וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למותה של הילדה אדל ביטון; אמה: "להקים גבעה לזכרה"

8.2.2016 / 1:05

עשרות בני אדם, בהם יו"ר הכנסת, הגיעו לעצרת לזכרה של אדל, שנהרגה בעקבות יידוי אבנים על רכב משפחתה. "הגעגועים קשים מנשוא", אמרה האם אדווה. אדלשטיין הבטיח: "בית העלמין יקבל אישור ולא יפונה"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

עשרות חברים, קרובי משפחה ותושבי ההתנחלות יקיר שבשומרון קיימו אתמול (ראשון) עצרת לזכרה של הילדה אדל ביטון במלוא שנה למותה. באירוע השתתפו גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וראש המועצה האזורית שומרות, יוסי דגן, שנשאו דברים בפני הקהל הרב.

אדל, בת ארבע במותה, הלכה לעולמה כשנתיים לאחר שנפגעה מיידוי האבנים על רכב המשפחה בכביש 5, בסמוך לאריאל. גופה נותר פגיע בעקבות הפציעה בפיגוע, ולא הצליח להתמודד עם דלקת הריאות שממנה סבלה ונכנע למחלה.

אדווה ביטון, אמה של אדל, נשאה דברים לזכר בתה, וקראה לאדלשטיין לפעול להקמת אזור מגורים על שמה. "הגעגועים קשים מנשוא, הדמעות זולגות ללא הרף, אך הידיעה שהשארת לנו צוואה כל כך מוחשית היא זאת המניעה אותנו ונותנת כוח להמשיך הלאה, כוח של אמונה", אמרה ביטון. "מאוד חשוב לי שתקום גבעה, יישוב או רחוב שיקרא על שמה של אדל. יו"ר הכנסת, אני מבקשת ממך שיהיה מקום שיקרא 'גבעת אדל' לזכרה".

עוד כתבות בנושא:
הסדר טיעון: 15 שנות מאסר למיידי האבנים שפגעו באדל ביטון
אדל ביטון הובאה למנוחות: "יפה שלי. הלב שלי נקרע"
אמה של אדל בת הארבע: "היא נרצחה על קידוש השם"

אדל ביטון חוזרת הביתה שנה וחצי לאחר הפיגוע, ספטמבר 2014. באדיבות המשפחה
"הגעגועים קשים מנשוא". אדל ואמה, ספטמבר 2014/באדיבות המשפחה

ביטון התייחסה לגל הטרור הנוכחי הפוקד את הארץ בחודשים האחרונים, ואמרה: "לצערי הרב עדיין ממשיכים להירצח – אנשים מובלים אל מותם בגלל הטרור. יחד עם זאת אני שמחה לשתף אותך שהעמותה על שמך מעניקה הרבה. מחר מתקיים מיזם לזכרך, שמעיד על התעוררות ואחדות גדולה שמתרחשת כאן בזכותך".

יוסי דגן ספד לאדל ואמר: "לפני שנה בדיוק עמדנו כאן ובכינו עם משפחת ביטון, לאור המחזה הבלתי נתפס, שלצערי אנו ממשיכים לראותו, של הורים שצריכים לקבור את ילדיהם. אדל לא נפטרה ממחלה אלא ממחבלים ארורים, שיש כאלה שקוראים להם פרטנר".

בעקבות רצונה של משפחת ביטון לקבור את אדל ביקיר, נעשתה פנייה למנהל האזרחי כדי שיאשרו את הקבורה ביישוב, אף שבתב"ע לא מופיע שם בית קברות. המנהל האזרחי התנגד, אך המשפחה החליטה לקבור אותה בהתנחלות על אף ההתנגדות. בהתייחס לכך, אמר דגן: "אנו זוכרים את החרפה, היינו צריכים לקבור את אדל בחלקה שאיימו, גם עליי, שתפונה – ולמרות זאת בית העלמין הוקם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון נמצא בשא-נור, יולי 2015. ניב אהרונסון
"נמאס לנו להירצח ולסבול מאיומים". דגן/ניב אהרונסון

דגן פנה ליו"ר הכנסת, ואמר כי הוא מצפה שהקמת בית העלמין תאושר. "לך לראש הממשלה. נמאס לנו להירצח ולסבול מאיומים", אמר דגן. "אנו יהודים גאים ואנחנו צריכים שגם הממשלה שלנו תהיה ממשלה גאה. אני מודיע כאן שאנחנו נקים את גבעת אדל בשומרון. במקום שנגדעו חיים אנחנו נוסיף חיים. עם ישראל ימשיך לבנות כאן".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נענה לקריאתו של דגן: "אני הבטחתי, ואני לא נוהג לעשות זאת הרבה, ובית העלמין הזה לא יפונה אלא יקבל את האישור ויישאר על תילו. כרגע יש התקדמות, אבל התהליך עדיין לא הסתיים. אנחנו נמשיך לבנות, ועם כל הרצון של אלה המשקיעים בניסיון להפסיק את שירת ההתיישבות, הם עושים זאת לשווא. השומרון, בנימין, גוש עציון – כולם ממשיכים להתפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully