וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בשער שכם: מעצרים ועימותים בקבטיה

אבי יששכרוף, שמעון סימן טוב ומשה שטיינמץ

4.2.2016 / 11:55

כ-20 רכבים צה"ליים נכנסו לעיירה, זאת לאחר שבמהלך הלילה המשיכו כוחות הביטחון לבצע מעצרים. במקום החלו הפרות סדר אלימות. נתניהו: "שללנו היתרי עבודה ונוספו 12 בתים לרשימת ההריסה. נילחם בטרור ונוכל לו"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, רוני כנפו; עריכה: גדי וינסטוק

כ-20 כלי רכב של צה"ל נכנסו הבוקר (חמישי) לעיירה קבטיה שליד ג'נין, זאת תוך כדי שכוחות הביטחון המשיכו בביצוע מעצרים במקום לאחר שכיתרו את העיירה אתמול. על פי דיווחים פלסטיניים, לפחות חמישה צעירים נעצרו, רובם חברים ובני משפחה של שלושת המחבלים שביצעו אתמול את הפיגוע בשער שכם שבירושלים. במהלך הלילה מיפו כוחות הביטחון את בתיהם של המחבלים. בעקבות כך, החלו הפרות סדר בעיירה.

במהלך הפרות הסדר נפצעו לפחות שלושה בני אדם, כך על פי כלי תקשורת פלסטיניים. כמו כן, לפי עדי ראייה, צעיר נוסף נפצע באורח אנוש מדריסה של ג'יפ של מג"ב במהלך עימותים ברחוב הראשי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר כי ביקר את השוטרת שנפצעה בפיגוע. "התרשמתי מהאומץ שלה ומהעמידה והאיתנות שלה ושל משפחתה. כולנו כואבים את מותה של הדר כהן הגיבורה שאנו מחבקים", אמר. הוא הוסיף כי כוחות הביטחון פועלים למיגור הטרור בקבטיה, ואמר כי "שללנו הרבה היתרי עבודה והיועץ המשפטי לממשלה הודיע לי אתמול שהוא הוסיף 12 בתים לרשימת ההריסה. זה רק חלק מהמאמצים שלנו להילחם בטרור. נוכל לו, זה ייקח זמן, זה מאבק ממושך.
הטרור האיסלאמי שוטף את העולם מג'קרטה ועד אפריקה, בואך קליפורניה".

לקריאה נוספת:
הפיגוע המשולב בבירה: המחבלים יצאו מהעיירה קבטיה שליד ג'נין
כבר לא "נוער שוליים" או דתיים קיצוניים: המחבלים החדשים של גל הטרור
קרוביה של הדר מתקשים לעכל: "איך הציבו אותה שם ישר אחרי טירונות?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודות הזהות של שלושת המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוחות הביטחון ערכו במהלך הלילה חיפושים בבתיהם של שלושת המחבלים, אחמד אבו א-רב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל בני 20 ו-21. השלושה התגוררו בעיירה ואינם בעלי עבר ביטחוני. לשלושתם היה חבר משותף שנהרג לאחרונה מירי כוח צה"ל. לאחר הפיגוע, משתמשים רבים ברשתות החברתיות השתמשו בתגית "שלושת הפדאיונים" בהתייחסם לשלושה, בדומה לכינוי שניתן למחבלים שחדרו לישראל בשנות ה-50.

על פי כלי תקשורת פלסטיניים, העצורים הם סארי אבו עראב, מעתסם א-לג'זרה, מואמן אבו א-רב, נור סעיד זכארנה, ומוהנד אבו א-רב. שלושה מתוכם הם קרובי משפחתם של המחבלים, שחוסלו לאחר שרצחו את הדר כהן בת ה-19 ופצעו את חברתה.

הפיגוע אירע אתמול בצהריים, אז צוות לוחמי מג"ב שעסק במשימת אבטחה באזור חשד בהם עוד לפני שתכננו להוציא לפועל את הפיגוע. בשלב מסוים אחד המחבלים מסר תעודת זהות לחיילים ובמקביל חברו שלף רובה והחל לירות. כתוצאה מכך, נפצעו שתי הלוחמות. הצוות השיב אש, פגע במחבלים והרג אותם. להערכת המשטרה, בזכות ערנותם של אנשי כוחות הביטחון נתפסו המחבלים לא מוכנים וכך סוכל פיגוע חמור יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
זירת הפיגוע בשער שכם, אתמול/תצפית TPS, הלל מאיר

קבטיה הייתה נקודת יציאה למחבלים שביצעו פיגועים במחסום ג'למה. לאחרונה נקטה הרשות הפלסטינית כמה צעדי מנע כדי לעצור את הצעירים בטרם יבצעו פעולות טרור. בחלק מהמקרים נערכו שיחות לבני נוער בבתי הספר. לתקופה מסוימת הצליחה הרשות לעצור את המפגעים מלצאת ממחנה הפליטים. ואולם, ההסתה למרות המאמצים לסכל פיגועים.

כבר לפני כחודש, כתב אחד המחבלים, אחמד זכארנה, בעמוד הפייסבוק שלו כי "התהילה כורעת ברך לשאהידים". "ניצחון יצמח כדי שעוד יסופר. התהילה כורעת ברך לשאהידים,
זו האמת ואין בלתה", כתב. "הו אלוהי האלוהים שוכן במרומים, זעזע את היהודים ואלו המשתתפים עמם, ואת הקומוניסטים ומי שמשתתף עמם ואת הנוצרים ומי שנוצר אותם. אחמד שב אליך שיבה יפה. הכנס אותו לגן עדנך, זכה אותו במות הקדושים (שהאדה) בדרכך, אמן".

לפי הערכות, דרך הפעולה של המחבלים בפיגוע מצביע על מבצע מתוכנן מראש. מדובר בדפוס שחוזר על עצמו בשבועות האחרונים. ביום ראשון האחרון הגיע מחבל, שוטר ברשות הפלסטינית, למחסום DCO ליד ההתנחלות בית אל ופתח באש לעבר הנוכחים. שלושה חיילים נפצעו, בהם איש קבע במצב קשה. ההערכה היא שגם פיגוע זה היה מתוכנן מראש.

(עדכון ראשון: 08:07)

זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. רויטרס
הפיגוע בשער שכם, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully