וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת העוקץ של עשרות הנערים: משרד הכלכלה יבחן הטענות להלנת שכר

3.2.2016 / 10:40

המשרד הודיע כי המידע שנחשף בבדיקת וואלה! NEWS, ולפיו חברת "מגה סרוויס" לא שילמה לעובדיה את משכורתם, ייבדק. גם הוועדה לזכויות הילד תדון בנושא. מתחם האירועים "הווילה" שעבד עם חברת ההשמה: "שילמנו על עבודתה, אין לנו קשר למלצרים"

עריכה: ניר חן

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS על הלנת שכרם של עשרות בני נוער שעבדו במלצרות באולמות אירועים דרך חברת "מגה סרוויס", יבדוק משרד הכלכלה את הפרשה, שבמסגרתה לא שולם גם שכרו של אחד הנהגים שעבדו בחברה, בגיר ובעל משפחה. ממשרד הכלכלה נמסר כי "בימים האחרונים הועבר המידע למנהל האכיפה וההסברה והוא נמצא כעת בבדיקה".

בבדיקה נמצא כי עשרות בני נוער שעבדו כמלצרים בחברה שבבעלות בני הזוג אורית ואיתי גלעדי לא קיבלו את שכרם, או שקיבלו המחאות שחזרו. לאחר שניסו להתאגד ולפנות לבעלי החברה, איימו עליהם בני הזוג גלעדי כי אם "יעשו רעש" – לא יקבלו את כספם. בה בעת, ממשיכה חברה לפרסם מודעות דרושים ולהעסיק מלצרים חדשים, תוך שהיא מבטיחה "שכר חודשי קבוע".

לטענת בני הזוג גלעדי, אחד מספקי "מגה סרוויס" לא שילם בעבור השירותים שהעניקו לו, דבר שהביא את החברה לקשיים כלכליים שבגינם לא מועברות המשכורות לעובדים.

לקריאה נוספת:
מחקר הזיהום: האם תושבי חיפה יוכלו לקבל פיצויים של מיליארדים?
ארגון סיוע להומואים דתיים-חרדים: 1,039 נשואים מנהלים חיים כפולים
חברי סגל אוניברסיטת תל אביב נגד הלוגו החדש: "מכוער ומסורבל"

נערים שהולן שכר בעבודות מלצרות. ניב אהרונסון
בעלי החברה טענו כי לא שילמו להם עקב קשיים כלכליים. הנערים שלא קיבלו את שכרם/ניב אהרונסון

ממתחם אולם האירועים "הווילה" בגני התערוכה בתל אביב, שעל פי בעלי "מגה סרוויס" לא שילם על שירותיה, נמסר לוואלה! NEWS כי חברת ההשמה קיבלה את מלוא התשלום על עבודתה, על אף ההחלטה לבטל את המשך העבודה המשותפת. "חברת 'מגה סרוויס' בבעלות איתי ואורית גלעדי נתנו שירותי כוח אדם, לרבות אספקת מלצרים, בין היתר למתחם האירועים 'הווילה'. החברה קיבלה תמורה מלאה בגין השירות, דבר שניתן לראות לפי צ'קים", נמסר מהמתחם.

באולם האירועים ביקשו להבהיר כי אין להם אחריות על בני הנוער שעבדו במלצרות במקום, שכן הועסקו דרך "מגה סרוויס". "בין הווילה והמלצרים אין כל קשר של עובד ומעביד. צר לנו לשמוע שחברת 'מגה סרוויס' מבצעת הלנת שכר על אף שקיבלה את מלוא התשלום, חודש בחודשו", נמסר. "אנחנו גילינו שהחברה נתנה הצעת מחיר נמוכה יותר למתחרה שלנו, ולכן הפסקנו את העבודה המשותפת איתם ושילמנו להם את כל מה שהגיע להם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נערים שהולן שכר בעבודות מלצרות. ניב אהרונסון
אולם האירועים הדגיש כי אינו חייב להם כסף. הנערים/ניב אהרונסון

מנהלי "הווילה" הדגישו כי בעוד שבעלי "מגה סרוויס" טוענים שנעקצו וכי אין באפשרותם לשלם את שכר העובדים, הם נוסעים ברכבי יוקרה חדשים וגרים בבית פרטי עם בריכה בקיבוץ שפיים. "צר לנו על העוול שנגרם לבני הנוער, אנחנו נשמח להעסיק אותם דרך חברת כוח אדם חדשה שמספקת לנו מלצרים. חשוב לנו להבהיר להם שאין בין 'הווילה' ובינם יחסי עובד ומעביד, ועל כן איננו חייבים כסף למלצרים".

הוועדה לזכויות הילד תקיים דיון בנושא: "לא ניתן לילדים לחוות ניצול"

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, יצאה נגד החברה והודיעה שתעסוק במקרה בדיון הקרוב של הוועדה בכנסת. "כמי שעומדת בראש הוועדה לזכויות הילד, אני מטפלת בסוגיית הפיקוח והאכיפה על עבודת בני נוער, ולצערי, מקרה כמו זה הוא לא הראשון שאליו נחשפנו", סיפרה שאשא ביטון לוואלה! NEWS. "תשלום לבני נוער אינו פריבילגיה, אלא חובה. ומי שאינו מסוגל לשלם לבני נוער - שלא יעסיקם. מדובר בחובה על פי חוק".

לדברי שאשא ביטון, בכוונתה להחמיר את האכיפה בנושא בקיץ הקרוב. "אדאג שמעסיקים שלא ישלמו את שכרם של בני נוער ישלמו קנסות כבדים. אני אוביל שינוי, כשהמטרה היא למנוע ניצול של ילדים עובדים ואדאג לכך שבני נוער יקבלו את כל הזכויות המגיעות להם בחוק", אמרה.

היא הוסיפה: "לא יכול להיות שילד שיעבוד לא יקבל את כספו, ובהמשך אף יאוים על ידי המעסיק שלו. אני אוביל מהלך שבסיומו תהיה אכיפה הרבה יותר משמעותית וברורה, וזאת סוגיה ששמנו עליה דגש גם במסגרת יום זכויות הילד הבינלאומי ובשיתוף עם מועצת הנוער הארצית. לא אתן לאף ילד במדינת ישראל לחוות ניצול כלכלי או נפשי בגלל העבודה".

"אמרו לי 'תעשה עוד אירוע ואז תקבל את הכסף'"

נוסף לבני הנוער, סיפר אחד מנהגי החברה בשיחה עם וואלה! NEWS כי בני הזוג גלעדי חייבים לו יותר מעשרת אלפים שקלים בגין עבודתו. לדבריו, הם הבטיחו שיקבל את הכסף בימים הקרובים, וכעת הוא ממתין לכך. כמו כן, לוקאס, נער נוסף בן 16, פנה לוואלה! NEWS וסיפר כי גם במקרה שלו, הצ'ק של בעלי "מגה סרוויס" חזר.

לוקאס סיפר כי הוא תלמיד בבית הספר וכי רק רצה לעבוד אחרי הלימודים, תוך שהציג את הצ'ק שחזר. "עבדתי בחודש נובמבר בשלוש משמרות. אחרי שעבדתי המשכורת הייתה אמורה להגיע ב-10 בדצמבר", סיפר. "המשרד שלהם נמצא בשפיים ואני גר בתל מונד, וזה לא כל כך קרוב. כל פעם אמרו לי 'תעשה עוד אירוע, ובאירוע שתעשה תקבל את הצ'ק'. לא רציתי לעשות עוד אירועים כי לא רציתי לעבוד שם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא רציתי לעבוד שם יותר". הצ'ק שניתן ללוקאס - וחזר/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אחרי שראיתי את הכתבה, לא הופתעתי בכלל. תמיד ידעתי שיש סיפורים על החברה הזאת"

לוקאס הוסיף כי אמרו לו להגיע לקחת את הצ'ק מהמשרד, אך לא היה לו כיצד להגיע. "אין לי רישיון, ולא ענו לי במשרד במשך המון זמן. תמיד כששאלתי הם אמרו שהם עובדים עד השעה 13:00 ואני לומד עד 16:00 כל יום, ולא אפשרו לי לקחת את זה", הסביר.

"בסופו של דבר כן הגעתי לקחת את הצ'ק בחודש ינואר, ושבאתי להפקיד הוא חזר אחרי יום או יומיים. אחרי שראיתי את הכתבה, לא הופתעתי בכלל. תמיד ידעתי שיש סיפורים על החברה הזאת, שיש בעיה עם כסף שהם משלמים לעובדים שלהם. שמחתי שזה הגיע לרמה של כתבה בחדשות, אני מקווה שמפה זה יטופל בצורה רצינית ושנקבל את הכסף שלנו בחזרה".

הסכם הפשרה בין בעלי "מגה סרוויס" לחלק מעובדיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully