וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נאם במסגד: "מתקפה על דת אחת היא מתקפה על הדתות כולן"

נשיא ארצות הברית ביקר לראשונה מאז תחילת כהונתו במסגד במדינה, והתייחס לדבריהם של מועמדים רפובליקנים לנשיאות: "מבלבלים בין טרור לאמונה שלמה". הוא הדגיש כי האמריקנים המוסלמים סובלים "בגלל מעשיהם של מעטים", וקרא לצעירים: "אתם שייכים לפה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נאם אתמול (רביעי) במרכז האיסלאמי בבולטימור, בביקורו הראשון של הנשיא במסגד אמריקני מאז תחילת כהונתו לפני כשבע שנים. בנאומו בפני חברי הקהילה המוסלמית המקומית, הודה להם על חלקם ב"שמירה עלינו מאוחדים כמשפחה אמריקנית אחת גדולה". בדבריו, רמז אובמה על התנגדותו לדבריו של המועמד הרפובליקני המוביל במרוץ לנשיאות דונלד טראמפ, ושל מועמדים נוספים, בגנות מוסלמים.

"עלינו להבין שמתקפה על דת אחת היא מתקפה על כל הדתות. כשקבוצה דתית הופכת למטרה, חובה על כולנו לצאת נגד זה", קרא אובמה, והבהיר כי יש לפעול נגד האנטישמיות הגואה באירופה ונגד האיום שבפניו עומדים נוצרים בחלקים של המזרח התיכון, כמו גם נגד עליית המתקפות נגד מוסלמים בארה"ב. "זאת תקופה של חשש", אמר. "כמו כל האמריקנים, אתם מודאגים מאיום הטרור, אך כמוסלמים, יש לכם דאגה נוספת – הקהילה שלכם הפכה למטרה בגלל מעשי הטרור האלימים של מעטים".

עוד בוואלה! NEWS:
המרוץ הרפובליקני לבית הלבן מצטמצם: ראנד פול וריק סנטורום פרשו
שנה וחצי לאחר הירי שעורר מהומות: רפורמה מקיפה במשטרת פרגוסון
אובמה: "האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה, כולנו יהודים"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור במסגד בבולטימור, מרילנד, 3 בפברואר 2016. רויטרס
"זאת תקופה של חשש". אובמה, הערב/רויטרס

אובמה התייחס לכך שהמוסלמים בארצות הברית מהווים רק חלק קטן מהאוכלוסיה. "אמריקנים רבים לא מכירים מוסלמים, או לא יודעים שהם מכירים מוסלמים", הסביר. "לכן, רבים שומעים עליהם רק מהחדשות אחרי פיגועי טרור. מאז פיגועי ה-11 בספטמבר, וביתר שאת מאז הטבח בסן ברנרדינו, פעמים רבות מבלבלים בין טרור לאמונה שלמה".

"המסגד הזה, כמו רבים ברחבי המדינה, הוא מוסד אמריקני שמשמש אלפי משפחות, שחלקן חיו פה במשך עשורים וחלקן בנויות ממהגרים שעבדו קשה על מנת להפוך לאזרחים אמריקנים גאים", הוסיף אובמה, שהודה למנהיגים מוסלמים רבים שפועלים "לבנות גשרים של הבנה עם קהילות דתיות אחרות". לדבריו, "אעשה הכול כדי לקדם קולות מוסלמים שמקדמים שלום. נמשיך להעצים צעירים מוסלמים וקהילות אמריקניות של מוסלמים – לא רק כדי להתמודד עם הקיצוניות, אלא גם כדי להרחיב את שירותי הבריאות, החינוך ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור במסגד בבולטימור, מרילנד, 3 בפברואר 2016. רויטרס
"אעשה הכול כדי לקדם קולות מוסלמים שמקדמים שלום"/רויטרס

"אנחנו לא יכולים להתמודד עם המוסלמים רק דרך העדשה של כוחות אכיפת החוק", הבהיר. עם זאת, הוסיף בסיום דבריו פנייה לצעירים: "יש לנו זהויות רבות במהלך חיינו. יש קולות שקוראים לכם שאתם חייבים לבחור בין הזהויות שלכם. שאומרים לכם שאתם לא שייכים. כנשיא ארצות הברית, אני אומר לכם: אתם שייכים לפה. אנחנו ברי מזל לחיות במדינה שבה תמיד מתקדמים. החלום האמריקני. כאן, יותר כל מקום בעולם, יש לכם הזדמנות להשתתף במרוץ". הוא הוסיף: "אחרי יותר מ-200 שנים, שמיכת הטלאים שהיא ארצות הברית היא אחד ממקורות הכוח המרכזיים שלנו".

במהלך דבריו, ציין אובמה כמה עובדות בנוגע להיסטוריה המוסלמית בארצות הברית. "איסלאם תמיד היה חלק מאמריקה", אמר. "רבים מהעבדים שהובאו לכאן היו מוסלמים. דורות של מוסלמים עזרו לבנות את האומה הזאת. המסגד הראשון במדינה נבנה בדקוטה הצפונית, והמרכז האיסלאמי הראשון בניו יורק נפתח כבר בסוף המאה ה-19". לדבריו, "1.6 מיליארד מוסלמים חיים בעולם, והם מגוונים כמו האנושות כולה. במשך יותר מאלף שנים, מאמינים קידמו את המסר שוחר השלום של איסלאם".

(עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully