וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון סיוע להומואים דתיים-חרדים: 1,039 נשואים מנהלים חיים כפולים

3.2.2016 / 7:51

ארגון הו"ד פרסם נתונים ש"מספקים הצצה נדירה למה שקורה במגזר החרדי". עד כה, בשמונה שנות פעילותו, פנו אליו 1,985 חרדים וחרדים לאומיים, מהם 588 הודו כי הם בוגדים בנשותיהם, 317 סיפרו כי עברו טיפולי המרה ו-31 נמצאים בהליכי גירושים

אובך באשדוד. 18 בינואר 2016. לירון מולדובן
164 סיפרו לרב על נטייתם המינית/לירון מולדובן

ארגון הו"ד, המסייע להומואים דתיים, פרסם היום (רביעי) נתונים אשר "מספקים הצצה נדירה למה שקורה במגזר החרדי ובמגזר החרדי-לאומי", כלשונם. לפי הנתונים, מאז הקמת הארגון לפני כשמונה שנים, פנו לייעוץ, לסיוע ולהכוונה כ-1,985 חרדים וחרדים לאומיים. מתוכם, 1,039 מהפונים נשואים לאישה ומנהלים "חיים כפולים". 457 הודו שהם בוגדים בנשותיהם על בסיס קבוע (לפחות פעם בחודש) ו-131 הודו שהם בוגדים פעם בשנה. מתוך כלל הפונים, 503 אמרו כי ידעו עוד טרם התחתנו על המשיכה לגברים ו-317 מהם טענו כי עברו טיפולי המרה.

בארגון טענו כי נחשפו לאחרונה למגמה חדשה שלפיה חלק מהפונים פתחו בהליכי גירושים לאחר שסיפרו לנשותיהם על נטיותיהם המיניות. לפי נתוני הארגון, 31 נמצאים בהליך גירושים, ו-23 מהם עשו זאת בהמלצת רבנים. 16 זוגות כבר התגרשו וכ-22 זוגות נוספים נמצאים בתהליך ייעוץ אצל יועץ נישואים או אצל רב. נתון מעניין נוסף מצביע על כך ש-164 מהפונים סיפרו לרב על הנטייה המינית. כמו כן, התפלגות הגילאים של הפונים היא כך ש-443 בני 18-21, 559 בני 22 עד 39 ו-938 בני 40 ומעלה.

על פי נתוני הו"ד, הפניות אליהם מגיעות מקהילות מוכרות ונחשבות בעולם החרדי כמו גור, ברסלב, ויז'ניץ, בעלז, חב"ד ועוד. כמו כן, חלק מהפונים הם מישיבות חרדיות וחרדיות-לאומיות יוקרתיות, בהן פונביז', פורת יוסף, חברון, שפת אמת, אור אלחנן, אורחות תורה, קול תורה, אלון מורה, הר המור, הר ברכה, מרכז הרב ועוד ישיבות רבות. הפניות מגיעות גם מריכוזים חרדים מרכזיים, מערים כמו ירושלים, ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד, בית שמש ועוד.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חייל חרדי מצטיין סירב להצדיע למפקדתו - ויטופל משמעתית
מתווה הכותל אושר חרף התנגדות החרדים: "פתרון הולם ויצירתי"
הפשרה עם נשות הכותל: החרדים מברכים על "ההיפרדות המוחלטת"

הרב רון יוסף, דצמבר 2012. שלומי גבאי
"קוראים למנהיגי הציבור החרדי לקיים עמנו שיח ישיר". הרב רון יוסף, מנהל ארגון הו"ד/שלומי גבאי

בארגון הו"ד טענו כי כמות הפניות היא תוצאה של עבודתם. "אנחנו עושים קמפיין יומיומי בשטח ולא רק באמצעי התקשורת. בעבודה רצינית וקשה, רואים תוצאות חיוביות". עוד הביעו שביעות רצון מכך ש"יותר רבנים חרדים וחרדים-לאומיים מפסיקים לשלוח בחורים לטיפולי המרה ומפנים אותם לייעוץ אצל פסיכולוגים או אנשי מקצוע אחרים שהם מהימנים ומקצועיים. זה עדיין לא מספיק ויש עוד בעיות רבות לטפל בהן, אבל יש נקודות של אור".

הרב רון יוסף, מנהל ארגון הו"ד, הוסיף כי "הגיע הזמן שמנהיגי הציבור ואנשי המקצוע מהמגזרים הללו יביטו למציאות בעיניים ויגלו אחריות ומנהיגות. אנו קוראים להם לקיים עמנו שיח ישיר, דווקא מתוך המחויבות להלכה ולציבור האורתודוקסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully