וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיף מתפשט: יותר מ-2,000 נשים הרות בקולומביה נדבקו בזיקה

הרשויות במדינה דיווחו על 20,297 מקרי הידבקות בווירוס הנגרם על ידי עקיצת יתוש ומקושר למומים בתינוקות. זאת ברקע אזהרת ארגון הבריאות העולמי כי 4 מיליון איש ביבשת אמריקה עלולים להידבק בנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יותר מ-2,100 נשים קולומביאניות הרות נדבקו בנגיף הזיקה המועבר על ידי יתושים – כך הודיע אתמול (שבת) מכון הבריאות הלאומי במדינה הדרום-אמריקנית, ברקע התפשטותה של המחלה, שגורמת לפי החשד למומים בתינוקות, ברחבי יבשת אמריקה. טרם נמצאה לה תרופה או טיפול ומדענים ברחבי העולם מנסים במרץ לפתח חיסון לנגיף שמאיים להפוך למגיפה.

לפי ההודעה, ישנם 20,297 מקרי הידבקות מאומתים של המחלה במדינה, בהם 2,116 נשים הרות. עד כה לא דווח על מקרים של מיקרוצפליה – הפרעה התפתחותית שגורמת לתינוקות להיוולד עם ראש קטן – ושל מיתות כתוצאה מהנגיף. מכון הבריאות מסער עוד כי 37.2% מהנשים ההרות שנדבקו בזיקה חיות במחוז צפון סנטנדר הגובל עם ונצואלה.

משרד הבריאות במדינה מסר כי הידבקות בנגיף הזיקה עונה על הקריטריונים שלפיהם ניתן לעבור הפלה במדינה הקתולית, שאוסרת על כך פרט למקרי היריון שנגרמו מאונס או כשלעובר יש מומים מולדים קשים. נשים רבות, במיוחד אלו החיות מחוץ לערים הגדולות, מתקשות למצוא רופאים מתאימים לתהליך גם כשהן עונות על הדרישות. הפלות בלתי-חוקיות נפוצות מאוד באזורים אלו.

נגיף הזיקה אותר עד כה ב-23 מדינות ובאזורים ביבשת אמריקה. ברזיל נפגעה בצורה הקשה ביותר עד כה מהמחלה – היא דיווחה על 3,700 מקרי מיקרוצפליה שהתגלו בתינוקות בשנה האחרונה. ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי כארבעה מיליון בני אדם ביבשת עלולים להיבדק מהווירוס ומחר יתקיים כינוס חירום בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
הנגיף שמאיים על מיליונים: כל מה שרציתם לדעת על זיקה
לישראל יש כמה חודשים עד להגעת הזיקה: "חייבים להתארגן בזמן"
ארגון הבריאות העולמי: "נגיף הזיקה מתפשט כאש בשדה קוצים"

יתוש ממין אדס מצר המעביר את נגיף הזיקה במעבדת מחקר בקאלי, קולומביה, 29 בינואר 2016. רויטרס
יתוש ממין אדס מצר המעביר את נגיף הזיקה במעבדת מחקר בקאלי, קולומביה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully