וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: "נגיף הזיקה מתפשט כאש בשדה קוצים"

מנכ"לית הארגון מסרה כי זוהו מקרים ב-23 מדינות בדרום אמריקה, אולם קיים חשש להתפשטות הנגיף לאזורים במרכז אפריקה ובדרום-מזרח אסיה. ביום שני תתכנס ישיבת חירום. "הנגיף יגיע לכל מקום שבו היתוש נמצא, זו חייבת להיות נקודת המוצא שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ד"ר מרגרט צ'אן, מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי, מסרה היום (חמישי) בפגישת חבר המנהלים של הארגון כי "נגיף הזיקה, שזוהה ביבשת אמריקה בשנה שעברה, מתפשט כעת כאש בשדה קוצים". לדבריה, עד כה זוהו מקרים של הנגיף, הגורם למומים בלידה, ב-23 מדינות. על פי דוח שהוצג בפגישה, קיים סיכון להתפשטות הנגיף במדינות מרכז אפריקה ומערבה ודרום-מזרח אסיה.

צ'אן הוסיפה כי פגישת חירום בנושא תתכנס ביום שני הקרוב בז'נבה, על מנת להכריע אם להכריז על התפשטות הנגיף מצב חירום בינלאומי. היא הסבירה כי במשך עשורים רבים, הנגיף המועבר על ידי יתושים השפיע בעיקר על קופים, ולא עורר דאגה רבה בכל הנוגע להשפעה על בני אדם, אולם כעת "החשש הוא גבוה מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
מדענים אמריקנים מזהירים: "יידרש עשור לחיסון נגד נגיף הזיקה"
נגיף הזיקה מתפשט ביבשת אמריקה - ובעולם מחפשים תרופה
הנחיה לנשים באל סלבדור: אל תיכנסו להיריון עד שנת 2018

תינוק שנולד עם מום במוחו נבדק בבית חולים בברזיל בשל התפשטות נגיף "הזיקה", 27 בינואר 2016. רויטרס
נשים הרות התבקשו להימנע מהגעה למדינות הנגועות. תינוק שנולד בברזיל עם מום במוחו בעקבות הנגיף/רויטרס

בכירי ארגון הבריאות העולמי הסבירו כי הנגיף מועבר על ידי אותו זן של יתושים שאחראי גם להפצת נגיף הדנגה, הנפוץ בדרום-מזרח אסיה, והצ'יקונגוניה, הנפוץ במרכז אפריקה ובמערבה, ולכן קיים חשש להתפשטותו המהירה. עד כה לא נמצא חיסון לנגיף, וארגון הבריאות מסר כי פיתוח חיסון עשוי לקחת זמן רב. עד אז, מומלץ לנשים בהיריון להימנע מנסיעה למדינות הנגועות.

שר הבריאות של ברזיל, קלאודיו מאירוביץ', נשא גם הוא דברים במהלך הישיבה המיוחדת, ומסר כי ממשלתו פועלת לפיתוח חיסון, כמו גם לקידום פעולות מנע נוספות. ד"ר מרקו אספינל, בכיר ארגון הבריאות בדרום אמריקה, קרא למדינות הנגועות "לחזק את מערכת הבריאות ולחנך את האנשים. הנגיף יגיע לכל מקום שבו היתוש נמצא, זו חייבת להיות נקודת המוצא שלנו, ואסור לנו לשבת ולהמתין להתפשטותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מנהלת ארגון הבריאות העולמי, מרגרט צ'אן, בכינוס של האו"ם על נגיף הזיקה, 25 בינואר 2016. רויטרס
מחפשים חיסון. מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי מרגרט צ'אן/רויטרס

לדבריו של אספינל, "זה לא אבולה. הנגיף צריך נשא, ואם נשתלט עליו, נתקדם באופן משמעותי במיגור המחלה". עמיתתו ד"ר קריסה אטיין הוסיפה כי בחודשים האחרונים פעל ארגון הבריאות יחד עם המדינות הנגועות, בניסיון לצמצמם את ממדי המגיפה.

ארגון הבריאות העולמי מייעץ לנשים הרות שמתכננות לנסוע למוקדים שבהם פעילים היתושים המדבקים להתייעץ עם רופא בטרם יעשו זאת. התסמינים של הנגיף דומים לאלו של קדחת דנגה, מחלה נגיפית האופיינית לאזורים טרופיים שמועברת על ידי אותו היתוש ממין אדס מצרי. לכן, קיים חשש שהזיקה יתפשט לכל האזורים בעולם שבהם קדחת הדנגה נפוצה, שם חיה כשליש מאוכלוסיית העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully