וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ הרפובליקני לבית הלבן מצטמצם: ראנד פול וריק סנטורום פרשו

4.2.2016 / 0:27

פול, שפרסם עם הכרזתו על הצטרפותו למרוץ סרטון תמיכה בישראל, סיים במקום החמישי בבחירות המקדימות באיווה. "היום, אני מסיים היכן שהתחלתי, ומוכן להמשיך להילחם למען החופש", אמר. סנטורום הגיע למקום ה-11

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

המועמד הרפובליקני ראנד פול הודיע אתמול (רביעי) כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית. פול מסר את ההודעה יומיים לאחר הבחירות המקדימות באיווה. הסנאטור הליברטריאני מקנטאקי, סיים במקום החמישי באספות הבוחרים שהתקיימו ביום שני עם 4.5%.

"היה זה כבוד גדול לרוץ בקמפיין לבית הלבן. היום, אני מסיים היכן שהתחלתי, מוכן ומעוניין להמשיך להילחם למען החופש", אמר פול בהצהרתו.

עמדותיו של פול בנושאים רבים נחשבות שנויות במחלוקת, ונוגדות במקרים רבים את עמדתו של הממשל הנוכחי, בראשות הנשיא ברק אובמה. בסדרת סרטונים שהעלה פול לאתר הרשמי שלו עם ההכרזה על מועמדתו, התייחס לסוגיות הבוערות שעל סדר היום האמריקני, כולל היחס לישראל. "אני גאה לתמוך בישראל, ידידתה של אמריקה ובעלת בריתה הוותיקה במזרח התיכון", אמר. "כל עוד הרשות הפלסטינית שותפה של חמאס, אסור להעביר אליה אף לא דולר אחד מכספי משלם המסים".

מועמד לנשיאות ארה"ב, ראנד פול, מרץ 2015. AP
פול/AP

פול צפוי להתמקד יותר בקמפיין לבחירתו לכהונה נוספת בסנאט, שם הוא מתמודד מול ראש עיריית לקסינגטון ג'ים גריי הדמוקרטי. הוא מסר כי הוא ימשיך להילחם למען צמצום סמכויות הממשל, רפורמה במערכת המשפט ומדיניות חוץ "רציונלית.

פול, בנו של רון פול שהיה מועמד המפלגה הליברטריאנית בבחירות לנשיאות 1988, נאבק זה זמן כדי למשוך קולות במרוץ הרפובליקני הצפוף ממועמדים. פרישתו מותירה 10 מועמדים רפובליקנים במרוץ לנשיאות 2016.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ריק סנטורום, מועמד רפובליקני לנשיאות ארה"ב, אפריל 2012. רויטרס
סנטורום/רויטרס

במקביל, גורמים במפלגה הרפובליקנית מסרו לרשת CNN כי הסנאטור לשעבר ממדינת פנסילבניה, ריק סנטורום, פרש מהבחירות המקדימות. טרם נמסר אישור רשמי לדיווח מלשכתו של סנטורום, שהגיע למקום ה-11 בבחירות באיווה. על פי הדיווח, הוא יכריז הלילה על פרישתו באופן רשמי ועל תמיכתו במועמד אחר.

כשהתקבלו התוצאות מהבחירות המקדימות באיווה, הודיע גם המועמד הרפובליקני מייק האקבי כי הוא משהה את התמודדותו לתפקיד בציוץ בטוויטר שלו. הוא אף הודה לתומכיו על נאמנותם. המהלך ננקט עקב אחוזי התמיכה הנמוכים שלהם זכה בבחירות המקדימות.

(עדכון ראשון: 15:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully