וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת חיפה על ממצאי הזיהום: "צוות החוקרים עומד מאחורי המחקר"

2.2.2016 / 16:30

המוסד האקדמי פרסם הודעת תמיכה נגד "גורמים עלומי שם", שדחו את הנתונים ולפיהם קיים קשר אפשרי בין היקף התחלואה החריג לקרבה למפעלים. "המחקר אושר מראש על ידי הוועדה המקצועית, שבה חברים גם נציגי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה"

עריכה: ניר חן

אוניברסיטת חיפה פרסמה היום (שלישי) הודעה ובה דחתה את הביקורת שהושמעה נגד ממצאי המחקר המתגבש של כמה מחוקריה, שלפיו קיים קשר אפשרי בין היקף התחלואה החריג המורגש בבתי החולים בעיר לקרבה לבתי הזיקוק והמפעלים הפטרוכימיים המקיפים אותם.

"בעקבות פרסומים בתקשורת של 'גורמים עלומי שם', צוות החוקרים מבקש להבהיר: צוות החוקרים עומד מאחורי המחקר והמתודולוגיה שלו, אשר אושרה מראש על ידי הוועדה המקצועית, שבה חברים גם נציגי משרד הבריאות ונציגי המשרד להגנת הסביבה. התוצאות המלאות של המחקר יועברו לוועדה המקצועית בחודש מרץ הקרוב", לשון ההודעה.

ראש העיר יונה יהב הודיע בשעות הצהריים כי יכנס הערב ישיבת מועצה מיוחדת בעקבות הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת על אודות התחקיר. בפני המועצה יופיעו השר להגנת הסביבה אבי גבאי ושר הבריאות יעקב ליצמן.

לקריאה נוספת:
ליצמן על הדוח: "נשקיע מה שצריך, לא יכול להיות שחיפה תהיה מזוהמת"
מחיר הזיהום בחיפה: תחלואת הסרטן עולה למשק עשרות מיליונים בשנה
נתוני הסרטן בישראל: בחיפה חולים יותר מאשר בשאר הארץ

בתי זיקוק נפט חיפה. ערן גילווארג
"פרסומים של 'גורמים עלומי שם'". בתי הזיקוק בחיפה/ערן גילווארג

ליצמן וגבאי זימנו אמש לישיבה דחופה את עורכי המחקר. בהודעה שפורסמה לאחר הפגישה נמסר כי גורמי המקצוע במשרד הבריאות והגנת הסביבה העלו הערות מקצועיות רבות ביחס למתודולוגיה הניתוחית במחקר והממצאים שעלו כתוצאה מהם. "גורמי המקצוע במשרדי הבריאות והגנת הסביבה מעריכים מאוד את העבודה הרצינית, וכמו בכל מחקר מדעי יש שלב של תיקוף המחקר שאותו צריך לבצע כעת. על מנת לחזק את ביטחון הציבור במחקר החליטו שרי הבריאות והגנת הסביבה לקחת אחריות מלאה על המחקר והליווי הצמוד שלו".

השר להגנת הסביבה אמר לוואלה! NEWS כי "אם נגלה שתוצאות המחקר מובהקות ננקוט באמצעים חריפים יותר מאלה שבהם פעלנו עד עכשיו, ואם צריך גם נסגור מפעלים". לדבריו, "המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות לוקחים אחריות ועובדים יחד על צמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה. רק בשנה האחרונה נרשמה באזורהפחתה של 11% בזיהום האוויר מתעשייה".

עוד באותו נושא

ליצמן וגבאי נועדו עם עורכי מחקר הזיהום בחיפה: "אם צריך נסגור מפעלים"

לכתבה המלאה
הפגנה בחיפה נגד הרחבת המפעלים המזהמים במפרץ העיר. אדריאן הרבשטיין
הפגנה נגד הזיהום בחיפה, בשנה שעברה/אדריאן הרבשטיין

נתוני המחקר שפורסמו שלשום עוררו סערה גדולה במערכת הפוליטית ובקרב הארגונים החברתיים הפועלים למען הסביבה. לפי הנתונים, שעלו ממחקר רחב היקף שנערך באוניברסיטת חיפה, באזור חיפה קיימים שלושה מוקדי תחלואה עיקריים, שבהם נרשמו מקרי תחלואה בסרטן ריאות ולימפומה גבוהים מהממוצע וכן נולדו תינוקות במשקל נמוך ועם היקפי ראש קטנים מאלה שנולדו באזורים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully