וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון שהתחזה ל"ניו יורק טיימס" עם ידיעות נגד ישראל חולק בניו יורק

לצד הלוגו של העיתון המפורסם וכיתוב "כל החדשות שלא הדפסנו" שובצו ידיעות נגד ישראל, ובהן "הקונגרס ידון בסיוע של ארצות הברית". ככל הנראה הוא הופץ על ידי תומכי תנועת ה-BDS בעלות כספית לא מבוטלת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל החדשות שלא הדפסנו". העיתון המזויף שחולק בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתון המתחזה ל"ניו יורק טיימס" המציג ידיעות נגד ישראל חולק הבוקר (שלישי) במקומות מרכזיים במנהטן. ככל הנראה מדובר בעיתון שהופץ על ידי תומכי תנועת ה-BDS (חרם, מניעת השקעות ועיצומים נגד ישראל), שהשקיעו ביוזמה סכומי כסף לא מבוטלים.

במבט ראשון העיתון נראה זהה ל"ניו יורק טיימס". לצד שם העיתון נכתב "כל החדשות שלא הדפסנו". בכותרת הראשית נטען כי "הקונגרס ידון בסיוע של ארצות הברית לישראל", ולצדה ידיעה כי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון פורשת מהמרוץ ומשנה את עמדתה בנוגע לישראל.

לקריאה נוספת:
ועד ראשי האוניברסיטאות: החרם על ישראל יופנה גם כלפי מדינות אחרות
הטכניון על חרם האנתרופולוגים האמריקנים: "חשש מאפקט דומינו"
האגודה האנתרופולוגית האמריקנית אישרה חרם אקדמי על ישראל

מפגינים מחזיקים שלט הקורא להחרים את ישראל, מרסיי, יולי 2014. AP
הפגנה של תומכי BDS, בשנה שעברה/AP

בחודש שעבר הודיע איגוד האוניברסיטאות האמריקניות (AAU), המאגד כ-60 מוסדות אקדמיים בארצות הברית, ובהם האוניברסיטאות הרווארד, קורנל, פרינסטון, ברקלי, MIT וסטנפורד, כי הוא מתנגד לחרם על ישראל. זאת על רקע החלטת אגודת האנתרופולוגים האמריקנים בדצמבר האחרון ולפיה היא תחרים את האקדמיה הישראלית. "חופש אקדמי לא צריך להיות מוגבל בשל שיקולים פוליטיים. מכללות ואוניברסיטאות חייבות לעמוד כקו ההגנה הראשון כנגד התקפות על חופש אקדמי", נמסר בהודעת האיגוד.

ההודעה למעשה מאשררת החלטה קודמת של האיגוד בעניין, שהתקבלה בדצמבר 2013. "הוועד הפועל של איגוד האוניברסיטאות האמריקאיות מתנגד בתוקף לחרם על מוסדות אקדמיים ישראליים", נקבע אז. "כל חרם של מוסדות אקדמיים פוגע בחופש אקדמי, שהוא עיקרון יסוד של האוניברסיטאות החברות ב-AAU ופוגע בהשכלה הגבוהה בארצות הברית באופן כללי. חופש אקדמי הוא החופש של סגל האוניברסיטה לייצר ולהפיץ ידע באמצעות מחקר והוראה ללא אילוצים מיותרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully