וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון: 15 שנות מאסר למיידי האבנים שפגעו באדל ביטון

24.12.2015 / 1:05

לפי ההסכם שגובש, חמשת הנאשמים בזריקת האבנים על רכב משפחת ביטון ב-2013 ייאסרו וישלמו כספי פיצויים. באירוע נפצעה קשה הילדה אדל, ומתה לפני כשנה בבית החולים. בית המשפט טרם אישר את ההסדר

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

(הלווייתה של אדל ביטון, פברואר האחרון)

הסדר טיעון גובש אתמול (רביעי) במשפטם של חמשת הנאשמים ביידוי האבנים על רכבם של בני משפחת ביטון במרץ 2013, שהוביל לפציעתה הקשה של הילדה אדל שהלכה לעולמה לפני כשנה. לפי ההסדר, שפרטיו פורסמו לראשונה בערוץ 1, טרם אושר על ידי בית המשפט הצבאי בשומרון ויוגש לו בימים הקרובים, כל אחד מהנאשמים ייאסר למשך 15 שנים. כמו כן הוסכם כי החמישה ישלמו פיצוי כספי למשפחת ביטון.

אדל, בת ארבע במותה, הלכה לעולמה בפברואר האחרון, כשנתיים לאחר שנפגעה מיידוי האבנים על רכב המשפחה בכביש 5, בסמוך לאריאל. מלבדה, אמה ושתי אחיותיה נפצעו באורח קל עד בינוני. היא אושפזה בבית החולים שניידר שבפתח תקווה בשל דלקת ריאות, ומתה לאחר כמה ימים עקב הידרדרות במצבה.

עוד כתבות בנושא:
אדל ביטון הובאה למנוחות: "יפה שלי. הלב שלי נקרע"
סוף עצוב: אדל בת ה-4 שנפצעה בפיגוע מתה מדלקת ריאות
אדל הקטנה נלחמת על חייה: "התרענו בפני צה"ל"

אדל ביטון חוזרת הביתה שנה וחצי לאחר הפיגוע, ספטמבר 2014. באדיבות המשפחה
אדל ואמה בספטמבר 2014/באדיבות המשפחה

לאחר הפיגוע ב-2013 אושפזה ביטון בבית החולים שניידר, ובהמשך הועברה לשיקום בבית לוינשטיין שברעננה. באפריל 2014 הודיע המוסד למשפחה כי הטיפול בה הסתיים, וכי על הילדה לשוב לביתה. המשפחה ערערה על ההחלטה לבית המשפט השלום בכפר סבא, בטענה שביתה אינו מונגש כראוי למגבלות הסיעודיות של בתם. בית המשפט קיבל את עמדת המשפחה וקבע כי על בית החולים לאפשר לה להישאר בין כתליו. עם זאת, גופה, שנותר פגיע בעקבות הפציעה בפיגוע, לא הצליח להתמודד עם דלקת הריאות שממנה סבלה ונכנע למחלה.

מאות חברים, בני משפחה, מכרים ואנשי ציבור הגיעו ללוות את אדל למנוחות בהתנחלות יקיר שבה התגוררה. אמה, אדווה, השתטחה על גופתה שנעטפה בתכריכים לבנים ומיררה בבכי."ילדה יקרה אהובה שלי. כל כך קשה לי לכתוב ולדבר עליך בלשון עבר", ספדה לה. "מיום פציעתך ידעתי שאעזוב הכול כדי לטפל בך - דרך שידעתי את תחילתה אבל לא את סופה. לא ויתרת לוחמת שלי, בני העוולה לא הצליחו לקחת את יופיך, יפה שלי, הלב שלי נקרע".

הלווייתה של אדל ביטון, יקיר. פברואר 2015. ניב אהרונסון
הוריה של אדל לצד גופתה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully