושאים שיהיו בונקר, ואם יהיו פרצות, נטפל בהן ביד קשה, חלק מכבוד האדם זה לא לייצר מעצר מתוקשר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"משטרה שעושה רק שירותי אכיפה זו משטרה רעה"

אלשיך הסביר את משנתו לגבי תפיסת המשטרה. "משטרה שעושה רק שירותי אכיפה זו משטרה רעה, משטרה צריכה לעשות קהילה ואכיפה". לדבריו, "הציבור הוא הלקוח ולא העבריין. אם אני אוכף עבירות איכות חיים בדברים בסיסיים ואם לא טיפלתי בבריונות בכביש אז אני לא מרכז את המשאבים שלי במקום הנכון, וכך אני נתפס כמי שנטפל לאזרח ולא בא לעזור לו".

המפכ"ל התייחס גם לסוגיית תגבור השוטרים בירושלים לנוכח גל הטרור. "שוטר שלא עובד בסביבת ביתו עולה למשטרה הון עתק. צריך להלין אותו ולהאכיל אותו אבל כשאין מספיק שוטרים זה פוגע בכל רחבי הארץ וזה פוגע בהדרכות שלנו. זה מכריח אותנו להוציא את כולם לשטח וזה בעייתי".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן סיפר בוועדת הפנים על התכנית הלאומית לאכיפת החוק במגזר הערבי. "התכנית תכלול הקמת 10 תחנות חדשות במגזר הערבי, ולשם כך העלה המפכ"ל את הצורך במנהלת. דובר על 1,300 שוטרים, רובם בתוך היישובים". לדבריו, תכנית כזו היא תכנית היסטורית.

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully