וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו מחבלים": פעיל ימין התבקש להוריד מכנסיים בכניסה לאירוע עם ריבלין

8.2.2016 / 19:25

בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה מאבטח באזכרה למפקד הלח"י אברהם שטרן מבקש משני אנשים המזוהים עם פעילות להב"ה לעבור בדיקה פולשנית, בניגוד ליתר המשתתפים. לדברי אחד הפעילים, בכוונתו להתלונן. שב"כ: "הוא היה מעורב גם בעבר בפרובוקציות". צפו בתיעוד

צילום: ארגון "נלחמים בשקר הפלסטיני"

סרטון שהגיע למערכת וואלה! NEWS חושף כיצד התבקשו לכאורה פעילי ימין להסכים לחיפוש על גופם ולהפשיל את מכנסיהם בכניסה לאירוע בנוכחות הנשיא ראובן ריבלין, בעוד שאר המשתתפים לא התבקשו לעשות זאת. "זה היה משפיל", אמר אחד הפעילים, שלטענתו יגיש תלונה נגד אחראי האבטחה באירוע.

עופר גולן, פעיל בארגון "נלחמים בשקר הפלסטיני", המזוהה בין היתר עם ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), סיפר כי הדרישה הופנתה כלפיו וכלפי חברו בכניסה לאזכרה של מפקד הלח"י אברהם יאיר שטרן, שנערכה ביום חמישי האחרון בבית העלמין נחלת יצחק שבגבעתיים. לטענת גולן, בעמדת הבידוק הביטחוני באירוע, שבו השתתף גם הנשיא, התבקשו הנוכחים להצהיר אם הם נושאים נשק. אף שהצהיר כי הוא אינו נושא נשק, עוכב גולן על ידי המאבטחים – בניגוד לכל המשתתפים האחרים.

עוד בוואלה! NEWS:
שנה למותה של הילדה אדל ביטון; אמה: "להקים גבעה לזכרה"
התלונן למוקד 100: "המחבל מתל אביב עלה על קו 826"; מוקדנית: "תתקשר 110"
אמו של גיל-עד שער על הצתת ספרי הקודש: "מנסים לפגוע בנו בגוף ובנפש"

פעיל ימין התבקש להוריד את מכנסיו בבדיקה ביטחונית בכניסה לבית עלמין שבו היה הנשיא ריבלין. ספק 500
"אמר לי לבוא לצד". המאבטח שערך את החיפוש על גוף פעיל הימין/ספק 500

"המאבטחת מבקשת ממני תעודת זהות. היא מסתכלת ואומרת לחברתה 'זה הוא'", שחזר גולן. "לא הבנתי מה היא רוצה. תוך חצי דקה מגיע מאבטח על אזרחי עם חליפה, עניבה ומכשיר קשר עם אוזנייה. הוא אומר לי לבוא לצד, לא היה לי מושג במה מדובר. הוא אמר לי שזה ייקח קצת זמן ואז מגיע שוטר ומבקש לעשות חיפוש. אני אמרתי 'בבקשה', הוצאתי הכול מהכיסים. הוא סיים את החיפוש וחשבתי שנוכל להיכנס. אבל לא, הבחור על האזרחי אומר לי שנמתין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא המדינה ראובן ריבלין, טקס השבעת שופטים, בית הנשיא. 14 בינואר 2016. נועם מושקוביץ
"זה התנאי". הנשיא ראובן ריבלין/נועם מושקוביץ

לטענת גולן, בשלב זה שלף המאבטח דף עם שמות והבהיר לגולן ולחברו שאינם יכולים להיכנס, ללא מתן הסבר. "אחרי כ-20 דקות חוזר המאבטח ואומר לי, 'החלטנו שבשביל שתיכנס נעשה בידוק בצד, אבל אתה חייב להוריד את המכנסיים עד הברכיים'. אמרתי לו 'לזה אני לא מוכן'. הוספתי: 'תעשה חיפוש רגיל, לא כזה פולשני', והוא אמר 'זה התנאי'. לא הסכמתי והוא הורה להוציא אותנו מבית העלמין לגמרי. ככה שמרו עלינו שוטרים מחוץ לבית העלמין עד שהטקס נגמר".

"חבל שבמדינה הזאת אויב הופך לאוהב ואוהב נתפס כאויב. זו רדיפת פעילי ימין"

לדברי גולן, שנגדו מתנהל דיון משפטי בגין תקיפת סתם של יועצת התקשורת אמלי מואטי, הוא אינו תופס את עצמו כאיום על איש. "זה היה משפיל. מסתבר שככה מתנהגים אלינו. העמידו אותנו בצד כאילו אנו מחבלים שבאנו לעשות פיגוע. שאלתי 'למה, מה עשינו?', והאחראי על האבטחה ענה לי: 'אני אחראי פה וזה מה שהחלטתי'", אמר.

לדבריו, מדובר ברדיפה פוליטית. "אני בן אדם שמכספי ומזמני פועל רק לטובת ישראל, וזה היחס שאני מקבל בתמורה. חבל שבמדינה הזאת אויב הופך לאוהב ואוהב נתפס כאויב. זו סתם רדיפה נגד פעילי ימין, אין דרך אחרת להסתכל על זה. הייתה להם רשימה שאני וחבר שלי ואנשים נוספים היינו מסומנים".

עו"ד איתמר בן גביר: "יש בהתנהגות זו ביזוי כבוד המת אברהם שטרן"

בקרוב, אומר גולן, הוא יגיש תלונה רשמית על התנהלות אחראי האבטחה מקום. בא כוחו, עורך הדין איתמר בן גביר, הוסיף: "אט אט הופכים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל למשטרת מחשבות המטפלת באנשים החושבים אחרת מהשלטון, ובמקרה זה מנשיא המדינה. זה התחיל בעיכובים, המשיך בהחרמת שלטים והיום כבר מאיימים במפורש שיפשיטו אנשים בפומבי אם הם חושבים אחרת מרובי ריבלין".

לדבריו, "מעבר לעובדה שהתנהלות השב"כ והמשטרה בפרשה זה תוביל לתביעה אזרחית נגד מי שדרש ממרשי להסיר את בגדיו וממי שסילק אותו מבית עלמין, הרי שיש בהתנהגות זאת גם ביזוי כבוד המת, ובמקרה זה ביזויו של יאיר שטרן, שאגב, אם היה חי, אין לי ספק שהשוטרים לא היו מאפשרים גם לו להיכנס לטקס ממלכתי".

משב"כ נמסר: "שב"כ אינו נוהג לפרט את תהליך הבידוק הבטחוני בארועים הנוגעים לאישים מאובטחים. במקרה הזה מדובר בפעיל המוכר כמי שהיה מעורב גם בעבר בפרובוקציות כלפי אישי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully