וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניו יורק טיימס" הכריז על תמיכה בקלינטון במרוץ הדמוקרטי

יומיים לפני פתיחת הבחירות המקדימות, פרסם העיתון האמריקני המוביל מאמר שהגדיר את שרת החוץ לשעבר "אחת מהמועמדות המוכשרות והמתאימות ביותר בהיסטוריה המודרנית". על פי המאמר, "הרפובליקנים הפציצו את האמריקנים בתעמולה ריקה מתוכן"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

העיתון האמריקני המוביל "ניו יורק טיימס" הכריז הערב (שבת) על תמיכתו בהילרי קלינטון במרוץ הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית. במאמר שפרסמה מערכת העיתון, נטען כי קלינטון, המועמדת המובילה במרבית הסקרים האחרונים, היא "אחת מהמועמדות לנשיאות המוכשרות והמתאימות ביותר בהיסטוריה המודרנית". כמו כן, הכריז העיתון על תמיכתו במועמד הרפובליקני ג'ון קייסיק, שנחשב לאחד מהסמנים השמאליים ביורת במרוץ הרפובליקני, ולא צפוי כלל לאיים על המועמדים המובילים במרוץ.

"בשנה האחרונה, המועמדים הרפובליקנים לנשיאות הפציצו את האמריקנים בתעמולה ריקה מתוכן, בניסיון להציג את עצמם כאישים הכי פחות מנוסים לתפקיד הנבחר החשוב ביותר בעולם", נכתב בפתח מאמר המערכת. "למצביעים בבחירות המקדימות הדמוקרטיות, מנגד, לאחר דיון משמעותי עם סוגיות ממשיות, יש את ההזדמנות להציג את מועמדותה של אחת המועמדות המוכשרות ביותר לתפקיד".

עוד בוואלה! NEWS:
רגע לפני אייווה: 22 מיילים של קלינטון סווגו "סודיים ביותר"
סקרים בארה"ב: אם בלומברג ירוץ לנשיאות ישתפרו סיכוייו של טראמפ
רגע לפני תחילת המרוץ: קלינטון וסנדרס נלחמו על קולות המתלבטים

העימות הדמוקרטי הרביעי, צ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, 18 בינואר 2016. רויטרס
"עבדה ללא לאות ועם הצלחה לא מבוטלת למען האומה". סנדרס, קלינטון ואומלי בעימות הדמוקרטי האחרון/רויטרס

קלינטון, אם תיבחר על ידי המצביעים הדמוקרטיים בבחירות המקדימות שייפתחו במדינת איווה כבר ביום שני הקרוב, תהיה האישה הראשונה שזוכה להיות מועמדת של אחת משתי המפלגות הגדולות בארצות הברית. במאמר ה"ניו יורק טיימס", צוינו תחנות מרכזיות בקריירה הפוליטית של שרת החוץ לשעבר, לצד סקירה של הנקודות המרכזיות במדיניות שמציעה קלינטון, אם תיבחר.

בין היתר, צוינו "עמדתה האיתנה" של קלינטון בעד הגבלת תקנות החזקת הנשק, מדיניותה הכלכלית "המעידה על הבנה עמוקה" של המשבר הכלכלי האחרון והתחייבותה לצמצם את פערי השכר במשק האמריקני, כולל תכניתה לצמצם את האפליה המגדרית בשוק העבודה. כמו כן, נטען כי קלינטון, בתפקידה הרשמי האחרון כשרת החוץ תחת הנשיא ברק אובמה, "עבדה ללא לאות ועם הצלחה לא מבוטלת למען האומה", בין היתר בהקשחת הסנקציות שהוטלו על איראן וקידום שיתוף הפעולה עם מדינות אסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
המועמדת לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, הילרי קלינטון, עושה סלפי במהלך עצרת בחירות באייווה. רויטרס
"כמובן, הסכסוך הישראלי-פלסטיני העמיק בעת כהונתה, אך היא לא גרמה לכך". קלינטון בעצרת בחירות באיווה/רויטרס

"כמובן, הסכסוך הישראלי-פלסטיני העמיק בעת כהונתה, אך היא לא גרמה לכך", הובהר במאמר. עוד נכתב כי "קלינטון עשויה להיות יותר נצית מהנשיא אובמה בכל הנוגע לשימוש בכוח צבאי, אך אין לנו כל ספק כי קלינטון תעשה שימוש יעיל בכוח הצבאי האמריקני, ותעשה זאת בתבונה שעולה על זו של המועמדים הרפובליקנים המובילים".

המאמר מנמק ארוכות את חוסר התמיכה במועמד הדמוקרטי שנושק לקלינטון בסקרים האחרונים – ברני סנדרס, "שזכה לתמיכה נרחבת ממה שניתן היה לצפות". זאת, בטענה כי "לסנדרס את אין הניסיון הפוליטי הנרחב או את הבנת המדיניות שקלינטון מציעה. תכניותיו אינן מציאותיות". בנוגע למועמד השלישי במרוץ הדמוקרטי, מרטין אומלי, מסתפק המאמר בקביעה כי הוא "מתאים יותר לתפקידים שכבר מילא – מושל מרילנד וראש עיריית בולטימור – מאשר לנשיאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully