וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע המשולב בבירה: המחבלים יצאו מהעיירה קבטיה שליד ג'נין

שלושת המחבלים, אחמד אבו א-רב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל, הם צעירים כבני 20 שאינם בעלי עבר ביטחוני ולא היו בעלי היתרים. ברשתות החברתיות הם זכו לתגית מיוחדת. לאחרונה נקטה הרשות הפלסטינית פעולות כדי למנוע מצעירים לצאת מקבטיה

צילום: פאל מדיה, עריכה: מתן חדד

שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב היום (רביעי) בשער שכם בירושלים, שהוביל לשלושה פצועים, שתיים מהן במצב קשה ואנוש, מגיעים מהעיירה קבטיה שמדרום לג'נין. השלושה, אחמד אבו א-רב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל בני 20 ו-21, אינם בעלי עבר ביטחוני. לשלושתם היה חבר משותף שנהרג לאחרונה מירי כוח צה"ל. לאחר הפיגוע, משתמשים רבים ברשתות החברתיות השתמשו בתגית "שלושת הפדאיונים", בדומה לכינוי שניתן למחבלים שחדרו לישראל בשנות ה-50.

הפיגוע אירע סמוך לשעה 14:04 בשער שכם, שתי לוחמות מג"ב נפצעו באורח קשה ואנוש. שלושת המחבלים, שהיו חמושים בסכינים ונשאו נשק, נורו ונהרגו. מלבד השתיים נפצע גבר נוסף כבן 20 באורח קל. שתי הפצועות פונו על ידי צוות מגן דוד אדום לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה.

עוד בוואלה! NEWS:
שתי לוחמות מג"ב נפצעו באורח אנוש וקשה בפיגוע משולב בשער שכם בירושלים
הפיגוע המשולב בבירה: המחבלים יצאו מהעיירה קבטיה שליד ג'נין
תיעוד: הרגעים הראשונים אחרי הפיגוע המשולב בירושלים

מוחמד כמיל ואחמד זכארנה המחבל מהפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
שניים מהמחבלים שביצעו את הפיגוע, מוחמד כמיל ואחמד זכארנה/צילום מסך, טוויטר

ארגון חמאס פרסם הודעה רשמית, ובה תיאר את המחבלים כ"גיבורים". דובר הארגון חוסאם בדראן בירך על ה"פעולה האיכותית שביצעו שלושת הלוחמים בירושלים". הוא הוסיף כי מדובר ב"נקודת מפנה באינתיפאדה בירושלים הכבושה. הלוחמים הצליחו לחמוק מכוחות הביטחון של הכיבוש וניצלו פרצות ביטחוניות".

בדראן התייחס לעובדה שהמחבלים הצעירים הצליחו להבריח רובים לזירת הפיגוע, וטען כי כוחות הביטחון הישראליים כשלו במניעת הפעולה. כמו כן, הוא חזר על הכינוי שלו זכו המחבלים ברשתות החברתיות - "שלושת הפדאיונים".

קבטיה הייתה נקודת יציאה למחבלים שביצעו פיגועים במחסום ג'למה. לאחרונה נקטה הרשות הפלסטינית כמה צעדי מנע כדי לעצור את הצעירים בטרם יבצעו פעולות טרור. בחלק מהמקרים נערכו שיחות לבני נוער בבתי הספר. לתקופה מסוימת הצליחה הרשות לעצור את המפגעים מלצאת ממחנה הפליטים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודות זהות של המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מושל ג'נין התראיין באחרונה לכלי תקשורת והודיע על הצלחתו לעצור את המפגעים. הרשויות באזור הפעילו מאמצים רבים בנושא. עם זאת, ההסתה בכלי התקשורת וברשתות החברתיות ככל הנראה מצליחה לגבור על פעולות המנע הממוסדות.

לפי הערכות, דרך הפעולה של המחבלים בפיגוע מצביע על מבצע מתוכנן מראש. מדובר בדפוס שחוזר על עצמו בשבועות האחרונים. ביום ראשון האחרון הגיע מחבל, שוטר ברשות הפלסטינית, למחסום DCO ליד ההתנחלות בית אל ופתח באש לעבר הנוכחים. שלושה חיילים נפצעו, בהם איש קבע במצב קשה. ההערכה היא שגם פיגוע זה היה מתוכנן מראש.

מוחמד כמיל ואחמד זכארנה המחבלים מהפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
מוחמד כמיל ואחמד זכארנה המחבלים מהפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלים שנהרגו בזירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully