וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נפגש עם משפחות מחבלים שביצעו פיגועים בירושלים

שעות בלבד לאחר הפיגוע בבירה, נפגש יו"ר הרשות עם משפחות המחבלים שגופתיהם עדיין מוחזקות בידי ישראל. אבו מאזן הבטיח לפעול להשבת הגופות, ואף התחייב לסייע בשיקום הבתים שנהרסו על ידי צה"ל

צילום: דוברות משטרת ירושלים, מדברים תקשורת, דוברות איחוד הצלה; עריכה: מתן חדד

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אמש (רביעי) במשרדו שברמאללה עם משפחות המחבלים שביצעו פיגועים בירושלים וגופותיהם עדין מוחזקות בידי ישראל. זאת, כמה שעות בלבד לאחר הפיגוע הקטלני שאירע היום בעיר, ובו נהרגה שוטרת מג"ב הדר כהן. במהלך הפגישה, אמר יו"ר הרשות כי זוהי זכותם של המשפחות לקבור את בניהן "השהידים". הוא אף דחה את "התנאים והמכשולים" שמציבה ישראל בכל הנוגע למסירת גופותיהם.

בפגישה נכח בין היתר מוחמד עליאן, אביו של בהא עליאן משכונת ג'בל מוכבר שבירושלים, שביצע יחד עם אדם נוסף את פיגוע הירי והדריסה באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בעיר באוקטובר האחרון, שבו נהרגו חיים חביב, הרב ישעיהו קרישבסקי וריצ'רד ליקין. עליאן אמר לכלי תקשורת פלסטיניים כי המשפחות "קיבלו תשובות חיוביות" מאבו מאזן בכל הנוגע להגשת סיוע לבנייה מחדש של בתי המחבלים שנהרסו בידי ישראל.

כמו כן, לדברי עליאן, אבו מאזן טען בפניהם שסוגיית השבת הגופות המוחזקות בידי ישראל נמצאת בראש סדר העדיפויות, וכי ההנהגה הפלסטינית עושה מאמצים להחזרתם לידי הרשות.

עוד בוואלה! NEWS:
כבר לא "נוער שוליים" או דתיים קיצוניים: המחבלים החדשים של גל הטרור
קרוביה של הדר מתקשים לעכל: "איך הציבו אותה שם ישר אחרי טירונות?"
אובמה נאם במסגד: "מתקפה על דת אחת היא מתקפה על הדתות כולן"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש עם משפחת האסיר השובת רעב מוחמד אל-קיק, פברואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
הבטיח לפעול לשחרור האסירים הפלסטינים. אבו מאזן ומשפחתו של האסיר מוחמד אל-קיק/אתר רשמי, טוויטר

נוסף על משפחות המחבלים נכחה בפגישה גם משפחתו של מוחמד אל-קיק, האסיר הנמצא בבית הכלא בישראל ושובת רעב כבר יותר מ-70 ימים. אבו מאזן הטיל על ישראל את האחריות המלאה לשלומו וחייו של אל-קיק ושל כלל האסירים בישראל. הוא אמר כי אלפי פלסטינים "נמקים" בבתי הכלא בישראל ללא הגשת כתב אישום נגדם וללא משפט, באופן שלדבריו נוגד את החוק הבינלאומי.

אל-קיק, בן 33 מהכפר אבו קש מצפון לרמאללה, עובד בערוץ הטלוויזיה הפלסטיני "אל-מג'ד" המזוהה עם חמאס. ב-21 בנובמבר האחרון הוא נעצר בצו מנהלי, ונכלא בבית מעצר קישון. ארבעה ימים לאחר מכן, ב-25 בנובמבר, פתח אל-קיק בשביתת רעב ללא הגבלת זמן, במחאה על מעצרו. בדצמבר האחרון הועבר אל-קיק לכלא איילון שברמלה, ומשם לבית חולים בישראל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הדר כהן, שנרצחה בפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
רב-שוטר הדר כהן שנרצחה בפיגוע בירושלים/צילום מסך, פייסבוק

מוקדם יותר היום נהרגה רב-שוטר הדר כהן, לוחמת מג"ב בת 19 בפיגוע בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים. בפיגוע נפצעה לוחמת מג"ב נוספת באורח קשה וגבר נוסף כבן 20 נפצע באורח קל. שלושת המחבלים, צעירים כבני 20, חוסלו. השלושה הם תושבי העיירה קבטיה שבאזור ג'נין בצפון השומרון. הם הגיעו בסביבות השעה 14:00 לשער שכם עם סכינים ונשק מסוג קרל גוסטב. בנוסף לכך הם התגלו על גופם מטעני חבלה. כוח חבלה נטרל את המטענים בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully